Lectură de 5 minute

20 Mar 2024 - Interviuri și Analize

De la însoțitor de bord la cofetar. Monica Pușcoiu, Almond Cake: Discriminarea se vede în ochii bărbaților sexiști, m-am obișnuit cu ea

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Deși nu vrem să ne amintim de acea perioadă, pandemia a fost cea care a adus online-ul mai aproape de noi și a dat curajul celor mai mulți să încerce calea antreprenoriatului. Acesta este și cazul Monicăi Pușcoiu, fost însoțitor de bord, care, în vreme de pandemie a pariat totul pe o afacere cu dulciuri, actuala Almond Cake. 

Sursa foto: Almond Cake Shop

”Eram în Doha, blocată acolo de pandemie. Nu a fost o alegere personală, dar – acum pot spune – a fost o alegere foarte fericită pe care viața a făcut-o pentru mine. La momentul respectiv, situația mi se părea atât de dificilă... abia o născusem pe fiica mea, dar concediul de maternitate în Qatar nu e decât de două luni, așadar mă pregăteam să mă întorc la postul meu de însoțitor de bord când a venit pandemia. Așa că m-am trezit blocată și profesional, dar și personal, într-o țară străină, într-o stare de incertitudine cum nu-ți poți imagina! Ce era să fac? Să-mi folosesc resursele, nu? Știam să coc tradițional românește, eram înconjurată de români care tânjeau după bunătățile copilăriei și nu aveau acces la ele, deci ne-am ajutat unii pe alții, cum ar veni. Iar punctul culminant al poveștii mele de cofetar în Qatar a fost în decembrie 2020, când am copt 30 de cozonaci pentru Ambasada României de acolo, pentru a fi oferiți cadou altor delegații internaționale din Doha”, a declarat Monica Pușcoiu, fondator Almond Cake, pentru retail.ro.

Monica a stat aproape 10 ani în Doha, având în vedere că era însoțitor de bord pentru Qatar Airways, pentru care a fost recrutată în 2010. S-a întors în țară în mai 2021, când s-a născut fiica sa.

”Dacă ar fi să numesc într-un singur cuvânt toată transformarea pe care mi-au adus-o lecțiile învățate locuind departe de casă, aleg reziliență, cu siguranță. Da, știu, asta e părerea generală despre românii plecați în afară, se descurcă. Iar uneori această expresie este însoțită de conotații negative. Însă eu mă refer aici la felul în care reușești nu numai să accepți provocările vieții, să le duci zi de zi, dar să le și transformi în ceva productiv, în primul rând, pentru creșterea ta personală. Să spunem că am crescut ca om odată cu cozonacii mei din Qatar”, a mai spus antreprenoarea.

Din aviație direct în cofetărie

Când s-a întors în România, Monica a deschis prima afacere în cofetărie, laboratorul Pastry Bonbon, cu 60.000 de euro, banii săi și ai soțului și niște fonduri împrumutate de la bancă.

Pentru lansarea ALMOND, businessul pe care l-a construit după participarea la „Chefi la cuțite”, alături de un investitor, a presupus o investiție de 150.000 de euro.

”Avem aproape 40 de produse în shop. Ca să fac un rezumat al conceptului ALMOND: bunătatea principală este făina de migdale, a cărei savoare se îmbină într-un mod cu totul special și cu ingredientele tradiționale de cofetărie, și cu cele inedite – cum ar fi sfecla, cartoful dulce, spanacul. Din punct de vedere categorii de produse, avem torturi, prăjituri cu cremă, choux-uri, macarons, brioșe, biscuiți, pricomigdale, produse de patiserie, cozonaci, desigur”, a completat antreprenoarea.

Citeste si:
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru

Cel mai dulce moment al unei femei lider este atunci când își ia o pauză, reunește echipa și se bucură alături de ei de prezent, aspirând spre țelul businessului.

Monica Pușcoiu, fondator Almond Cake

Mai multe cofetării Almond Cake în România

Monica nu se oprește la o singură locație Almond Cake, ci și-a propus să adopte inclusiv sistemul de franciză și are în plan încă trei cofetării, dintre care una în zona de Nord a Capitalei, în apropierea laboratorului.

”Impact foarte bun la public am avut cu toată gama de produse, dar succesul tortului Green Dragon chiar ne-a luat prin surprindere. Până la urmă, vorbim despre o prăjitură cu zmeură, ciocolată albă și spanac, nu tocmai cea mai obișnuită compoziție, nu? Ei bine, asta ne-a confirmat cât de mult s-au schimbat în bine comportamentele de consum de dulce ale publicului român”, a mai spus aceasta.

Cât despre inflație, Monica a precizat că dacă indicele va continua să crească, va ajusta prețurile în consecință. ”Este o măsură firească pentru a putea oferi în continuare aceeași calitate a produselor și a ne continua procesul creativ din laborator fără stresul supraviețuirii ca afacere. Însă nu este o urgență care să se fi arătat, deocamdată, la orizontul ALMOND”, a explicat aceasta.

Cratița din cofetărie

Monica spune că învață în fiecare zi ce înseamnă să facă business. A trecut de la producție într-o etapă nouă, complexă.

Discriminarea se vede în ochii bărbaților sexiști, m-am obișnuit cu ea. Eu îmi văd de drum și învăț de la cei din jur ce îmi este de folos în această etapă. Postura de la fi la cratiță este confortabilă când gătești bine la tine acasă. Cand vrei să gătești pentru publicul larg, fie ai suport din partea celor care înțeleg partea creativă și munca din spatele unui preparat delicios, fie apar cârcotașii care sunt sceptici în privința unei direcții culinare fără a avea prea multă experiență în domeniu. Am fost încurajată să deschid acest business. Am atras oameni care au crezut în ideile mele și în povestea din spatele dulciurilor sănătoase”, a explicat antreprenoarea.

Creată din dorința de a oferi deserturi sănătoase, cofetăria artizanală Almond Cake Shop aduce un concept nou pe piața din România, prin care sunt oferite prăjituri fără zahăr adăugat care pot fi consumate în orice moment al zilei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  De la însoțitor de bord la cofetar. Monica Pușcoiu, Almond Cake: Discriminarea se vede în ochii bărbaților sexiști, m-am obișnuit cu ea