Lectură de 5 minute

14 Apr 2023 - Interviuri și Analize

De la ritual războinic la ritual estetic? Istoria rujului și cele mai populare branduri din prezent

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Te-ai întrebat vreodată cum a apărut primul ruj și cine l-a inventat? Iată care este originea și evoluția acestui produs cosmetic și care sunt cele mai populare branduri de astăzi. 

 

Sursa foto: unsplash

Originea rujului este cu adevărat veche. De fapt, omul antic era atât de predispus la cochetărie încât a încercat să-și îmbunătățească aspectul încă de acum 8.000 de ani, potrivit Curiosfera.

Omul neolitic își picta buzele, această practică fiind legată de anumite scopuri magice. De asemenea, a avut motivații religioase, iar mult mai târziu a ajuns să fie folosit în scopuri estetice.

Într-un mormânt regal din orașul Ur, în Irakul de astăzi, a fost găsit un ruj în interiorul unei cutii de aur. Nu aparținea unei femei, ci unui bărbat: un preot care a trăit acum mai bine de șase mii de ani. Aparent, totul a început ca parte a unui ritual războinic care a evoluat apoi într-unul estetic.

Rujul în antichitate

Înainte de apariția rujurilor cu ambalajul lor delicat, acesta a avut alte forme. De fapt, în Mesopotamia și în Egipt, se folosea carminul de coșenilă (specie de gândaci originară din america de sud) pentru a picta buzele, iar apoi se adăugau pietre prețioase pisate sau pigmenți naturali pentru a da strălucire și tonus.

Un alt loc de unde provine rujul este Japonia, unde gudronul și ceara de albine erau combinate pentru a crea machiajul pentru buze, folosit mai târziu mai ales de gheișe.

Rujurile au avut parte de o perioadă întunecată când biserica le-a condamnat, asociind buzele roșii cu diavolul, iar despre femeile care foloseau rujuri se spunea că sunt vrăjitoare.

Cu toate acestea, interzicerea lor nu a durat mult. Regina Elisabeta I a Angliei a fost cea care, în secolul al XVI-lea, le-a readus la modă. Tot ea a fost cea care a pornit și trendul de piele palidă cu buze roșii perpetuat mai târziu de muzele din istoria modei și a filmului. Inițial, însă, acest trend era exclusiv rezervat aristocrației, potrivit Harpers Baazar.

Citeste si:
[FOTO] Balenciaga a lansat prima colecție sportivă, pentru zăpadă și munte
[FOTO] Balenciaga a lansat prima colecție sportivă, pentru zăpadă și munte

Cele mai vândute branduri de ruj

Rouge G de la Guerlain

Rouge G nu este un ruj oarecare. În primul rând, pentru că varianta sa mat-satinată are 60 de nuanțe diferite din care poți alege, potrivit Vanityfair.es. În al doilea rând, pentru că acestea conțin trei ingrediente cheie: polimeri pe bază de plante și microcristale de argint cu proprietăți reflectorizante care garantează culori de lungă durată, intense și luminoase. De asemenea, mai conține unt de jojoba și mango, acid hialuronic și rășină de guggul. Douglas comercializează acest ruj la prețul de 185 de lei.

Walk of No Shame al lui Charlotte Tilbury

Inspirată de cel mai iconic ruj al său - unul vândut la fiecare două minute în întreaga lume - legendarul make-up artist a lansat un nou produs care răspunde la două cerințe care au fost formulate de ani de zile față de luciul de buze: non-lipicios, cu adevărat hidratant și de lungă durată. Având în vedere aceste trei premise, Tilbury a creat Jewel Lips Walk of No Shame, într-o nuanță roșu rubiniu în nuanțe calde de cupru, cu pudră de diamant care asigură până la șapte ore de rezistență și o hidratare ridicată. Acest ruj costă 139,90 lei pe Topstar.ro.

Chanel: Le Rouge Duo Ultra Tenue

Acest ruj de la Chanel este, de fapt, un doi în unu: pe de o parte, un ruj lichid cu un finisaj intens și, pe de altă parte, un gloss transparent, ceea ce rezultă într-o nuanță ultra-lucioasă care rezistă până la 8 ore de la prima aplicare. Acesta include două formule complementare aflate în slujba culorii și a durabilității: stick-ul este realizat cu o combinație de polimeri pentru o rezistență îndelungată, strălucire, aderență și omogenitate a culorii, dar include și un ulei gelatinos care garantează o fixare ridicată, precum și micropigmenți care permit intensificarea culorii și îmbunătățesc aderența. Luciul este realizat cu un amestec de ulei și ceară care garantează o strălucire excepțională. Ideea este de a aplica rujul lichid și de a-l lăsa să se usuce timp de câteva secunde, apoi de a aplica luciul pentru a adăuga strălucire și confort. Pe site-ul embelish.ro costă 250 de lei.

Rujul lichid Powder Kiss de la M-A-C

Roșul este un simbol în cadrul M-A-C Cosmetics, brandul care a reușit ceea ce niciun alt brand nu a reușit, creând două repere epice: cel mai bine vândut ruj de pe planetă (nuanța Ruby Woo din linia Retro Matte Lipstick: patru unități vândute în fiecare minut în lume) și nuanța de roșu universală (cea care arată bine pe toată lumea, indiferent de nuanța pielii sau a părului: celebrul Russian Red). Cheia este amestecul său special de pudre și proprietăți emoliente care asigură o aplicare, flexibilitate, rezistență și hidratare excelente. Are un aplicator în formă de clepsidră și o gamă de 17 nuanțe, de la neutre până la luminoase. Pe notino.ro costă 124 de lei.

Passionlips de la Dolce&Gabbana

Ideea a fost de a crea un ruj cu o textură cremoasă și ușoară, care să lase o culoare intensă și mată pe tot parcursul zilei. Astfel, Dolce&Gabbana Beauty a creat 16 nuanțe ale rujului Passionlips, care, la fel ca toate rujurile firmei, conține Mediterranean Glow Complex, un amestec de extracte naturale care aduc beneficii buzelor. Include extract de smochine, ulei de măsline organic și acid hialuronic și se prezintă într-un format ușor mai îngust decât un stick convențional, care face ca aplicarea să fie mai fină și mai intuitivă. Ca o notă finală, are un parfum delicat de vanilie. Un astfel de ruj costă în jur de 40 de dolari.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  De la ritual războinic la ritual estetic? Istoria rujului și cele mai populare branduri din prezent