În ciuda apropierii sale de Black Friday sau de Crăciun, Valentine’s Day este o oportunitate pentru retaileri, în special cei axați pe produse căutate în acest sezon, pentru a-și crește vânzările prin campanii targetate către cupluri, notează Retail Gazette.
În mai multe țări încă sunt impuse restricții pentru stoparea răspândirii virusului Covid-19, astfel că diverse magazine, considerare neesențiale, sunt închise temporar. Chiar dacă își bazau succesul pe modul în care își expuneau produsele în vitrinele magazinelor fizice, retailerii au înțeles că nu pot ignora Valentine's Day. Lucru care a obligat mulți comercianți să își îndrepte atenția către magazinele online. Tot aici au ales să-și anunțe promoțiile pregătite de Valentine’s Day. Aceasta este o abordare diferită față de anul trecut, potrivit unor experți citați de aceeași sursă, care observă că este mult mai ușor pentru consumatori să cumpăre cadouri.
Poate te interesează câteva idei de cadouri de Valentine's Day.
Pandemia Covid-19 a schimbat stilul de viață al multor persoane, astfel că anularea evenimentelor sociale continuă să aibă un impact major în mai multe industrii. În acest context se conturează două posibile direcții pentru achiziția de cadouri de Valentine's Day: clienții vor investi mai mult, pentru că au economisit în 2020 când au stat mai mult acasă, fie vor fi mai precauți și vor cheltui mai puțin din cauza dificultăților financiare și incertitudinii. Cel din urmă este un scenariu plauzibil mai ales pentru cuplurile care stau în locuințe separate și aleg să petreacă timpul acasă, când în mod normal ar fi luat cina în oraș.
Conform unor date generate de GlobalData, de Ziua Îndrăgostiților crește interesul pentru produse din industria alimentară, unde sunt gândite pachete speciale gourmet, iar cadourile precum haine sau produse de beauty riscă să pierdă teren, pentru că oamenii caută acum să creeze momente de calitate în intimitatea propriei locuințe.
Concluzia vine în completarea predicțiilor unui specialist în cumpărături, de părere că tot mai puțini oameni plănuiesc să cheltuiască de Valentine’s Day, în condițiile în care ieșirile în oraș nu sunt posibile, iar restaurantele și barurile frecventate în mod obișnut nu-și pot primi clienții. Cu toate acestea, retailerii sunt sfătuiți să nu ignore sărbătoarea în contextul pandemiei, ci mai degrabă să profite de orice oportunitate care îi pune în legătură cu consumatorii.
Printre brandurile care au înțeles noul curent este Marks&Spencer, care a găzduit online un eveniment în cadrul căruia a oferit sfaturi pentru o cină reușită de Ziua Îndragostitilor acasă. Un alt exemplu în acest sens este cel al producătorilor de bijuterii Tiffany&Co și Ernest Jones care, în ideea de a atrage clienții, au postat promoții pe magazinele lor online și un temporizator de livrări express.
Analiză MerchantPro| Piața de eCommerce crește lent, dar sigur: cele mai active domenii din primul trimestru
Migrarea accelerată către cumpărăturile online, tendință care se va păstra și după trecerea pandemiei, ar putea însemna ca platformele de comerț electronic să aibă performanțe bune. În schimb, magazinele cu serviciul de click&collect vor trebui să caute diverse metode de a atrage clienți, lucru care îi provoacă să gândească diferit ca să păstreze experiența de shopping cât mai autentică. Pentru unii, acest lucru poate însemna implementarea unor servicii precum discuții cu un expert sau live chat în ideea de a-și adapta afacerea la noile tendințe.
În schimb, alți retaileri au optat să promoveze mai mult categoriile de produse căutate, ca urmare a unor trenduri induse de pandemie, luându-se în considerare declinul industriei fashion și cererea crescută a produselor de uz casnic, alimente sau cadouri. Astfel, pandemia a demonstrat că schimbările se produc rapid, iar comercianții ar trebui să facă tot ce pot, ca să fie agili și flexibili în planificările campaniilor.
În ciuda perspectivelor slabe privind Ziua Îndrăgostiților, retailerii alimentari pot fi cei care încă pot valorifica evenimentul. Mai mult ca niciodată, supermarketurile ar trebui acum să evidențieze ofertele la mese romantice menite să înlocuiască cinele din oraș, când restaurantele sunt închise.
Concret, retailerii cu locațiile deschise, cum ar fi florăriile sau magazinele de bijuterii, ar trebui să se concentreze pe execuții rapide și să se asigure că livrările vor fi făcute la timp.
În trecut vitrinele magazinelor au reușit să atragă cumpărătorii prin expunerea articolelor disponibile, dar bazarea exclusivă pe o prezență în unitățile fizice este neviabilă pe termen lung. În prezent clienții actuali se așteaptă ca un canal online să fie unul unde găsesc tot ce au nevoie; citește aici de ce eCommerce-ul este vedeta pandemiei.