Lectură de 2 minute

21 Oct 2022 - Interviuri și Analize

Cum își fac cumpărăturile vecinii de peste Prut? Interviu cu Oana Lungu, Purchasing Executive Director Kaufland România&Republica Moldova

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Oana Lungu, Purchasing Executive Director Kaufland România&Republica Moldova, susține că fiecare piață trebuie abordată, respectând principiile și consumatorul local. Spre exemplu, Republica Moldova prezintă diferențe majore în privința obiceiurilor de consum sau a modului în care se fac cumpărăturile, raportat la România.

Sursa foto: Kaufland Moldova

‘’Piața din Republica Moldova este puțin diferită. Este extrem de important pentru noi să abordăm fiecare piață, respectând principiile locale și clientul din țara respectivă. De aceea, sortimentele sunt altele aici și există diferențe de mod de consum. Abordarea locală este cea mai sănătoasă’’, a declarat Oana Lungu, Purchasing Executive Director Kaufland România&Republica Moldova, pentru Retail.ro.

Clienții din Republica Moldova au preferințele lor când vine vorba de alimente și își fac cumpărăturile la cu totul alte ore, comparativ cu ceea ce se întâmplă la noi.

''Dacă în România se deschide magazinul la ora șase, sigur vei avea niște clienți la ușa magazinului chiar atunci, pe când în Republica Moldova cumpărăturile încep mai târziu, de pe la 11:00, și se întind până târziu în seară'', a mai precizat Lungu.

Retail jobs

Carnea de porc nu e la mare căutare în Republica Moldova

Diferențe majore sunt și în ceea ce privește preferințele de consum. Astfel, porcul nu este deloc o categorie atât de atractivă precum în România, dar se caută, în schimb, puiul și peștele, iar somonul este în top.

Nu în ultimul rând, se mănâncă foarte multe prăjituri, existând niște spații uriașe pentru torturile și prăjiturile proaspete în magazine. Iar dacă merg în vizită la cineva, moldovenii "se duc cu un tort și un spumant”, mai spune Oana Lungu.

De asemenea, se consumă mai mult ceai decât cafea, în general ceai negru.

"Sunt influențe rusești, dar și europene, pentru că ei își doresc deschidere către Europa, cel puțin, dacă vorbim despre clienții din orașele mari. Este evident că se păstrează foarte multe din tradițiile vechi care sunt rusești, cum este faptul că nu consumă foarte multă cafea, ci mai mult ceai, ceai negru sau verde", a mai precizat managerul Kaufland.

Citeste si:
Oana Lungu, Kaufland: Pe timpul iernii, suntem nevoiți să importăm ca să asigurăm necesarul de legume
Oana Lungu, Kaufland: Pe timpul iernii, suntem nevoiți să importăm ca să asigurăm necesarul de legume

Kaufland se numără printre cele mai mari companii de retail din Europa, cu 1.450 de magazine în 8 țări, 148.000 de angajați și o rețea de 157 de magazine în România și șapte magazine în Republica Moldova.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cum își fac cumpărăturile vecinii de peste Prut? Interviu cu Oana Lungu, Purchasing Executive Director Kaufland România&Republica Moldova