Lectură de 2 minute

10 Mar 2022 - Interviuri și Analize

Industria de influencer marketing va crește semnificativ pe plan local în 2022 și 2023

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Segmentul creatorilor de conținut este în continuă creștere pe piața din România, potrivit unei analize a industriei de marketing digital realizată de compania românească ProductLead pentru anul 2021. La nivel global, industria de influencer marketing este într-o tendință ascendentă de câțiva ani. Astfel, dacă în 2016 industria globală de influencer marketing era evaluată la 1,7 miliarde de dolari, în 2022 se așteaptă o creștere ce va atinge nivelul de 15 miliarde de dolari.

Datele furnizate de ProductLead arată că s-au făcut pași mari în industria creatorilor de conținut digital pe piața din România. În anul 2021, peste 1.000 de influenceri au colaborat cu ProductLead, reunind un public de 25 de milioane de urmăritori. Aceștia au livrat pentru brandurile care utilizează platforma ProductLead peste 30.000 de forme de conținut digital autentic, precum postări dedicate, stories pe Instagram, videoclipuri și carusele foto.

,,Dacă în ultimii ani campaniile de influencer marketing erau percepute ca fiind nice to have, acum brandurile înțeleg din ce în ce mai mult rolul lor în mixul de marketing și solicită campanii de impact cu nano și micro-influenceri care creează conținut autentic, ce poate fi reutilizat în ecosistemul lor digital, pentru a aduce valoare adaugată consumatorilor'', a declarat Yana Stoica-Marcu, Influencer Marketing manager ProductLead.

ProductLead a generat peste 140 de campanii pentru branduri ce activează în special în industria fashion, beauty și FMCG. Anul trecut, 30 de branduri au investit 250.000 de euro în campanii de influencer marketing desfășurate prin platforma ProductLead și au mizat pe un mod de comunicare eficient, folosind mijloacele de automatizare bazate pe inteligență artificială și interacțiune bazată pe context.

În peisajul digital creatorii de conținut devin de cele mai multe ori o sursă de informații de încredere și inspirație și orientează modul în care oamenii percep brandurile, potrivit product Lead. Ambasadorii de brand creează cu ușurință conținut captivant și convingător, stăpânesc specificul nișei lor, își cunosc publicul și au deja o relație continuă cu acesta.

Pentru anul în curs, ProductLead își propune să își consolideze businessul pe plan local și internațional și să ofere brandurilor soluții de marketing digital pentru a le ajuta să dezvolte rapid conținutul digital și pentru a le asigura un volum ridicat, dar calitativ de elemente creative, cu ajutorul tehnologiei și automatizării.

ProductLead este prima companie românească care a intrat în industria de influencer marketing cu o platformă inovatoare de tip SaaS (software as a service), prin intermediul căreia brandurile pot genera experiențe de produs convingătoare, pentru a vinde mai rapid și pentru a se apropia de clienții lor. ProductLead este partener strategic Facebook, TikTok și VTEX.

Citeste si:
Faza a doua a FASHION HOUSE Pallady, aproape de lansare: când va fi inaugurat centrul comercial
Faza a doua a FASHION HOUSE Pallady, aproape de lansare: când va fi inaugurat centrul comercial
Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Industria de influencer marketing va crește semnificativ pe plan local în 2022 și 2023