Lectură de 6 minute

27 Jul 2020 - Interviuri și Analize

Massimo Paronitti, De'Longhi Group: Vânzările noastre din prima jumătate a anului s-au dublat față de 2019. 2020 va fi cel mai bun an în materie de cifră de afaceri și angajați​​​​​​​

Anca Olteanu

Vânzările De'Longhi România au crescut în prima jumătate a acestui an, iar 2020 se anunță cel mai bun an, în materie de cifră de afaceri și angajați, pentru producătorul de electrocasnice, în ciuda crizei sanitare cauzate de pandemie de Coronavirus la nivel global. Massimo Paronitti, general manager pentru România și Ungaria al De'Longhi Group, explică, în cadrul unui interviu, cum a afectat pandemia afacerea pe plan local și cum a schimbat planul de business.

Cum v-a afectat până acum pandemia de Coronavirus din România?

Massimo Paronitti: Suntem o companie care prosperă în perioade de criză. Vedem fiecare provocare ca pe o oportunitate și, deși majoritatea magazinelor fizice au fost închise din cauza pandemiei pe perioada stării de urgență, iar clienții au fost realmente îngrijorați cu privire la viitor și reticenți să facă investiții pe termen lung la început, ne-am adaptat și am crescut. Am adaptat modelul nostru de afaceri cu ținta clară de a oferi sprijin și continuitate partenerilor noștri.

Avem fabrici în China, unde COVID-19 a apărut prima data, și în Italia, prima țară europeană afectată de Coronavirus. Ne-am dat seama imediat de impactul epidemiei asupra companiei. Departamentul de resurse umane al Grupului a furnizat noi reglementări de sănătate și securitate tuturor țărilor pentru a fi pregătite. Lanțul de aprovizionare al grupului a schimbat modelul de distribuție european în câteva zile, asigurând disponibilitatea produselor pe piețele unde suntem prezenți.

Fabricile noastre din Jucu și Mădăraș au făcut o treabă excelentă pentru a preveni răspândirea Coronavirusului și au reușit să asigure continuitatea producției. La București, tot personalul biroului de vânzări a trecut pe modul smart working de îndată ce au apărut primele efecte ale COVID-19. Am luat toate aceste măsuri rapid pentru că asta este ce avem în ADN-ul grupului: adaptabilitate organizațională rapidă și execuție rapidă.

Citeste si:
Nike pariază pe comerțul online, după vânzări cu 82% mai mari în pandemie

Am fost eficienți? Aș spune că da, atunci când văd că fabricile noastre au asigurat continuitatea producției, în ciuda dificultăților de adaptare la cerințele impuse de pericolul pandemiei și că vânzările noastre din prima jumătate a anului s-au dublat față de 2019.

Cum au evoluat vânzările de electrocasnice de la debutul crizei sanitare?

Massimo Paronitti: Portofoliul nostru este reprezentat de 3 mărci premium: De'Longhi este recunoscut ca un pionier în aparatele de cafea; Kenwood ca maestru în prepararea alimentelor; Braun ca lider în blendere.

Oamenii au fost nevoiți să stea în case în perioada stării de urgență; asta a făcut, însă, ca nevoia de a savura o cafea bună să crească, după cum s-au înmulțit și mesele pregătite în familie.

Citeste si:
H&M revine pe profit, deși vânzările din perioada verii au scăzut cu 16%

Am observat o creștere generală a vânzărilor de produse pentru toate cele 3 mărci ale noastre, cu un vârf deosebit de puternic pe toată gama noastră de aparate de cafea, unde am dublat vânzările comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut; suntem încrezători că vom păstra această tendință, deoarece oamenii caută tot mai mult calitatea și fiabilitatea atunci când cumpără electrocasnice și, în mod inevitabil, espressoarele De’Longhi au fost favorizate în acest an datorită reputației excelente de care se bucură.

