Lectură de 5 minute

15 Jul 2022 - Interviuri și Analize

Mădălina Cocan, Lăptăria cu Caimac: Plănuim ca pe viitor să exportăm produsele noastre

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Mădălina Cocan, cofondatorul Lăpăriei cu Caimac, vorbește, într-un interviu exclusiv, despre planurile de dezvoltare ale companiei pe care o conduce. Mădălina Cocan vorbește și despre situația actuală prin care trec producătorii, care se văd nevoiți să apeleze la majorări de prețuri.

Sursa foto: Mădălina Cocan, Cofondator Lăptăria cu Caimac

  • Recent, Lăptăria cu Caimac a împlinit patru ani de activitate. Ce au însemnat acești patru ani pentru Lăptărie și cum s-a dezvoltat afacerea? Care sunt planurile pentru următorii patru ani?

Acești patru ani se traduc pentru noi în peste 20 de produse lansate pe piață, unele dintre ele unice în peisajul românesc de lactate. Suntem bucuroși că la patru ani de la lansare, suntem prezenți în toate orașele mari și medii ale țării, în aproximativ 2,800 de magazine și, astfel, ne putem numi un jucător național pe piața lactatelor. Plănuim, însă, ca pe viitor să începem să și exportăm produsele noastre. În următorii patru ani ne dorim să continuăm lansarea de noi produse, să mărim gama disponibilă la raft din toate rețelele și magazinele și să continuăm să aducem comunității noastre produse inedite. Și, bineînțeles, sperăm ca următoarea perioadă să ne ofere un context favorabil pentru a reuși să dezvoltăm în continuare soluția de spălare a sticlelor și stația de biogaz.

  • Lăptăria a lansat recent trei tipuri de unt. Povestiți-mi puțin procesul prin care au fost realizate cele trei tipuri de unt. Cum au fost primite produsele?

Lansarea unturilor a venit cu o oarecare întârziere, dar nu din cauza dezvoltării în sine a produselor, ci pe fondul crizei globale de componente și a scumpirii tuturor materialelor necesare finalizării liniei de producție. Am lucrat intens în teste de laborator, astfel încât la finalizarea liniei să putem crea prototipul. Produsele sunt dezvoltate la noi în fabrică, de colegii noștri care au lucrat și au învățat în același timp. Ne-am dorit să producem un unt de cea mai bună calitate, cu gust dulceag și note finale de nucă, la nivelul produselor artizanale de top din țările cu tradiție, dar respectând în același timp și caracteristicile laptelui nostru. Pentru variantele de unt cu adaosuri - leurdă și sare afumată, am făcut multe brainstorminguri și am testat mai bine de 50 de variante înainte de a ajunge la cele finale.

Ca și în cazul celorlalte produse din portofoliul nostru, ne-am dorit ca unturile să surprindă, să aducă ceva în plus față de ce există la acest moment pe piață. Așadar, pentru untul nostru sărat folosim o sare afumată cu fum de fag, care a fost premiată internațional pentru gustul său deosebit. Pentru untul cu leurdă, nu ne-am dorit doar un simplu gust de usturoi, ne-am orientat către ceva un pic mai fresh și mai aromat și de aceea folosim leurdă din munții Apuseni, procesată local de oameni pricepuți. Mai mult de atât, pentru Untul cel cu leurdă ne-am asumat și faptul că va fi un produs sezonier, pentru că realizarea lui depinde de stocul de plante al producătorului.

  • Anul acesta aveți în plan și proiectul stației de spălare a borcanelor. Cu ce investiție o să fie realizat? Când estimați că o să fie gata?

Stația de spălare este un proiect important pentru noi, dar care va fi implementat cu întârziere față de estimările noastre inițiale. Încă așteptăm ultimul aviz necesar autorizației de construire și, de asemnea, contextul războiului și al crizei energetice au dus la o reconfigurare a proiectului. Planul de afaceri cu care am pornit spre aprobare pleca de la alte premise ale costurilor și mai ales ale disponibilității energiei - gaz și curent electric, iar propunerea noastră inițială nu mai este acum la fel de fezabilă. Simțim nevoia unei stații de biogaz, iar acum suntem în stadiul în care judecăm cele două proiecte împreună.

Retail jobs
  • Vă afectează situația de la granițe planurile pentru 2022? Cum ați resimțit scumpirile până în acest moment?

Prețul energiei ne afectează atât direct, cât și indirect - de exemplu, avem furnizori care adaugă pe factură o taxă de energie suplimentară față de prețul negociat inițial. Iar în contextul de față, scumpirile au venit în valuri și continuă să vină: avem furnizori care sunt deja la a patra mărire de preț, de la începutul anului acesta, iar alții care, în ciuda prețului crescut, au probleme cu disponibilitatea stocului.

  • Ați crescut prețurile produselor? Vor mai urma creșteri de preț?

Da, am implementat creșteri de preț și probabil că vom mai face acest lucru, însă încercăm, pe cât putem, să încetinim efectul inflației, dar este o presiune pe care nu o putem duce pe termen lung.

  • Ați observat schimbări în comportamentul de consum al clienților în ultima perioadă?

Vedem schimbări în comportamentul consumatorilor și simțim că sunt influențați de situația geopolitică, dar și, în continuare, de pandemie. Un astfel de context poate afecta atât moralul, câr și coșul de cumparături al consumatorului.

  • Ce alte planuri aveți pentru 2022? Dar pentru anii următori?

Ultimii ani au dovedit că planurile nu mai sunt un instrument eficient de business și că flexibilitatea, adaptarea și fructificarea unor oportunități de moment primează. Pentru 2022 ne dorim să intrăm în normalitate și să vedem consumul într-un mod mai previzibil.

Citeste si:
Lăptăria cu Caimac începe anul acesta proiectul stației de spălare a sticlelor și borcanelor
Lăptăria cu Caimac începe anul acesta proiectul stației de spălare a sticlelor și borcanelor

Pentru anul acesta, ne dorim să mai lansăm produse noi, în toamnă, și să ne continuăm proiectele investiționale. Însă așa cum spuneam, suntem pregătiți și să lăsăm planurile deoparte și să fructificăm oportunități, sau să ne adaptăm contextului, oricare va fi acesta.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Mădălina Cocan, Lăptăria cu Caimac: Plănuim ca pe viitor să exportăm produsele noastre