Lectură de 4 minute

29 Sep 2021 - Interviuri și Analize

Lensa va începe campania de Black Friday în noiembrie și va dura două săptămâni: „Nu încercăm să umflăm prețurile, prețurile noastre de listă sunt tot timpul aceleași”

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Magazinul online și offline de optică Lensa va începe campania de Black Friday de anul acesta la începutul lunii noiembrie și se va întinde pe o perioadă de două săptămâni, susține Daniel Crăciun, CEO-ul companiei. Lensa a deschis pe 28 septembrie la București, în zona Tineretului, un showroom de optică cu o suprafață de peste 1.000 mp și 10.000 produse, după o investiție de 750.000 de euro și are în plan deschiderea a 12 magazine anul următor și extinderea pe plan internațional.

Black Friday Lensa

Lensa negociază cantități mari cu principalii furnizori pe care îi are pe partea de ochelari și lentile de vedere, astfel încât discounturile pentru clienți să fie și mai mari față de perioadeele de reduceri de sezon.

,,Noi nu încercăm să umflăm prețurile, prețurile noastre de listă sunt tot timpul aceleași, nu încercăm să modificăm prețurile de listă, încercăm să venim cu o ofertă cât mai avantajoasă pentru client. În perioada de Black Friday încercăm dinainte să ne pregătim cu stocuri și luând stocuri mai mari, avem discountul mai mare, ceea ce ne împinge să dăm un discount mai mare față de o perioadă normală a anului. Este și o cerere puternică în perioada de Black Friday'', explică Daniel Crăciun, CEO-ul Lensa.

Magazinul de optică va deschide anul acesta două noi magazine în Arad și Oradea, iar anul viitor vizează alte 12 magazine la nivel național. În plus, compania se va extinde și cu un magazin online pentru început pe plan internațional, urmând ca în 2023 să deschidă primele magazine în afara României.

Investiția in showroom-ul din zona Tineretului s-a ridicat la 750.000 de euro, în timp ce pentru magazinele deschise în țară investiția variază între 70.000 și 100.000 de euro per magazin.

Înscrie-te la conferința retailArena: A Game of the Future și află cele mai noi informații din retail, FMCG, e-commerce și domeniile conexe de la speakeri de top din industrie.

Cele trei scenarii financiare ale Lensa

În prima parte a anului compania a avut o cifră de afaceri de 7,2 milioane de euro, iar previziunile financiare pentru finalul anului sunt împărțite astfel: în cel mai rău caz compania ar ajunge la vânzări de 17 milioane de euro, într-un caz optimist, Lensa ar înregistra 18 milioane de euro, iar în cel mai bun caz 19 milioane.

70% din vânzările magazinului online și offline de optică provin din partea de ochelari și lentile de vedere, coșul mediu ajungând aici la 650 de lei, în timp ce pentru ochelarii de soare cumpărătura medie ajunge la 300 de lei, susține fondatorul.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Cresc prețurile la ochelari

,,Accesăm foarte mult zona aceasta de medium-high. Am avut și noi creșteri la ochelari și lentile pe baza creșterii materiilor prime, dar nu au fost generate de noi, au venit de la furnizori, din curs valutar, din inflație și din impunere de prețuri, astfel încât și noi am fost nevoiți să creștem puțin prețurile. Lucrăm cu Luxotica, care deține o mare parte din piața optică a lumii care au branduri precum Ray-Ban, Dolce&Gabbana, Versace și toate brandurile mari.

Lucrăm direct cu furnizorii și cu importatorii pe zona asta. Anul acesta au crescut costurile foarte mult și în zona de digital, în zona de marketing, asta pentru că au intrat foarte multe magazine în online, au început să investească în marketing, iar zonele de expunere Facebook și Google sunt limitate, iar costul crește'', susține Daniel Crăciun.

Programul ,,Rabla la ochelarii de vedere''

Programul „Rabla la ochelari” se derulează exclusiv offline în perioada 1-30 septembrie, în showroom-urile Lensa din București, Brașov, Cluj, Constanța, Craiova, Galați, Iași, Pitești, Ploiești, Sibiu, Târgu Mureș, Timișoara. Voucherele nu pot fi folosite pentru achiziția de ochelari de soare, dar pot fi folosite pentru celelalte categorii de produse, cu condiția ca prima achiziție să fie o pereche de ochelari de vedere.

Fiecare voucher în valoare de 100 de lei poate fi folosit în showroom-uri și pe Lensa.ro pentru comenzi de minimum 300 de lei. Acestea nu se cumulează și nu se pot preschimba în bani sau în alte beneficii.

,,Ne așteptăm ca peste 100.000 de români să aplice la Programul Rabla pentru ochelarii de vedere. Știu că este foarte apreciat. A fost implementat și anul trecut, a fost un boom, iar anul acesta a fost și mai aplicat decât anul trecut, clienții erau deja familiarizați cu programul și îl vom avea cu siguranță și anul viitor'', spune Daniel Crăciun.

Lensa.ro este un brand românesc fondat de antreprenorul Daniel Crăciun, având peste 200.000 de comenzi anual. În cei 8 ani de înființare, Lensa.ro a avut peste 400.000 de clienţi, care au făcut peste 760.000 de comenzi. Anul trecut, cifra de afaceri a fost de 11 milioane de euro, iar pentru 2021 estimările sunt de cel puțin 17 milioane de euro. Numărul de angajați va ajunge anul acesta la 230 de persoane.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Lensa va începe campania de Black Friday în noiembrie și va dura două săptămâni: „Nu încercăm să umflăm prețurile, prețurile noastre de listă sunt tot timpul aceleași”