Lectură de 4 minute

09 Jul 2021 - Interviuri și Analize

Kaufland va investi peste 375 de milioane de euro în deschiderea a cel puțin 10 magazine noi în țară și reamenajarea celor vechi

Roxana Vasile

Kaufland continuă extinderea rețelei de magazine în România. Retailerul, parte a grupului german Schwarz, va avea anul acesta cel mai mare buget de investiții de până acum, 375 de milioane de euro, pentru deschiderea a cel puțin 10 magazine, a declarat Valer Hancaș, director de comunicare & corporate affairs, pentru Retail.ro.

Retailerul, cu o rețea de 144 de magazine în România, va investi în dezvoltarea hipermarketurilor regionale și locale, țintind și localități cu doar 20.000 de locuitori.

Mergem în orașe mai mici, cum sunt Comănești, Orăștie, orașe cu 20.000 de locuitori. Piața nu mai este reprezentativă în momentul de față așa cum era în momentul unei pline expansiuni în 2005, 2006. Vedem că spațiile sunt tot mai restrânse și avem nevoie de adaptare, adaptare continuă care înseamnă inclusiv chirie’’, menționează Valer Hancaș.

Investiția se va ridica la peste 375 de milioane de euro, bani care vor fi alocați pentru terenuri, construcții și modernizare. În plus, Kaufland urmează să investească în 2021 și în reamenajările magazinelor existente.

Citeste si:
Noi restricții în țară: certificatul verde devine obligatoriu în malluri, hoteluri și restaurante de luni, 25 octombrie. Magazinele se închid la ora 21

„Vrem să facem reamenajări pentru că unele magazine au deja 17 ani. Probabil că odată la 5 ani fiecare magazin ar trebui să treacă printr-o fază de readaptare la standarde, pentru că ne adaptăm inclusiv la ceea ce înseamnă investiție interioară, design’’, explică directorul pe comunicare al Kaufland România.

Retailerul amenajează și infrastructuri de reciclare pentru clienți, care presupun automate de colectare tip self-service, colectarea și reciclarea produselor de îngrijire personală, amenajarea de containere pentru colectarea măștilor de unică folosință.

„Din punctul acesta de vedere, compania a achiziționat deja toate aparatele de colectare. Mai există doar 15 magazine în care acestea nu sunt prezente, mai lipsește autorizația, dar ele sunt fizic prezente în România. Deci în 129 de magazine avem deja aceste aparate de colectare. Colectăm PET-uri, aluminiu și sticlă de sticlă'’, menționează Valer Hancaș.

Kaufland are în vedere extinderea echipei în 2021 și, implicit, crearea de noi locuri de muncă.

Citeste si:
Ikea se așteaptă ca problemele de aprovizionare să dureze până în 2022. Ce măsuri ia retailerul

Produsele Kaufland, 90% românești, în plin sezon

Retailerul susține în prezent, prin intermediul unui proiect, 297 de mici producători locali, fiind alimentat, în plin sezon, în proporție de 90-95% cu sortimente românești, cu excepția produselor care nu se pot produce în România. Valer Hancaș explică și motivul alegerii producătorilor români, în detrimentul celor străini.

„Ideea de a menține masa monetară în țară este una benefică pentru toată lumea. Finanțarea unui producător dintr-un stat străin nu aduce nimic benefic în România, în afară de o cantitate, un volum de marfă care este necesar populației.

Dar dacă volumul acela de marfă poate fi adus din țara respectivă înseamnă impact direct pozitiv, locuri de muncă stabile și la mine și la producătorul respectiv, înseamnă plăți directe, înseamnă tranzacții financiare, impozite directe la statul român, valoarea adăugată în total, astfel încât efectul indirect al acestei măsuri este creșterea puterii de cumpărare a cetățeanului, care se reflectă. Se închide cercul, de fapt, tot de la casa de marcat. Este un circuit’, detaliază Valer Hancaș.

În 2019, dintr-un leu încasat la casă, 0,65 de bani erau plătiți producătorilor români, adică 65% mergeau către ei, în timp ce anul acesta s-a ajuns la 0,67 bani, adică 67% din total ajunge către producătorii români.

„Este un trend care, din punctul meu de vedere, s-a implementat foarte bine în conștiința comună în România, nu neapărat de produse naționale, ci mai degrabă de produse semiregionale sau chiar locale. Avem chiar și etichete care specifică produsele dintr-o anumită regiune. Astfel încât, și micii producători au posibilitatea să fie prezenți nu în toată țara, dar la nivel regional’’, subliniază Hancaș.

Kaufland, locul doi în clasamentul retailerilor alimentari

Rezultatele de anul trecut au plasat Kaufland pe locul al doilea în clasamentul retailerilor alimentari, după Lidl, cu o cifră de afaceri de 12,83 miliarde de lei, la doar 27 de milioane de lei în spatele noului lider. Kaufland, parte din același grup german Schwarz, rămâne însă cea mai profitabilă companie din industrie, apropiindu-se de pragul de un miliard de lei, cu zece deschideri de magazine comunicate în 2020, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor.

Hancaș crede că retailerul va menține aceeași creștere organică și în 2021. Astfel, Kaufland respectă același tip de creștere ca în anii trecuți, care nu diferă foarte mult de la an la an.

De la începutul acestui an, retailerul a deschis cinci hipermarketuri: în Târgu Neamț, Sibiu, Piatra Neamț, Timișoara, Târnăveni și Ilfov - cea mai nouă unitate, inaugurată în luna iulie.

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.300 de magazine în 8 țări, 132.000 de angajați și o rețea de 144 de magazine în România.

Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Kaufland va investi peste 375 de milioane de euro în deschiderea a cel puțin 10 magazine noi în țară și reamenajarea celor vechi