Lectură de 3 minute

16 Oct 2020 - Interviuri și Analize

Grab&Go, magazinul fără casieri și fără cozi din București. Ce planuri are versiunea românească a Amazon Go

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Într-o perioadă în care tehnologia face parte tot mai mult din viața noastră, doi antreprenori români din IT au lansat un concept de magazin fără casieri, fără cozi, complet automatizat, unde intri și îți faci cumpărăturile pe baza unei aplicații mobile. Ce planuri are Grab&Go, versiunea românească a Amazon Go?

Teodor Hoaghea și Ovidiu Cherecheș, cu experiență în industria de IT, au lucrat intens în ultimele luni la tehnologia din spatele Grab&Go, atât în ceea ce privește aplicația mobilă, cât și rafturile "inteligente" care pur și simplu știu ce produs iei.

"Acum suntem la a treia variantă de rafturi, să zicem că am lucrat în ultimele 3 luni la acest concept Grab&Go, dar ideea mi-a venit în februarie, când stăteam la coadă la supermarket și mă gândeam dacă aș putea aduce acest one click pay într-un magazin fizic", povestește Teodor Hoaghea.

Teodor Hoaghea o să povestească mai multe despre Grab&Go la retailArena 2020 - RetailAboveCorona: Retailing in times of crisis. Poți participa gratuit dacă te înscrii aici.

Primul magazin Grab&Go, ce se deschide mâine pe Calea Victoriei, în București, cuprinde mai multe frigidere unde se regăsesc produse precum băuturi răcoritoare, snack-uri sau dulciuri. Inițial, cei doi antreprenori voiau să facă un aprozar automatizat, dar au renunțat la idee și s-au orientat către produse ambalate, însă în viitor vor să extinda gama și să aducă și alimente perisabile, precum salate, sandvișuri sau fructe.

Investiția în magazinul Grab&Go se ridică la 40.000 de euro, dar Theodor estimează sume mai mici pentru următoarele locații - fondatorii au în plan cel puțin 10 locații pentru 2021 și vor să dea drumul la francizare.

Următoarele locații Grab&Go ar urma să apară în zonele centrale din Capitală, precum Unirii, Romană, Victoriei, dar și în marile orașe ale țării. "Sunt șanse mici să mai deschidem un magazin până la finalul anului, cel mai probabil la începutul anului viitor", explică Teodor.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

Cum funcționează Grab&Go

Conceptul Grab&Go este similar cu cel al Amazon Go, magazinul gigantului american complet tehnologizat și fără casieri. Prin intermediul unei aplicații mobile se realizează orice operațiune în magazin: intrare, cumpărare și plată.

Accesul în magazin se face prin scanarea unui QR code prin intermediul aplicației mobile a magazinului unde se regăsesc mai multe frigidere care se pot debloca tot prin scanarea unui QR code și de unde consumatorii pot lua produsele dorite. În momentul în care ușa frigiderului se închide, în aplicație apare produsul selectat, prețul și mesajul "plătește acum". Dacă timp de 5 minute nu ai selectat opțiunea, plata se face automat prin intermediului cardului înrolat în aplicație.

Grab&Go se adresează în mod special celor cu "tehnologia în mână",dar fondatorii pregătesc pe termen lung să implementeze și opțiuni pentru alte categorii de consumatori. "Vrem să ajungem la toți, ne gândim să implementăm noi modalități de a plăti, inclusiv cash sau cu cardul", spune Teodor.

Prima locație Grab&Go se află pe Calea Victoriei, nr.85 și funcționează între orele 08:00 și 22:00.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Grab&Go, magazinul fără casieri și fără cozi din București. Ce planuri are versiunea românească a Amazon Go