Lectură de 6 minute

06 Mai 2021 - Interviuri și Analize

Lanțul dm drogerie markt a înregistrat afaceri de 525 milioane lei, în 2020 și va lansa în curând propriul magazin online

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

dm drogerie markt România a încheiat anul trecut cu afaceri de 525 de milioane de lei, în creștere cu peste 5% față de anul anterior, când a deschis cinci noi magazine, a declarat Daniela Jordanovski, directoarea de marketing și achiziții, într-un interviu pentru Retail.ro. Lanțul de drogherii se pregătește să își deschidă un magazin online și continuă planul de extindere, punând pe hartă până acum, anul acesta, trei noi unități.

Retail.ro: Cum au evoluat vânzările de la debutul pandemiei, având în vedere că a trecut un an de zile?

Daniela Jordanovski: Precum s-a întâmplat în majoritatea domeniilor, contextul actual a influențat negativ și sectorul de retail, mai ales în perioada de lockdown, când vânzările au scăzut cel mai mult. Cu toate acestea, am găsit soluții prin flexibilitate și adaptare la nevoile clienților. Astfel, am asigurat stabilitatea vânzărilor și a companiei deopotrivă, într-o situație fără precedent.

Retail.ro: Ce cifră de afaceri ați înregistrat în 2020?

Daniela Jordanovski: Anul trecut cifra de afaceri a ajuns la 525 de milioane lei, înregistrând o creștere de 5,54 procente față de anul precedent. Cu toate că 2020 a fost un an plin de provocări, creșterea și stabilitatea din această perioadă dificilă se datorează în primul rând celor 1.000 de angajați, care își fac munca cu implicare și pasiune.

Trei noi magazine în 2021

Retail.ro: Câte magazine ați deschis în 2020?

Daniela Jordanovski: dm drogerie markt a deschis anul trecut 5 drogherii: în Timișoara, Iași, Târgu Mureș, Târgoviște și Oradea. În primele luni de pandemie, aprilie și mai, au fost închise temporar 19 filiale, care ulterior, după lockdown, și-au reluat activitatea.

Retail.ro: Câte magazine aveți în plan să deschideți anul acesta și în ce orașe?

Citeste si:
Schimbări la vârful Grupului Marionnaud: cine preia conducerea unuia dintre cei mai mari retaileri de cosmetice și parfumuri din Europa
Schimbări la vârful Grupului Marionnaud: cine preia conducerea unuia dintre cei mai mari retaileri de cosmetice și parfumuri din Europa

Daniela Jordanovski: Anul acesta am deschis deja 3 drogherii, urmând să comunicăm și despre următoarele prin intermediul mediilor de comunicare, astfel încât clienții noștri să poată primi în timp util aceste informații.

În prezent avem 116 filiale în toată țara, cea mai recentă deschidere fiind chiar în luna aprilie, în Florești, Cluj. În luna martie am inaugurat filiala de la Sfântu Gheorghe, unde se află momentan cel mai mare magazin din țară, cu o suprafață de 434 mp. Tot în 2021 am deschis o drogherie și în centrul Sibiului, într-o clădire istorică de mare rezonanță pentru localnici și turiști.

Retail.ro: Ce creștere a înregistrat segmentul de produse de curățenie în ultimul an, de la debutul pandemiei?

Daniela Jordanovski: Încă de la începutul anului trecut, segmentul de curățenie s-a bucurat de o atenție sporită. Am observat o creștere în special la produsele de curățenie pentru casă, în contextul în care o mare parte dintre clienți au petrecut mai mult timp în locuințe. Spre exemplu, detergenții pentru uz general care conțin dezinfectanți au înregistrat creșteri cu două cifre față de anul precedent, existând și o creștere globală pe întreaga categorie. Interesul pentru produsele cu dezinfectanți a dus pentru aceasta subcategorie la o creștere de până la 200%.

Produsele de curățenie și hrana pentru animale, cele mai vândute

Retail.ro: Care au fost cele mai solicitate produse anul trecut?

Daniela Jordanovski: În contextul pandemiei cauzate de Covid-19, clienții și-au îndreptat atenție către produsele de protecție și curățenie precum: masca de protecție, produse de igienă și îngrijire corp, produse pentru curățenia casei. Totodată hrana pentru animale a fost în topul celor mai solicitate produse.

Retail.ro: Sunteți prezenți pe platforma tazz by eMAG. Pe ce alte platforme online cu livrare mai activați?

Daniela Jordanovski: Începând cu luna mai 2020, clienții noștri au posibilitatea de a comanda produsele preferate prin intermediul tazz by eMAG și Bringo. Am început cu 1.000 de articole disponibile în aceste aplicații, însă gama este actualizată constant, în acest moment având peste 4.500 de articole disponibile la comandă.

La începutul lunii decembrie 2020 a debutat un proiect pilot în care a început o nouă colaborare cu FoodPanda în Cluj-Napoca, incluzând 5 drogherii dm. În urma rezultatelor înregistrate, la începutul lui februarie 2021 colaborarea cu FoodPanda s-a extins la nivel național, proiectul cuprinzând în prezent 103 drogherii.

dm drogerie market online, în curând

Retail.ro: Este în plan deschiderea propriului magazin online?

Daniela Jordanovski: Am demarat lucrările necesare pentru deschiderea unui magazin online și vom anunța mai multe despre lansarea acestuia de îndată ce acest lucru va fi posibil. Știm cât de important este acest magazin online pentru comunitatea noastră și le luăm întotdeauna în considerare nevoile, oferindu-le posibilitatea de a face cumpărături în modul în care le este cel mai confortabil.

Retail.ro: Ce investiții planificați până la finalul anului?

Daniela Jordanovski: Compania își păstrează politica de expansiune, urmând să deschidem noi filiale în mai multe zone din țară, acordând o atenție deosebită proximității. Am fost atenți la contextul pandemiei și ne-am adaptat mereu la contextul actual și la schimbările cauzate de acesta. Acționăm cu calm și agilitate având mereu în minte clienții și angajații.

Retail.ro: Intenționați să angajați anul acesta?

Daniela Jordanovski: Având în vedere faptul că vom continua politica de expansiune, pentru fiecare drogherie deschisă vom crea locuri noi de muncă, atât în filiale cât la sediul principal. Și în cazul angajaților suntem flexibili și ne adaptăm cerințelor oferind posibilitatea de a lucra în regim home office unde este posibil. Îi invităm pe cei care își doresc o carieră la dm să ne urmărească pe platformele dedicate: bestjobs, ejobs și LinkedIn. De asemenea, toți cei care doresc să se alăture echipei dm, ne pot urmări si pe undelucram.ro. Acolo pot găsi recenzii ale foștilor sau actuali angajați dm.

Compania dm drogerie markt a fost înființată în 1973, iar de atunci s-a extins în 13 țări: Austria, România, Bosnia, Bulgaria, Croația, Cehia, Germania, Italia, Macedonia, Serbia, Slovacia, Slovenia și Ungaria, cu aproximativ 3.500 de magazine și 60.000 de angajați în Europa. În România, lanțul de magazine este prezent de mai mult de 12 ani, timp în care a creat 1.000 de locuri de muncă și a deschis 116 magazine.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Lanțul dm drogerie markt a înregistrat afaceri de 525 milioane lei, în 2020 și va lansa în curând propriul magazin online