Lectură de 4 minute

17 Mar 2023 - Interviuri și Analize

Fondatoarea Sweet Ela, contabila care a creat un business pornind de la tortul fiului său

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Istoricii au urmărit originea tortului până la vechii egipteni, care făceau un tip de prăjitură din cereale, din boabe de grâu sau de ovăz. Cu toate acestea, obiceiul de a sărbători zilele de naștere cu tort și lumânări provine de la greci. Pe acest preparat se bazează și businessul Sweet Ela, fondat de Cristina Voicu. Totul a pornit de la dorința antreprenoarei de a face un tort pentru fiul său.

 

 

Sursa foto: Sweet Ela /Facebook

Situată într-o zonă veche a Bucureștiului, pe strada Pop de Băsești, clădirea interbelică în care este găzduită cofetăria Sweet Ela este ușor de reperat pe strada cu sens unic. Logo-ul cofetăriei este arborat pe fațada clădirii, ceea ce îi conferă un aer de bistro parizian.

Interiorul este primitor și elegant: o măsuță cochetă, ferestre ample și decorațiuni în tonuri luminoase și elegante. În dreapta intrării, vizitatorii pot vedea spațiul deschis al laboratorului, iar în stânga se află o mică vitrină, unde sunt expuse prăjiturile.

Înainte de a înființa brandul Sweet Ela, Cristina a studiat contabilitate și management informatic, domeniu în care a lucrat timp de mai mulți ani, până când a rămas însărcinată și s-a retras din activitate.

Antreprenoarea și-a numit afacerea după bunica ei, Ela, care a lăsat-o să experimenteze în bucătărie de la vârsta de șapte ani și a învățat-o să facă primele prăjituri.

După cum afirmă chiar ea, nu și-a imaginat niciodată că va deschide o astfel de afacere, descoperindu-și pasiunea pentru cofetărie dintr-o întâmplare.

De la ziua de naștere a fiului direct în laborator

Așadar, povestea Sweet Ela a început în 2008, cu primul tort pe care l-a făcut pentru ziua de naștere a fiului ei. La acea vreme, comerțul electronic nu era atât de avansat în România, iar torturile personalizate nu erau atât de populare.

Citeste si:
Principalele diferențe dintre o înghețată artizanală și una din comerț: cum recunoști un gelato de calitate
Principalele diferențe dintre o înghețată artizanală și una din comerț: cum recunoști un gelato de calitate

Astfel, căutând un cadou cu tema Mario Cart, jocul preferat al fiului ei, Cristinei i-a fost imposibil să găsească unul. În schimb, cercetând pe internet, a descoperit cum să facă un tort personalizat, cheltuind până la 1.000 de lei pe ingrediente și ustensile.

Succesul acelui tort, la care a lucrat timp de o săptămână, lacrimile de bucurie ale sărbătoritului și cererile ulterioare din partea prietenilor au motivat-o pe antreprenoare să înființeze Sweet Ela în 2010.

Prin urmare, susținută de soțul ei, a închiriat un spațiu modest și a înființat site-ul în luna martie a aceluiași an. Investiția inițială a fost de aproximativ 10.000 de euro. Și-a recuperat banii în primul an, iar aparatura și ustensilele, spune ea, sunt la fel de utile și acum.

În 2016, Cristina și-a mutat sediul pe strada Pop de Băsești, unde, de câțiva ani, preia comenzi personalizate pentru nunți, zile de naștere și alte evenimente.

Micul punct de vânzare a fost creat în incinta laboratorului propriu „pentru clienții care își doresc să se bucure de un desert fără vreo ocazie specială”.

Prețurile prăjiturilor expuse în vitrină variază între 28 și 35 de lei.

Pentru torturile decorate cu pastă de zahăr și figurine 3D, clienții pot plăti pâna la 1.000 de lei. Aceste torturi sunt, de obicei, pentru 40 de persoane și au două niveluri.

În prezent, lucrează cu o echipă de nouă persoane, iar anul acesta a început să investească în publicitate, branding și marketing. Cu toate acestea, fondatoarea Sweet Ela a precizat că nu intenționează să-și industrializeze afacerea, afirmând că, atât ea cât și echipa ei, pun mult preț pe pasiunea pentru această meserie și pe calitatea produselor livrate.

Produse românești cu ingrediente străine

Mai mult, o mare parte din ingredientele cu care lucrează sunt comandate de la furnizori străini, în special Franța, Belgia și Italia. Produsele au o gamă o diversificată de sortimente, precum ciocolată, migdale, vanilie, alune, fructe, bezea, morcovi, care pot fi combinate după preferință.

Nu în ultimul rând, pe lângă prăjiturile personalizate, clienții pot comanda și produse de sezon. Mai mult, Cristina spune că printre cele mai neobișnuite comenzi se numără cele cu tematică sexuală, pe care alte cofetării, potrivit spuselor clienților săi, ar fi refuzat să le facă.

Avem și produse de sezon pentru Valentine's Day, Dragobete, 1 Martie și 8 Martie. De Paște și de Crăciun, realizăm prăjituri, produse de patiserie și dulciuri special decorate pentru aceste sărbători. În prezent, avem în plan să creăm un pachet de mini prăjituri, cu nouă sortimente diferite, create special pentru corporații.

Cristina Voicu, fondatoare Sweet Ela

Potrivit antreprenoarei, în 2021 a avut o cifră de afaceri de circa 400.000 de euro, iar profitul a constituit un procent de 15%.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Fondatoarea Sweet Ela, contabila care a creat un business pornind de la tortul fiului său