Lectură de 4 minute

06 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Coronavirus | Glami România: Se observă o scădere a traficului, dar cererea pieței de fashion pare să fie similară ca până acum

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Pentru retailerii de fashion, online-ul a rămas singurul canal de vânzare în această perioadă, din moment ce magazinele fizice s-au închis. Dar cât de interesați mai sunt românii de îmbrăcăminte în aceste condiții, când majoritatea cheltuielilor se duc către alimente și medicamente? Am stat de vorbă cu reprezentanții Glami România, motor de căutare online de fashion, despre evoluția acestei piețe online, impactul crizei COVID-19 și ce măsuri văd posibile.

glami.ro este un agregator de magazine online de fashion, o platformă online care oferă cumpărătorilor posibilitatea de vizualiza sute de mii de produse, de la diverse branduri. Este prima platformî de acest fel din România, lansată încă din 2017, ce combină conținutul de fashion cu acțiuni menite să ofere clienți magazinelor înregistrate în rețeaua Glami.

Care este impactul epidemiei COVID-19 asupra businessului Glami?

Momentan, impactul nu este semnificativ, deoarece clienții s-au orientat rapid majoritar spre online, în timp ce se observă o creștere în domeniile necesare (livrarea de produse alimentare, în principal). Comerțul electronic de modă este destul de stabil în România, prezentând o potențială scădere lentă pe parcursul următoarelor 2-3 luni, în opinia noastră. În comparație cu alte țări, precum Spania și Italia, unde situația Covid-19 este mult mai critică, în acest moment în România suntem încă stabili, cu doar o mică scădere a traficului, spune Elena Cobianu, Business Development Manager Glami.

Intenționează magazinele partenere să-și ajusteze bugetele în perioada următoare?

Da, probabil că da, însă noi nu am observat nicio reducere drastică a bugetelor pentru clienții noștri actuali.

Au crescut traficul și vânzările generate de GLAMI pe piața românească de când românii s-au izolat la domiciliu? Sau au scăzut din cauza faptului că majoritatea cumpără produse alimentare și medicamente?

Citeste si:
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale
Mai mult de 60% din români găsesc haine mai ieftine online cu ajutorul inteligenței artificiale

Am observat o scădere a traficului, mai ales în intervalele de timp în care există conferințe de presă susținute de autorități. Dar, în ansamblu, cererea pieței pare să fie similară ca până acum, adaugă Ioana Oprea, Marketing Manager.

Cum diferă situația Glami în România față de alte piețe în care sunteți prezenți?

Situațiile sunt diferite în funcție de stadiul restricțiilor guvernamentale pe care se află piețele. De exemplu, în Spania sau Ungaria, am observat o scădere mai mare a traficului în zilele în care guvernul a anunțat că va închide granițele.

Cum vedeți evoluția industriei de fashion online în perioada următoare?

Până în prezent, am observat anumite scăderi ale cererii după măsurile de precauție guvernamentale luate pe mai multe piețe. Cu toate acestea, în același timp, consumatorii își vor schimbă obiceiurile de cheltuieli de la offline la online, o practică pe care o vedem deja la alte companii de comerț electronic din cadrul grupului de investiții MITON. Un punct important acum este faptul că o situație de genul acesta poate fi o oportunitate pentru întreaga industrie a comerțului electronic de a acționa că un actor-cheie în economia fiecărei țări, cu capacitatea de a găși soluții inovatoare, de a adapta comportamentul și de a folosi tehnologia modernă, care nu a fost la un nivel mai bun decât acum. Noi, industria online, avem responsabilitatea de a ne asigura că această parte a economiei funcționează.

Ce măsuri a luat Glami în contextul epidemiei?

Pentru a ne sprijini partenerii și utilizatorii, comunicăm mai strâns cu ei și ne adaptăm prezența acolo unde este nevoie. Pentru moment, informăm utilizatorii noștri despre posibile întârzieri la dată livrării și despre diferite tipuri de livrări pentru care pot opta.

Pe plan intern, la GLAMI lucrăm de acasă încă de două săptămâni și ne-am adaptat mult mai mult în ceea ce privește comunicarea internă (avem apeluri zilnice pentru a discuta situația pe toate piețele în care activăm) și toată compania este dedicată să lucreze la soluții pentru sprijinirea partenerilor noștri în această perioadă grea.

Ce măsuri vedeți necesare în contextul de față pentru comercianți?

Sprijin social și umanitate, plus adaptare la context. Informarea utilizatorilor cu privire la modul în care produsele lor sunt livrate (condiții sanitare) și îngrijirea acordată angajaților lor și adaptarea afacerii la context, de exemplu, producerea a ceea ce este mai necesar în acest moment pe piața locală, încheie Ioana Oprea și Elena Cobianu.

Sursă foto: Kaspars Grinvalds/Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Coronavirus | Glami România: Se observă o scădere a traficului, dar cererea pieței de fashion pare să fie similară ca până acum