Lectură de 2 minute

30 Aug 2022 - Interviuri și Analize

Firmă românească de distribuție: Puterea mică de cumpărare și lipsa cererii, marile probleme

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Distribuitorii români de bunuri de larg consum trec prin momente dificile determinate de contextul actual, care i-a determinat să ia măsuri radicale, de la reducerea personalului și până la sistarea investițiilor. Constantin Dumitriu, CEO Full Solutions All Inclusive, companie cu activitate în sectorul producției și distribuției de produse alimentare, susține, într-un interviu acordat Retail.ro, că acum se pune problema supraviețuirii și în nici un caz nu pot fi luate în considerare planuri de viitor.

Cum au mers vânzările în acest an, comparativ cu anul trecut sau cu o perioadă normală de dinainte de pandemie?

Față de anul trecut, se simte o scădere de aproximativ 30%. Dacă ne raportăm la perioada de dinainte de pandemie, vânzările au scăzut cu aproape 50%.

Ce măsuri a trebuit să luați pentru a face față situației actuale caraterizate de scumpirea materiei prime si puterea de cumpărare mai mică a consumatorului?

Printre măsurile la care a trebuit să recurgem se numără reducerea personalului, scumpirea produselor cu aproximativ 30%-40%, reducerea investitiilor, a cheltuielilor de dezvoltare sau a celor de întreținere pentru echipamentele/utilajele/auto necesare logisticii. De asemenea, au fost micșorate beneficiile suplimentare pentru angajati.

Ați avut probleme cu aprovizionarea în general și din cauza războiului din Ucraina, în mod special?

Da. Cauzele principale sunt scumpirea cu până la 80% a materiilor prime, alături de costul ridicat al transportului.

Unde aveți unități de producție și de unde provine materia primă?

Unitățile de producție se află la Galați, Buzău, Vâlcea și București, iar materia primă provine din România, Pakistan, America de Sud și Europa.

Când ați scumpit ultima dată produsele, cu cât sunt prețurile mai mari față de perioada similară din 2021? Vor urma și alte majorări?

În acest an am scumpit de două ori produsele, iar față de 2021 prețurile sunt cu 50% mai mari. Cu siguranță, luna septembrie va aduce scumpiri din cauza inflatiei, devalorizării leului si a creșterii prețului la materiile prime.

Cum a schimbat actualul context socio-economic strategia companiei în ceea ce priveste investițiile? Ce planuri de viitor aveți?

Efectul a fost major. În acest moment, se pune problema supraviețuirii și în nici un caz nu pot fi luate în considerare planuri de viitor.

Care sunt principalele probleme cu care vă confruntați în acest an?

Cele mai mari dificultăți cu care ne confruntăm în acest an sunt legate de scăderea puterii de cumpărare și lipsa cererii. Nu avem nicio noutate pentru perioada următoare.

Despre Full Solutions All Inclusive

Compania Full Solutions All Inclusive din București are activitate în sectorul distribuției și producției de alimente și a fost înființată în anul 2015.
Full Solutions este membră a Asociatiei Companiilor de Distributie de Bunuri din România (ACDBR). În 2021, societatea a avut o cifră de afaceri de 7, 2 milioane de lei și un profit de 278.899 de lei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Firmă românească de distribuție: Puterea mică de cumpărare și lipsa cererii, marile probleme