Produsele pentru care românii insistă să fie românești sunt variate, de la semințe și ulei de floarea soarelui până la ouă, brânzeturi și lactate, făină și murături. Au urcat mult în top conservele, în special cele cu mâncare preparată.
Publicul intervievat declară că se observă o creștere substanțială a calității produselor, precum și a modului de ambalare, care „începe să concureze cu mărcile internaționale”.
Românii observă diferența dintre produsele românești si produsele fabricate în România. Mai mult, aceștia își doresc să fie informați correct și vizibil și să aibă acces la produse 100% românești. Printre motivele invocate se numără: „porcul românesc trebuie crescut românește ca să aibă gustul copilăriei noastre”, „varza și roșiile trebuie să aibă semințe românești, nu numai să fie cultivate pe pământ românesc, ca să fie autentică”, „mi-aș dori să știu că roșiile din care e facut bulionul provin din România” etc.
De ce aleg românii produsele locale
„Este o surpriză plăcută și un adevăr. Au fost cazuri în care fermierii s-au orientat către soiuri de legume provenite din afara României, pentru că productivitatea acestora este mult mai mare/ha. Au fost și cazuri în care legumele 100% românești au rămas nevândute în magazine, pentru că formă lor nu era la fel de perfectă ca a celor străine. Este un efort comun, al producătorilor, al cooperativei, dar și al consumatorilor. Este mai scump, dar nu imposibil să facem produse cu ingredient 100% românești, dar întrebarea este: vor fi cumpărate? Suntem optimiști în urmă acestui studio și credem că, în acest ritm, ne putem dezvoltă armonios, atât că brand, cât și că țară”, a declarat Florin Burculescu, președintele cooperativă Țară Mea.
Cooperativa Țara Mea este o cooperativă agricolă din România, cu activități de la cultivarea legumelor și creșterea animalelor până la producția de lactate, conserve, mezeluri și produse de băcănie. Cu peste 1.300 de fermieri membri, produsele Țara Mea sunt acum disponibile în rețeaua de hypermarketuri Kaufland, în hyprmarketurile cora și online și pe e-MAG.ro.
Studiul a fost realizat pe un eșantion de 1.200 de persoane.