De asemenea, gătitul acasă a fost o tendință puternică pe fondul pandemiei; am avut rezultate foarte bune cu celelalte două mărci de aparate pentru prepararea alimentelor - Kenwood și Braun. Suntem lideri de piață cu aceste trei mărci în multe țări și obiectivul nostru este să devenim numărul unu în fiecare categorie și în România.

Cum lucrează angajații în cele două fabrici deținute?

Massimo Paronitti: Prima și principala noastră preocupare a fost să luăm toate măsurile de siguranță pentru angajații noștri, iar distanțarea socială a fost una dintre ele. Astfel, au fost reajustate unele programe și fluxuri de lucru, au fost implementate măsuri sanitare suplimentare, iar continuitatea activității nu a fost afectată. Biroul comercial a început să funcționeze de acasă și online. Acum revenim treptat la rutinele noastre obișnuite, în timp ce continuăm să fim foarte precauți și să ne adaptăm.

Cum s-a schimbat planul de afaceri din acest an?

Massimo Paronitti: Consecințele Covid-19 vor avea un impact puternic asupra economiilor la nivel mondial, precum și asupra stilului nostru de viață de zi cu zi sau a comportamentului profesional. Ca un tsunami, COVID-19 impune schimbări în planurile pe termen lung. Cele mai adaptabile, flexibile și agile organizații vor supraviețui cu succes.

La DeLonghi, avem toate aceste calități indispensabile și, alături de o viziune și o misiune clară, ne-am adaptat strategia la această nouă etapă. Ne uităm mai mult ca oricând la canalele de vânzări online, dezvoltând în cadrul echipei noi competențe de marketing digital și legate de lanțul de distribuție.

De asemenea, dezvoltăm o nouă strategie de marketing pentru susținerea canalelor tradiționale de vânzare (magazine).

În ce lanțuri de retail sunteți prezenți? Vreți să vă extindeți prezența și în alte magazine?

Massimo Paronitti: Urmărind strategia comercială a grupului, în 2017 am pornit divizia de vânzări, pentru a avea un control direct asupra pieței românești. De atunci, am avut un parcurs incredibil, îmbunătățind distribuția în toată țara. Astăzi suntem prezenți în toate lanțurile mari de retail, online și în magazinele fizice, precum și în unele hipermarketuri și magazine cash & carry.

Începând din această iarnă, vom prezenta și vom lansa produse noi, create în centrele noastre de cercetare-dezvoltare și care nu sunt distribuite încă în România.

Ce cifră de afaceri și ce profit ați înregistrat în 2019?

Massimo Paronitti: De´Longhi Romania SRL este acum una dintre cele mai mari companii din România și este structurată pe două divizii: divizia industrială și cea comercială. Avem acum în România două fabrici de producție, în Jucu și Mădăraș, și un birou de vânzări și marketing în București. În 2013, când am deschis prima noastră fabrică, am obținut 140 mil lei având 213 angajați. Am închis anul fiscal 2019 cu peste 1,2 miliarde lei și 2000 de angajați.

Ce cifră de afaceri și ce profit estimați pentru anul 2020?

Massimo Paronitti: Dacă luăm în considerare cele 2 divizii, industrială și comercială, performanțele din prima jumătate de an și portofoliul de comenzi pentru a doua jumătate, 2020 va fi cel mai bun an pentru De’Longhi România, atât în ceea ce privește cifra de afaceri cât și numărul de angajați.

Grupul De'Longhi deține două fabrici în România, în comuna Jucu, din județul Cluj, și în comuna Mădăraș, din județul Bihor, unde lucrează peste 2.500 de angajați. Compania produce în România mașini automate de cafea marca De'Longhi și  electrocasnice Braun.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Massimo Paronitti, De'Longhi Group: Vânzările noastre din prima jumătate a anului s-au dublat față de 2019. 2020 va fi cel mai bun an în materie de cifră de afaceri și angajați​​​​​​​