Lectură de 3 minute

08 Mar 2023 - Interviuri și Analize

FOTO | Reprezentant Magazinele Diana: Scumpirile sunt inevitabile, mai ales la carne și produse de bază

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Criza energetică, războiul din Ucraina, inflația și cel mai recent, cutremurul din Turcia au modificat semnificativ prețurile produselor alimentare, tendință care nu pare să înceteze în curând. ”Ținând cont de previziunile privind evoluția inflației, deloc optimiste, de modificările fiscale preconizate, printre care creșterea cotei TVA pentru mai multe categorii de produse, scumpirile sunt inevitabile”, au declarat reprezentanți ai rețelei Magazinele Diana. 

Sursa foto: Magazinele DIANA

Rețeaua Magazinele Diana este de părere că principalele produse alimentare asupra cărora se vor reflecta scumpiri vor fi cele de bază sau carnea.

”Ținând cont de previziunile privind evoluția inflației, deloc optimiste, de modificările fiscale preconizate, printre care creșterea cotei TVA pentru mai multe categorii de produse, scumpirile sunt inevitabile. Primim constant notificări din partea producătorilor privind creșteri de preț care cu siguranță se vor reflecta în prețul la raft, mai ales la carne și produse de bază”, a declarat retailerul autohton, pentru Retail.ro.

În plus, și comportamentul consumatorilor se va modifica, iar prețul va juca un rol din ce în ce mai important. În acest sens, rețeaua Magazinelor Diana promite să adapteze oferta nevoilor din piață.

”Shopperii vor continua să-și adapteze preferințele de cumpărare pentru a face față contextului, prețul va continua să joace un rol major, iar noi vom continua să receptăm cât mai fidel semnalele lor și să ne adaptăm oferta”, au mai spus reprezentanții lanțului de magazine.

Ce cumpără românii cel mai des din Magazinele Diana

Analizele efectuate pe vânzările din cele 67 de Magazine DIANA arată că în replică la creșterea generalizată a costului vieții, cei mai mulți dintre consumatori renunță la produsele de ”răsfăț” și de impuls și reduc cantitățile achiziționate din produsele care în mod obișnuit intrau în coșul familiei.

Practic, au rămas pe listele de cumpărături produsele de bază, de strictă necesitate - ouă, pâine, carne proaspătă, alături de preferința pentru produse cu un ciclu producător – raft scurt, aprovizionate pe cât posibil din sursă locală.

Citeste si:
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai
Cum faci un pitch pentru orice afacere? Detalii la Factory Bootcamp - 17-18 mai

Care sunt planurile rețelei Magazinele Diana pentru 2023

După un 2022 provocator, definit de deficitul de personal calificat, concurența acerbă din mediul fizic, dar și din e-commerce, alături de dificultățile în aprovizionare, urmează un 2023 cu cel puțin la fel de multe piedici. În acest context volatil, retailerul independent precizează că și-a adaptat strategia de extindere și de aprovizionare a magazinelor.

”A trebuit să facem față inflației agresive pe două fronturi – atât în ceea ce privește modul în care s-a repercutat direct asupra costurilor noastre, asupra termenilor comerciali cu partenerii, cât și indirect, prin efectele pe care le-a generat asupra consumatorilor și deciziilor de achiziție. Am atenuat pe cât posibil majorările de preț din marja comercială, pentru a proteja bugetele sensibile ale clienților, pe toate categoriile de produse, am intensificat frecvența promoțiilor active în magazine”, au adăugat reprezentanții companiei.

În plus, pentru 2023, Magazinele Diana promit adăugarea noutăților pe categoria pește și preparate din pește Pescăria Magic, brand adăugat grupului DIANA la începutul anului 2022.

Rețeaua independentă de retail Magazine DIANA este parte a grupului DIANA, care operează linii de business și în industria alimentară – DIANA Abator și Fabrică de Mezeluri și Pescăria Magic.

Rețeua de retail Magazine DIANA este prezentă în acest moment în șase județe – Vâlcea, Gorj, Argeș, Olt, Dolj și Dâmbovița, cu formate variate, de la magazine de proximitate, supermarketuri, până la magazine și corners in store DIANA Gourmet, destinate consumatorilor care aleg produse premium și bio.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  FOTO | Reprezentant Magazinele Diana: Scumpirile sunt inevitabile, mai ales la carne și produse de bază