Lectură de 4 minute

22 Sep 2020 - Interviuri și Analize

Dana Dobrescu, Mondelez: Consumatorii sunt tot mai atenți la ce mănâncă, cât mănâncă și la alimentele sustenabile

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Obiceiurile de consum s-au tot schimbat în ultima vreme, iar acum tendința consumatorilor este de a fi tot mai interesați de ceea ce mănâncă, cât mănâncă și de alimente sau materii prime sustenabile. Tocmai de aceea producătorul Mondelez dezvoltă proiecte de sustenabilitate ce au legătură cu controlul porțiilor, reformularea rețetelor pentru a fi cât mai sustenabile și recrearea ambalajelor pentru a conține informații relevante din acest punct de vedere, după cum a declarat Dana Dobrescu, Corporate & Government Affairs Manager Mondelez România în cadrul retailTalks - Rethinking sustainability during a pandemic.

 

În cadrul ultimului webinar retailTalks s-a discutat despre investițiile în sustenabilitate în contextul pandemiei, cât contează acestea pentru strategia de business și proiectele punctuale ale companiilor. În cadrul Mondelez România, investițiile în sustenabilitate vor continua, în special pentru că acestea sunt proiecte demarate la nivel global și de lungă durată.

“Sunt investiții globale care sunt în centrul strategiei noastre de business. În primul rând, mă refer la aprovizionarea cu materii prime sustenabile: suntem într-un proces în care încercăm să creștem aprovizionarea cu materii prime sustenabile - cacaua și grâul în primul rând pentru care vrem să avem 100% aprovizionare cu materii prime sustenabile până în 2025”, explică Dana Dobrescu.

Mondelez lucrează și pentru protecția mediului - prin eficientizarea operațiunile fabricilor de-a lungul întregului lanț de producție și prin reducerea cantitatea de ambalaje. Astfel, producătorul de snack-uri și-a stabilit ca țintă să aibă 100% ambalaje reciclabile până în 2025.

O altă zonă pe care Mondelez se concentrează este mindful snacking. “Le vorbim consumatorilor despre ce înseamnă să mănânci consțient, cu intenție și atenție și le oferim anumite instrumente care să îi ajute’”, explică Dana Dobrescu.

Gustările între mese au luat locul meselor principale bogate

Aici intervine componenta de portion control, prin care Mondelez încearcă să ofere consumatorilor produse în ambalaje porții mai mici sau ambalate individual astfel încât aceștia să aibă control asupra porțiilor.

“Sau reformulam produsele pentru a reduce conținutul de sare, zahăr și grăsimi pentru că știm că asta cauta foarte mulți cosumatori în ziua de azi, această direcție de sănătate, de stare de bine”, explică Dana.

Ultima direcție spre care Mondelez își îndreaptă resursele este cea de a inova și de a lansa produse noi în portofoliu care să răspundă nevoilor consumatorilor de a mânca mai sănătos.

Citeste si:
Euromonitor: 1 din 4 consumatori cumpără produse second-hand pentru a ajuta mediul înconjurător
Euromonitor: 1 din 4 consumatori cumpără produse second-hand pentru a ajuta mediul înconjurător

“Foarte mulți consumatori sunt interesați de cum pot să aibă control asupra porțiilor pe care le consumă. E o întreagă tendință acum: oamenii nu mai consumă mese principale bogate, ci tind să consume foarte multe gustări. Și cred că prin consumul snackurilor pot avea mai ușor control asupra cantității pe care o consumă și aici este rolul nostru, să îi ajutăm”, spune reprezentantul Mondelez.

Mai ales consumatorii din tânara generație sunt interesați de a consuma alimente din materii sustenabile, se uită la certificări. Știm că produsele cu certificări în spate, care comunică desre sustenabilitate și care au campanii sunt mult mai atractive pentru consumatorii din generația Z sau Millennials”, spune Dana.

În acest sens, Mondelez lucrează la un proiect pentru a include pe toate ambalajele până în 2025 informații despre ce înseamnă a mânca conștient- vor fi incluse sfaturi utile care să completeze informațiile nutriționale.

“Consumatorul nu vrea să stea să piardă timp să calculeze cât trebuie să mănânce, cât conține o porție sau o bucată. Foarte mulți își monitorizează acum nu doar caloriile, ci și macronutrienții. De aceea este foarte important pentru ei să fie ușor să vadă pe ambalaj câtă energie își iau dintr-o pătrățică de ciocolată”, explică Dobrescu.

Consumatorii sunt interesați de sănătate, dar vor și momente de răsfăț

Reprezentantul Mondelez explică de ce zona de inovare este un proces de durată și nu pot elimina sau reduce zahărul, sarea sau grăsimile atât de ușor pe cât s-ar crede.

“Consumatorul ține foarte mult la gustul produsului, nu vrea să facă niciun comproms și pentru a păstra gustul și textura pe care el le știe și le apreciază - că doar de aceea îl cumpără - trebuie să faci un efort mare de cercetare și inovare astfel încât ingredientele pe care le pui în loc pentru a reduce consumul de zahăr, sare și grăsimi să compenseze gustul respectiv”.

Anul trecut Mondelez a lansat în Marea Britanie ciocolata Cadbury cu 30% mai puțin zahăr și fără îndulcitori artificiali, o lansare care a avut în spate ani de cercetare.

“În România, dar și la nivel global, foarte mulți consumatori au o intenție exprimată de a mânca mai puțin cu conținut de sare, zahăr și grăsimi. Pe de altă parte, sunt la fel de mulți consumatori care țin la răsfățul lor, la confortul personal, momentul în care vreau să mănânc fără să mă gândesc ce conține produsul și de aceea cred că va fi loc pe piața românească pentru ambele categorii de produse”, încheie Dana Dobrescu.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Dana Dobrescu, Mondelez: Consumatorii sunt tot mai atenți la ce mănâncă, cât mănâncă și la alimentele sustenabile