Lectură de 2 minute

06 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Marian Olteanu, Gramma Wines: Continuăm investițiile în replantarea viței de vie, dar amânăm dezvoltarea turismului viti-vinicol

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Crama Gramma continuă investițiile în replantarea viței de vie în timpul pandemiei de Covid-19, dar le amână pe cele destinate dezvoltării turismului viti-vinicol în următoare perioadă, care este incertă pentru mediul de afaceri din toată lumea, afectat de pandemia de Coronavirus, a declarat Marian Olteanu, manager al cramei Gramma Wines. 

„Cu siguranță planurile tuturor business-urilor sunt afectate de această pandemie, astfel încât noi nu facem excepție. Vom continua totuși investițiile în replantarea viței de vie, însă le vom amâna, pentru moment, pe cele care privesc dezvoltarea turismului viti-vinicol. Ne vom regândi modalitatea de distribuție și canalele de vânzare. Gramma este cea mai urmărită cramă din România pe rețeaua Instagram, astfel că suntem familiarizați cu mediul online și, cel mai probabil, acolo ne vom concentra resursele. Bineînțeles, mizăm și pe o orientare a pieței spre producția autohtonă”, a declarat Marian Olteanu, manager general al cramei Gramma Wines.

Odată cu închiderea hotelurilor, restaurantelor și cafenelelor, principalul canal de distribuție al vinurilor, vânzările s-au mutat în online, unde Gramma susține că vânzările se mențin la același nivel.

„În prezent, ne limităm la comerțul online, magazinele de specialitate și rețelele de retail modern. Totodată, a trebuit să ne refacem calculele și să gândim o strategie pe termen scurt, în timp ce, în paralel, dezvoltăm una pe termen mediu-lung. Vânzările s-au menținut la același nivel, întrucât, în contextul actual, există o creștere a cererii în online și o creștere a vânzărilor în supermarketuri și chiar și în magazine specializate, deși au scăzut semnificativ în industria HoReCa. Pentru noi, este un semn că vinul are totuși locul său în coșurile de „provizii” ale românilor”, a declarat Marian Olteanu, manager Gramma Wines.

În ultima perioadă, cel mai bine vândute vinuri sunt cele albe și roșii în supermarketuri, iar cele rosé în online, aici clienți fiind cu precădere femeile.

„Logistic, lucrurile încă se desfășoară normal. Încercăm să ne susținem partenerii din distribuție și din domeniul restaurantelor, cum știm noi mai bine. În sensul acesta, am extins termenele de plată ale facturilor și încercam să redirecționăm stocurile către alte canale de vânzare”, a explicat Olteanu.

O parte dintre angajații cramei Gramma Wines lucrează de acasă, preluând comenzile de delivery, iar pentru salariații din producție au fost implementate proceduri de prevenție, precum utilizarea dezinfectanților, a măștilor de protecție și mănușilor. Majoritatea operațiunilor din cramă sunt, însă, automate sau semi-automate.

HD WINES, compania din Iași care produce vinurile Gramma, a înregistrat, în 2018, o cifră de afaceri de aproape 800.000 de lei. Firma are 5 angajați, potrivit Confidas.

Citeste si:
Miron Radic, CEO Crama Liliac: În 2024, ne așteptăm la o creștere a vânzărilor cu 20%
Miron Radic, CEO Crama Liliac: În 2024, ne așteptăm la o creștere a vânzărilor cu 20%

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Marian Olteanu, Gramma Wines: Continuăm investițiile în replantarea viței de vie, dar amânăm dezvoltarea turismului viti-vinicol