Lectură de 4 minute

01 Aug 2023 - Interviuri și Analize

Înghețata se vinde ca pâinea caldă. Care sunt cele mai populare sortimente în marile lanțuri de magazine 

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Anul acesta, vânzările la înghețata au crescut odată cu creșterea temperaturilor. Iată care sunt cele mai populare sortimente în marile lanțuri de magazine și ce branduri de înghețată preferă românii. 

 

Sursa foto: Unsplash

Cât de mult au crescut vânzările la înghețată comparativ cu anul trecut

Retailerul alimentar Profi spune că, în 2023, volumul vânzărilor a crescut cu 10% față de anul trecut, în ciuda condițiilor meteo de la începutul sezonului.

Totodată, „vânzarea de înghețată se concentrează în principal pe sezonul când categoria de congelate își dublează cota în companie”, a declarat Darius Nierges, manager categorii fresh al Profi, la solicitarea retail.ro.

În același context, și reprezentanții Carrefour menționează că vânzările, care în timpul anilor de pandemie au scăzut în volum, au înregistrat un trend ascendent începând cu 2022.

„Odată cu încheierea perioadei pandemice, categoria de înghețată a cunoscut o creștere semnificativă în anul 2022, double digit. În prezent, înregistrăm o creștere semnificativă a consumului, continuând trendul ascendent de anul trecut. Această creștere este predominant înregistrată pe formatul de proximitate, Carrefour Express și Market”, a declarat Adi Robotă, Buyer preparate congelate Carrefour România.

De asemenea, și Kaufland afirmă că vânzările la înghețată s-au menținut pe un trend ascendent în ultimii ani.

„Este un rezultat important, având în vedere contextul economic actual instabil, când oamenii și-au redus listele de cumpărături și s-au concentrat pe produsele esențiale. Deși înghețata poate fi considerată o categorie de impuls, sezonalitatea consumului a susținut evoluția vânzărilor”, spune Valer Hancaș, Director de Comunicare și Corporate Affairs, Kaufland România.

Ce sortimente preferă românii și care sunt cele mai populare branduri

Sortimentele vedetă, potrivit reprezentantului Profi, sunt aromele de bază precum vanilia, ciocolata și fructele de pădure. Cele cu aromă de pepene galben sau fistic sunt mai rar prezente pe lista de cumpărături ale clienților.

Citeste si:
Carrefour, la tribunal din cauza francizelor: amendă record, de 200 de milioane de euro, propusă de Ministerul Finanțelor din Franța
Carrefour, la tribunal din cauza francizelor: amendă record, de 200 de milioane de euro, propusă de Ministerul Finanțelor din Franța

În plus, retailerul afirmă că cel mai popular brand este Choco Loco, un brand introdus anul acesta în lanțurile de magazine Profi. „Gama de produse marca proprie se află în topul preferințelor clienților noștri”, a adăugat Darius Nierges.

În același context, Carrefour a declarat că trendut ascendent al vânzărilor la înghețată din acest an se datorează, în special, mărcilor proprii Carrefour și Carrefour Simpl.

„De asemenea, brandul Corso se menține pe primul loc în ceea ce privește popularitatea, datorită prețurilor competitive și diversității sortimentale. În mod special, sortimentele de ciocolată și vanilie sunt cele mai căutate de către clienți”, spune Robotă.

Înghețata de ciocolată este cel mai vândut sortiment la Kaufland, iar în ceea ce privește popularitatea brandurilor, K-Classic a fost preferatul clienților. Brandul oferă o gamă variată de sortimente, plecând de la clasicele ciocolată și vanilie, până la sortimente precum tiramisu, fistic, praline, cocos și fructe exotice, sorbeturi sau înghețate pentru cei mici.

​​„Deși inovația este motorul de creștere pentru categoria de înghețată, consumatorul având curiozitatea să experimenteze sortimente noi și ediții limitate, se pare că acesta revine întotdeauna la familiaritatea și confortul gustului clasic de ciocolată”, afirmă Hancaș.

De asemenea, clienții Lidl preferă înghețata cu aromă de vanilie, care, totodată, reprezintă și o treime din vânzări.

„În ceea ce privește cel mai popular brand de înghetață din magazinele noastre, acesta este Gelatelli, un brand marcă proprie Lidl. Gama de produse Gelatelli conține diverse sortimente de înghețată atât pe băț, la cornet, cât și la cutie, toate la prețul Lidl, așa cum ne-am obișnuit clienții”, a declarat retailerul.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Înghețata se vinde ca pâinea caldă. Care sunt cele mai populare sortimente în marile lanțuri de magazine