Lectură de 4 minute

06 Apr 2022 - Interviuri și Analize

DON MEN, brand de îmbrăcăminte pentru bărbați, lansează o nouă colecție de haine și pantofi în 2022. Brandul va crește prețurile produselor cu 10%

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Raluca Luca a fondat brandul DON MEN în urmă cu opt ani din dorința de a crea haine pentru bărbați cu o croială perfectă la prețuri accesibile. Brandul va lansa o nouă colecție de haine în toamna anului 2022 și o nouă colecție de pantofi. În plus, compania ia în calcul creșteri de 10% ale prețurilor produselor, având în vedere că materiile prime au înregistrat scumpiri cu până la 30-40%.

După Facultatea de Jurnalism, o experiență în marketing, o carieră în real estate și propria afacere, un salon de beauty, The Lovely Room, Raluca Luca a simțit nevoia de a face o schimbare.

,,Pentru că aveam un background destul de mare în vânzări și experiența tranzacțiilor mari din sectorul comercial simțeam totuși un gol și știam că pot face mult mai mult. Cred că aveam deja microbul în sânge. Așa a luat ființă, acum opt ani, businessul DON MEN. Împreună cu soțul meu, care avea deja un background de 15 ani în textile, am creat brand-ul de îmbrăcăminte Don pentru că nu găseam haine pentru bărbați cu o croială perfectă la un preț accesibil'', a spus Raluca Luca într-un interviu pentru Retail.ro.

Retailerul ia toată materia primă din Turcia și India. Toată producția este realizată în Turcia, fiind o țară cu tradiție în domeniul textilelor și unde a reușit să construiască de-a lungul anilor parteneriate cu mai multe fabrici. Producătorul de îmbrăcăminte pentru bărbați DON MEN produce anual aproximativ 10.000 de unități, dar totul depinde de volumul de vânzare pe fiecare segment și de cererea existentă pe piață.

Retail jobs

Compania colaborează cu mai multe fabrici de textile și pantofi din Istanbul specializate pe un anumit segment, pentru partea de producție, dar retailerul nu a dezvoltat parteneriate cu furnizorii români.

,,În acest moment este cea mai bună soluție pentru Don, pentru că ne respectă standardele de calitate, au capacitatea de a lucra în volum mare și livrează la timp produsele. În acest moment nu avem niciun furnizor român, deoarce piața din România este foarte slab dezvoltată și ceea ce există pe piață este importat oricum din alte țări'', mai spune Raluca pentru Retail.ro.

DON MEN lansează noi colecții în 2022

În 2022, DON MEN își propune să extindă gama de pantofi, o colecție capsulă DON Urban care va fi lansată în toamnă și o colecție DON Resort, care va fi lansată în 2023.

Citeste si:
Grupul Knauf va investi în România peste 200 milioane de euro, cea mai mare investiție de pe piața locală de construcții din ultimii 5 ani
Grupul Knauf va investi în România peste 200 milioane de euro, cea mai mare investiție de pe piața locală de construcții din ultimii 5 ani

Retailerul de îmbrăcăminte pentru bărbați vinde online pe don-men.com, în showroom-ul Don din București și en-gros prin partenerii din țară. Compania deține și un magazin online care realizează 70% din totalul vânzărilor. În acest moment produsele Don sunt vândute doar la nivel național și nu ia în calcul extinderea la nivel internațional pentru moment.

,,Cifra a crescut puțin în perioada pandemică, dar ne așteptăm să revină la 60% în următoarea perioadă ținând cont de dorința oamenilor de a reveni pentru cumpărături în spațiile fizice. Nu vizăm extinderea noastră directă pe piața internațională, dar suntem deschiși colaborărilor en gros și din alte țări. Am avut magazine partenere în Anglia și Spania, dar din păcate pandemia i-a forțat să închidă'', mai spune antreprenoarea.

DON MEN crește prețurile produselor cu 10%

Retailerul de îmbrăcăminte pentru bărbați DON MEN ia în calcul o creștere de preț de maxim 10%, având în vedere scumpriile costurilor de producție și costruile materiei prime. Compania a observat scumpiri la ambalaje, accesorii, materiale, chiar și mâna de lucru. Unele materii prime au avut scumpiri de până la 30-40%. DON MEN are o echipă de 10 oameni, angajați și colaboratori.

,,Fiecare job este perfect gândit astfel încât să acopere exact nevoile noastre ca și business. La birou avem un coleg care se ocupă de partea de web design, developmnet&SEO, care este extrem de importantă, o singură colegă care se ocupă de partea de vânzări online și offline și care face minuni, o colegă foarte creativă pe social media și tot ceea ce ține de conținutul site-ului. Mai este partea de CRM, branding, strategie și creative direction de care mă ocup eu, partea de producție, furnizori și parteneri en-gros de care se ocupă soțul meu. Restul serviciilor, de mentenanță, IT, financiar, Facebook&Google Ads, PR, logistică și financiar le facem prin colaboratori'', explică Raluca Luca.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  DON MEN, brand de îmbrăcăminte pentru bărbați, lansează o nouă colecție de haine și pantofi în 2022. Brandul va crește prețurile produselor cu 10%