Lectură de 5 minute

19 Oct 2022 - Interviuri și Analize

Freshful vrea să-și dubleze numărul de clienți unici, în 2023. Cum intenționează platforma să îi atragă

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

În prezent, 50% dintre cei 550 furnizori ai Freshful, platforma online de livrare, sunt producători locali. Pentru 2023, compania își propune să mărească numărul lor și să găsească parteneri potriviți, mai ales că vrea să ajungă la 100.000 clienți unici, dublu față de acum, după cum susține Arnaud Dussaix, Director Comercial Freshful by eMAG. 

Sursa foto: Freshful

În prezent, la aproape un an de la lansare, Departamentul de achiziții al Freshful se află în contact direct cu 550 de furnizori prezenți pe platformă, dintre care aproximativ jumătate sunt fermieri și producători locali de alimente.

În acest moment 50% dintre furnizorii Freshful sunt producători locali și intenționăm să creștem acest procent, de aceea căutăm constant afaceri care să corespundă criteriilor noastre de selecție referitoare la gust, la deschiderea de a lucra cu un business 100% online, la constanța cu care pot să livreze – pentru a asigura continuitatea produselor, etc.”, a declarat Arnaud Dussaix, Director Comercial Freshful by eMAG, pentru Retail.ro.

Acesta spune că indiferent de sursa din care provin, lanțurile Freshful de aprovizionare sunt stabile, iar parteneriatele cu furnizorii sunt solide, permițând astfel menținerea unor prețuri foarte bune.

Retail jobs

“Este important de menționat că obiectivul nostru este mai degrabă să avem partenerii potriviți cu care să acoperim toate nevoile, decât să mărim numărul lor. Extinderea gamelor de produse și introducerea de noi produse sau noi sortimente iau în calcul tendințele pieței și cererea consumatorilor, astfel că negociem tot anul cu producătorii locali, în funcție de sezonalitatea și specificul produselor aflate pe platformă, de apariția unor noi solicitări, de trenduri, de dorința noastră de a avea mereu o ofertă sănătoasă și echilibrată”, a afirmat Arnaud Dussaix.

În 2023, Freshful își dorește să-și dubleze numărul de clienți și să treacă de pragul de 100.000 de clienți unici.

"Mai departe, previziunea noastră este că românii vor adopta din ce în ce mai mult noul ritual de achiziție pe care Freshful l-a impus pe piață: digital, rapid, eficient, controlat, sigur - pentru ca ei să se poată bucura mai mult de momentele care contează cu adevărat. De asemenea, estimăm că piață de online groceries va depăși 2-3% în următorii ani", a mai precizat acesta.

Colaborări cu producătorii de fructe și legume

Freshful by eMAG este interesată, în primul rând, ca furnizorii săi să aibă garanția unei producții constante, pentru că odată ce obișnuiești un client cu un produs, îl va cere și a doua oară și îl va dori pe același. Calitatea și continuitatea sunt factori cheie, susține Anca Leopea, Marketing Manager Freshful.

Citeste si:
Săptămâna brandurilor românești la Freshful by eMAG: ce produse găsim în platformă
Săptămâna brandurilor românești la Freshful by eMAG: ce produse găsim în platformă

“Aș menționa colaborări cum ar fi cea cu agricultorii din Băleni, alături de care am lansat proiectul “Din Grădină”, la finalul căruia estimăm că vom prelua în total o producție de 30 tone de legume cu gust deosebit; Coșul cu Fructe, de la care luăm căpșuni, fructe de pădure bio și, acum, o surpriză: mustul lor genial; Riamar, de la care luăm fructe de pădure bio sau chiar fructe cu gust din zona pomicolă Voinesti, Parmen (Din Livadă)”, a declarat Anca Leopea, Marketing Manager Freshful, pentru Retail.ro.

În cât timp vine comanda

Din momentul în care o comandă plasată de un client intră în ecosistemul Freshful și până când ajunge la ușa clientului, pot trece minimum 2 ore. În cazul comenzilor cu livrare programată, acestea pot fi livrate în timp de 3 zile de la data comenzii, susțin oficialii companiei.

“Procesul din spatele unei comenzi este destul de complex, însă el se petrece cu aceeași viteză indiferent dacă o comandă e programată în 2 ore de la plasare sau în 6 ore. Pașii sunt numeroși și foarte riguroși, însă, pe scurt, lucrurile se petrec cam așa: comanda este repartizată în funcție de componența ei unuia sau mai multor pickeri din Depozit. Odată preluată comanda de către fiecare picker responsabil de aria lui, începe colectarea produselor și scanarea lor pentru coroborarea informațiilor din sistem, urmată de consolidarea acesteia în zona de livrare. În cazul foarte rar în care sistemul sau pickerul la raft detectează că un produs comandat de un client lipsește sau nu întrunește standardele noastre de calitate, un operator sună clientul pentru a-l informa de situație și a-i oferi variante de înlocuire sau eliminare a produsului din comandă”, a afirmat Andrei Pirvulet, Chief Technology Officer Freshful by eMAG, pentru Retail.ro.

Mai departe, procesul este următorul: odată ce comanda este pregătită și completă, ea este alocată unui curier care scanează produsele pentru încărcare, apoi sistemul anunță clientul că mașină a pornit către el.

De asemenea, livratorul anunță clientul asupra intervalului de livrare. Acest pas este unul foarte important, deoarece clientul trebuie să răspundă la telefon pentru a confirma livrarea, respectiv pentru a confirma că la respectiva adresă se găsește cineva care poate recepționa comanda.

Freshful este un proiect inovator pentru piață din Romania: primul hipermarket 100% online, care beneficiază de expertiza eMAG și care introduce conceptul de cumpărături fără efort dintr-o gamă diversificată de produse proaspete, preponderent locale, dar și delicii internaționale.

Până la acest moment, investițiile realizate de Freshful se ridică la aproximativ 15 milioane euro, o mare parte din buget mergând către zona de optimizare procese, zona de aplicație și website, depozitul propriu și flota auto.

Următoarele serii de investiții se vor axa pe tehnologie, extinderea zonelor de livrare și a flotei de mașini.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Freshful vrea să-și dubleze numărul de clienți unici, în 2023. Cum intenționează platforma să îi atragă