Lectură de 2 minute

28 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Manuela Banu, CEO Orkla Foods Romania: Va trebui să sprijinim producătorii locali, cei care azi creează locuri de muncă

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Mediul de afaceri are nevoie de susținere din partea autorităților, producătorii locali și IMM-urile trebuie sprijinite prin programe ușor accesibile, dedicate, pe care angajatorii le pot folosi pentru a trece peste criza generată de pandemia de Coronavirus, a declarat Manuela Banu, CEO Orkla Foods Romania.

„Aici va fi nevoie de solidaritate. Va trebui să sprijinim producătorii locali, cei care azi creează locuri de muncă. În astfel de momente realizăm cât de important este să existe un echilibru între import și export. Autoritățile vor trebui să sprijine IMM-urile, prin programe dedicate și ușor accesibile. Să reducem birocrația. Oamenii care doresc să producă, să fie susținuți. În industria alimentară, va trebui să fim atenți la nevoile furnizorilor și producătorilor din România. Să avem în minte viitorul acestei țări și să ne gândim de două ori când facem alegerea doar pe criterii de preț”, a spus Manuela Banu.

De la debutul pandemiei de Coronavirus în România, vânzările către consumatori ale Orkla România au crescut cu 50%, în timp ce vânzările către restaurante, patiserii și cofetării au scăzut cu 30%.

„Experții spun că ieșirea din această criză va fi de durată. Nu știm. Nu ne-am mai confruntat cu așa ceva. Nu seamănă cu niciuna din crizele anterioare. Un rol esențial îl joacă și efectul statului în casă asupra comportamentului consumatorilor. Inovația poate fi un catalizator de ieșire din criză. După 2008 am învățat să fim mai agili și să inovăm ceva mai repede, acum trebuie să ne reinventăm în fiecare zi. Am văzut că o serie de linii de producție din România au reușit să se adapteze noilor cereri. Azi facem măști de protecție în România, facem viziere la imprimante 3D, grație unei acțiuni solidare și umanitare a micilor antreprenori”, a declarat Banu.

Orkla Foods România, prezentă pe piața românească cu mai multe categorii de produse alimentare, precum margarină, conserve, pateu și ulei, a înregistrat, în luna martie, creșteri între 5% și 250%.

Orkla deține trei fabrici în România. Una la Covasna, unde se produc conserve, pateu, ketchup, muștar și alte produse pentru industria de panificație, pentru brandurile Tomi, Bunătăți de la Bunica, Ardealul, LaMinut, Antrefrig sau Hame Select. Fabrica de la Iași, unde se produc produse de patiserie congelată, sub brandul Linco Patisero și fabrică de margarină de la București, destinată consumatorilor finali și industriali, care face produsele Unirea, Linco sau Accento și Selecta.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Manuela Banu, CEO Orkla Foods Romania: Va trebui să sprijinim producătorii locali, cei care azi creează locuri de muncă