Lectură de 6 minute

18 Mai 2022 - Interviuri și Analize

Felix Pătrășcanu, Fan Courier: Vrem să ajungem în următorii ani la 400-1.000 de lockere, cu o investiție de 8 milioane de euro

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Compania de curierat Fan Courier vrea să ajungă în următorii ani la 400-1.000 de lockere în întreaga țară, în urma unei investiții de 8 milioane de euro și își propune să deschidă 4-5 puncte de lucru noi în București și un sediu în comuna Jilava, județul Ilfov, cu o investiție de cel puțin 15 milioane de euro. În plus, profiturile companiei au scăzut în prima parte a anului 2022, ca urmare scumpirii materiilor prime și a salariilor, dar se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri de sub 10% anul acesta, a spus Felix Pătrășcanu, unul dintre fondatorii Fan Courier. 

Fan Courier are 11 puncte de lucru în Capitală, iar în țară are puncte de lucru în Brașov, Cluj-Napoca, Sibiu, Focșani, Râmnicu Vâlcea, Târgu Mureș, Bacău, Câmpia Turzii, Caransebeș, Sebeș, Suceava, Târgu Jiu și Pitești. Compania vrea să deschidă un sediu în Jilava, județul Ilfov și noi puncte de lucru în București.

,,Noi Bucureștiul îl avem împărțit pe zone. În momentul de față am mai cumpărat o investiție în zona Jilava unde vrem să construim iarăși un sediu important și de acolo să se ducă în mai multe zone mai mici, mai multe puncte. Cred că vor apărea încă vreo patru sau cinci (nr.red. puncte de lucru), dar sediul mare va fi la ieșirea spre Jilava, în care vrem să facem o construcție importantă. Iarăși avem probleme cu autorizările și așteptăm și noi să vedem când o să putem face construcția. Investiția se va ridica la cel puțin 15 milioane de euro. Construcția va fi de mai mici dimensiuni, dar va deservi o zonă importantă și va deveni o nouă zonă bucureșteană'', a spus Felix Pătrășcanu într-un interviu pentru Retail.ro, cu ocazia deschiderii hub-ului din Cluj-Napoca.

Fan Courier a deschis un hub în Cluj

Compania de curierat Fan Courier deschide un hub în Cluj-Napoca, în urma unei investiții de 14,5 milioane de euro, unde vor lucra 250 de angajați. Hub-ul se întinde pe o suprafață de 44.600 de metri pătrați si deservește zona operațională a filialei din Cluj-Napoca și întreaga zonă a Ardealului. Hub-ul din Cluj este primul hub prevăzut cu o soluție care optimizează fluxul de curierat și reduce timpii de sortare și de tranzit cu o oră. Hub-ul are o capacitate de aproximativ 15.000 de expediții zilnice și funcționează cu 250 de angajați și șoferi de tranzit.

Noul hub de la Cluj-Napoca, a cărui construcție a început în februarie 2021 și s-a finalizat aproximativ 10 luni mai târziu (după care s-a trecut la instalarea benzii de sortare), are două direcții de activitate curentă: pe de o parte, găzduiește și preia activitatea filialei din Cluj ce deservește orașul Cluj-Napoca și zonele limitrofe, cu un număr de aproximativ 15.000 de expediții zilnice, iar pe de alta parte, preia și gestionează toate operațiunile de tranzit pentru expedițiile din întreaga zonă a Ardealului.

Întrebat dacă vizează și alte investiții în Cluj, Felix Pătrășcanu a declarat pentru Retail.ro că va investi opt milioane de euro în lockere. La finalul anului 2017, Fan Courier a lansat serviciul eBOX pentru ridicarea cumpărăturilor online comandate de pe Internet.

,,Vrem ca pe teritoriul României să ajungem la undeva între 400 și 1.000 de lockere. Vor fi sigur făcute investiții în lockere, fan boxuri se numesc și vom face cu siguranță și în Cluj. Aici toate capabilitățile sunt făcute pentru o previziune pe cinci ani. După cinci ani vom discuta noi capabilități, gândindu-ne și la faptul de a face un e-fullfilment care este foarte important, un warehousing, clientul să își aducă întreaga marfă aici, noi să o păstrăm, să o împachetăm și să o livrăm'', a mai spus Felix Pătrășcanu.

