Lectură de 4 minute

09 Jun 2021 - Interviuri și Analize

Studiu: Obiceiuri de cumpărare și ritualuri de mâncat „on the go” în rândul românilor: 40% mâncâncă covrigi, pateuri și snackuri la micul-dejun

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Pentru 4 din 10 români,  nivelul de interes față de achiziționarea produselor „on the go” s-a schimbat în perioada pandemiei, iar circa 14% declară că obișnuiesc să consume produse „on the go” de 3-5 ori pe săptămână, arată o cercetare Reveal Marketing Research

Românii preferă să cumpere produse “on the go” din supermarketuri/hypermarketuri, în detrimentul magazinelor din proximitatea casei.

Mai mult, 80% dintre românii care mănâncă micul dejun aleg să îl servească acasă, iar restul de 20% aleg să mănânce prima masă a zilei la birou. Fructele, legumele, produsele lactate și dulciurile sunt alimentele pe care românii obișnuiesc să le consume cel mai des.

Cât de des consumă românii produse “on the go”?

În medie, 14% dintre români consumă zilnic sau aproape zilnic produse „on the go”, iar 21% dintre aceștia spun că au în medie un consum de produse „on the go” de 1-2 ori pe săptămână.

Doar 5% dintre respondenți spun că nu consumă niciodată produse „on the go”. Produsul evitat în cea mai mare măsură de către respondenți este mâncarea gătită ambalată – 29% dintre ei declară că nu obișnuiesc să își cumpere. Persoanele peste 55 de ani sunt cele care declară în cea mai mare măsură că nu își cumpără mâncare gătită ambalată – aproape jumătate (40%) au selectat această opțiune.

Micul-dejun pentru români

Primele opţiuni ale românilor pentru micul dejun sunt: cafea (75%), produse lactate (62%), sandvișuri (49%), şi produse de patiserie (covrigi, pateuri, snackuri sărate sau dulci - 40%). Micul dejun ideal recomandat de către specialişti ar trebui să conţină fructe sau sucuri de fructe, fibre şi proteine.

Citeste si:
Un nou magazin Spectral Mobilă în sistem de franciză, în România: unde a fost deschis și cât a fost investiția
Un nou magazin Spectral Mobilă în sistem de franciză, în România: unde a fost deschis și cât a fost investiția

Pe grupe de vârstă, cel mai mare procent de respondenți care consumă cafea sau băuturi pe bază de cafea la micul dejun se înregistrează în segmentul 55-60 de ani – 82%.

Ce consumă românii la masa de prânz?

Prima poziție în topul alimentelor preferate de români pentru masa de prânz sunt legumele proaspete, aceste produse fiind alese de șase din zece respondenți.

Acestea sunt urmate în clasament de fructe proaspete (29%), mâncare gătită ambalată (47%) și dulciuri care au fost incluse în meniul mesei de prânz de circa o doime dintre respondenți. La polul opus în topul produselor preferate de români pentru cea de-a doua masă din zi, se situează covrigii, pateurile, snackurile sărate sau dulci și fructele uscate – produse care au fost consumate de unul din zece români.

În ceea ce privește masa de seară, 44% mănâncă legume, produse lactate (34%), mâncare gătită (26%), fructe (25%) și dulciuri (20%).

De ce aleg românii produsele “on the go”?

Dacă vorbim despre factorii care influențează alegerea produselor „on the go”, cel mai relevant criteriu pentru consumatorii români este ca produsele să fie proaspete, însă la fel de important este ca acestea să fie sănătoase – factori invocați de șase din zece respondenți. De asemenea, faptul că produsele alese să fie proaspete și sănătoase sunt aspecte esențiale mai degrabă pentru femei, 75% și, respectiv 61% dintre respondente invocând acest lucru.

Mai mult, pentru patru din zece români este important ca produsul să ofere aportul caloric necesar, acest criteriu fiind relevant mai ales pentru persoanele din categoria de vârstă 25-34 de ani (47%).

Alte criterii menționate de români sunt ca produsele „să fie din ingrediente naturale”, „să aibă un preț accesibil” și „să fie ușor de consumat” – aspecte importante pentru aproximativ o jumătate dintre respondenți. Cel mai puțin important criteriu pentru alegerea produselor “on the go” este ca acestea să fie produse cu aspect frumos.

Potrivit studiului, majoritatea românilor (52%) au spus că ar plăti mai mult pentru produse sănătoase și pentru produse din ingrediente naturale (48%). Mai puțin relevant este ambalajul sigur și robust – doar 7% au spus că ar plăti suplimentar pentru un produs „on the go”.

Datele arată că, în general, românii preferă să cumpere produse „on the go” din trade-ul modern, respectiv din supermarket și hipermarket. Bugetul alocat lunar pentru achiziția de produse „on the go” se situează în intervalul 50 – 200 lei.

Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piață full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Studiu: Obiceiuri de cumpărare și ritualuri de mâncat „on the go” în rândul românilor: 40% mâncâncă covrigi, pateuri și snackuri la micul-dejun