„Creșterea prețului de tipar ne-a determinat să creștem prețul cărții, dar creșterea prețului final al cărții nu reflectă această creștere, deoarece o parte din costuri sunt suportate de către editură. Prețul unei cărți noi este mai mare cu minim 20% comparativ cu o altă carte similară, tiparită anul trecut. Pe aceste considerente, în acest moment producția este mult mai mică comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut, tocmai pentru a nu majora prețul final al cărții la nivelul real”, a declarat Ion.
Războiul de la granițe, între Ucraina și Rusia și presiunile inflaționiste au redus cererea de carte, forțând DPH să reducă mult producția de carte și să reanalizeze proiecțiile de la începutul anului.
„În ultima perioadă am înregistrat reduceri la nivelul comenzilor clienților noștri. Însă să nu uităm că traversăm o perioadă dificilă, cu scumpiri pe toată linia, cu prețuri crescute deja la multe produse și servicii. Se observă o scădere în media comenzii, influențată cel mai probabil de contextul economic general”, a precizat Ion.
În primele zile de război, traficul de pe site și interacțiunile de pe social media au scăzut. Apoi, părinții au început să comande cărți despre identificarea și gestionarea emoțiilor sau titluri care fac apel la empatie și bunătate
„Impactul adevărat al oricărui conflict de asemenea anvergură va fi cu siguranță vizibil pe termen lung, prin mecanisme care momentan nu sunt foarte evidente. (…) Totuși, la nivelul perioadei, observăm o scădere în valoarea totală a coșului de cumpărături, o scădere ce vine pe fondul mai multor factori”, precizează Ion.
Editura Didactica Publishing House deține un portofoliu de carte și jocuri cu adresabilitate din primele luni de viață. Cu o experiență de 18 ani pe piața educațională din România, Editura Didactica Publishing House a livrat până acum peste 16 milioane de cărți, jocuri, reviste și resurse educative. În total, portofoliul editurii numără peste 2.000 de titluri.