Pe termen mediu, compania de curierat își propune să mai deschidă un hub în Sibiu, unde a fost deja achiziționat terenul. În plus, vrea continuarea dezvoltărilor la Ștefăneștii de Jos, cu un centru logistic.

Citeste si:
SAMEDAY se extinde cu până la 8.500 de puncte de livrare 
SAMEDAY se extinde cu până la 8.500 de puncte de livrare 

Compania vrea ca până în 2040 să ajungă la zero emisii de carbon și avea în plan achiziționarea a 100 de autovehicule electrice, dar livrările au fost întârziate de criza semiconductorilor.

,,Mașinile electrice nu se găsesc în piață din cauza crizei cipurilor. Mașinile au crescut ca preț și ele, dealerii ne anunță din lună în lună că au crescut prețurile. Chiar și așa noi nu găsim mașini. Avem în plan să luăm peste 100 de mașini electrice, avem deja luate câteva zeci, aveam în plan să trecem de câteva sute, dar pur și simplu nu avem de unde. Termenele de livrare trec de unul sau chiar doi ani'', a mai precizat Felix Pătrășcanu.

Planurile Fan Courier în 2022: deschiderea de noi hub-uri

Fan Courier va investi aproximativ 10 milioane de euro în hub-ul pe care îl deține în Brașov și are în plan deschiderea a până la opt hub-uri în țară. Fan Courier vizează și noi piețe, iar bugetul de investiții alocat anului în curs este de 20 de milioane de euro care va ajunge în extinderea flotei, extinderea echipei, construcției și proiectelor pe sustenabilitate.

,,Planul nostru pentru următorii 4-5 ani este ca toate sediile prin care facem tranzit să facem automatizare. Vrem să ajungem la între 4 și 8 hub-uri importante. Credem că piața de curierat va continua să se dezvolte pentru că motorul curieratului este comerțul online", au mai spus reprezentanții companiei de curierat. Avem foarte multe investiții de făcut în România și în Bulgaria. Suntem în Budapesta și încercăm acum și în Slovacia'', au spus reprezentanții Fan Courier în cadrul unei conferințe de presă.

În 2020, Fan Courier a depășit pragul de un miliard de lei cifră de afaceri, iar pentru 2021 compania a avut o cifră de afaceri de 1,1 miliarde de lei. Pentru 2022, Fan Courier se așteaptă la o creștere a cifrei de afaceri de sub 10%, comparativ cu anii trecuți.

,,Trebuie să recunoaștem că profiturile au scăzut, din cauza creșterii prețurilor, creșterii salariilor și inflației, dar nu suntem într-o criză. Ne dăm seama de volabilitatea timpului. Vrem să ne păstrăm profiturile pentru că profiturile noastre se duc în proporție de 95% în investiții. Am apelat la un moment dat și la niște credite bancare, nu am făcut acest lucru până acum, dar lucrurile ne duc către acolo și cifrele sunt în continuare în creștere față de anii precedenți. Ne așteptăm la o creștere mai moderată, noi previzionăm an de an în anii normali de 10-15%. Anul acesta cred că vom crește sub 10%. Ne interesează foarte tare profitabilitatea. Credem noi că prin aceste capabilități mărite, tehnologizare și digitalizare să creștem și să ținem și profitul în procentele cunoscute de până acum'', a mai explicat Felix Pătrășcanu.

Fan Courier este o companie de curierat cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Felix Pătrășcanu, Adian Mihai și Neculai Mihai. Compania are 7.500 de angajați și colaboratori și o flotă auto de 4.400 de autovehicule.

Sursa foto: Fan Courier

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Felix Pătrășcanu, Fan Courier: Vrem să ajungem în următorii ani la 400-1.000 de lockere, cu o investiție de 8 milioane de euro