Lectură de 6 minute

17 Apr 2020 - Interviuri și Analize

Cofetăria Grace Couture Cakes, cu pierderi de până la 80% în HoReCa și retail, pariază pe online

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Grace Couture Cakes, cofetăria couture ce activează atât în zona HoReCa, cât și în retail, resimte pe deplin efectele pandemiei de COVID-19. Afacerea a scăzut cu aproximativ 60% în zona de retail, în timp ce comenzile din zona de evenimente s-au micșorat cu 80%. Alina Sudriu, fondatoarea Grace Couture Cakes, a povestit pentru retail.ro impactul pandemiei asupra afacerii și cum se redresează în această perioadă.

În urma restricțiilor impuse de autorități, magazinul Grace Couture Cakes din mall-ul Băneasa a fost închis. Cofetăria a rămas funcțională cu atelierul de producție, magazinul online și cake shop-ul din Piața Dorobanți.

În aceste condiţii, afacerea a scăzut cu aproximativ 60% în componenta de retail - luând în calcul vânzările de produse din cakeshops şi cele din cadrul magazinului online. În ceea ce priveşte comenzile din zona de evenimente, private sau corporate, businessul a scăzut cu peste 80%.

Și activitatea echipei Grace Couture Cakes, care număra 57 de angajați, a fost redimensionată odată cu această criză. Echipa din cadrul magazinului din Băneasa este în șomaj tehnic, în timp ce în cadrul atelierului echipa lucrează part time.

„Am decis să păstrăm echipa part time, pentru a nu concedia o parte din angajați. Am discutat cu fiecare membru al echipei şi împreună am ales cea mai bună soluţie pentru ei. Pentru ca avem şi angajaţi care au în grijă persoane cu grad ridicat de risc, aceştia au întrat în şomaj tehnic. În acest moment lucrează 80% din echipa, cu program redus, iar angajaţii de la cakeshopul Băneasa precum şi o mică parte din echipa atelierului, sunt în şomaj tehnic. Am fost nevoiți să facem și reduceri de personal - 3 posturi administrative. Ne este greu tuturor deopotrivă, dar încercăm să avem grijă să susținem echipa atât cât este posibil”, spune Alina Sudriu.

Care va fi în continuare impactul pandemiei COVID-19 asupra Grace Couture Cakes și în cât timp s-ar putea reconfigura industria HoReCa? „Ne este foarte dificil să estimăm acum. Situaţia este atât de dinamică şi se schimbă rapid. Am renunţat la planurile şi estimările pe care le aveam pentru 2020. Însă în acest context extrem de dificil, ceea ce face difereţa este flexibilitatea şi rapiditatea de adaptare, de reacţie. Nivelul la care a ajuns Grace Couture Cakes în 8 ani, din punct de vedere operațional, luând în calcul dezvoltarea și profesionalismul echipei, a procedurilor, a tuturor sistemelor ce țin de producție și logistică, livrare cu mașini proprii frigorifice, shop online, ne-a permis să ne mobilizăm şi să readaptăm businessul pe timp de criză”, spune Alina Sudriu.

Deschiderea magazinului online la finalul anului trecut, soluția în această criză

În momentul de față Grace Couture Cakes vinde prăjituri în magazinul din Piața Dorobanți și online. Dacă vânzările în magazinul fizic au scăzut considerabil însă, shopul online a crescut în proporţie de 400% în ultimele 3 săptămâni.

„Deschiderea online shop-ului în luna decembrie 2019 şi promovarea lui în luna ianuarie, înainte de declanşarea acestei crize au fost paşi decisivi. Clienţii noştri s-au familiarizat cu sistemul nostru de comandă online, iar acum vânzările online au crescut cu 400% în ultimele 3 săptămâni. Avem aproximativ 20 comenzi online pe zi, însă nu sunt suficiente pentru a susţine întreagă echipă, precum şi cheltuielile fixe ale business-ului”, explică Alina Sudriu.

Citeste si:
Noutăți de la Sezamo: retailerul a creat o secțiune cu 100 de rețete sănătoase și lansează un concurs cu 150 de premii
Noutăți de la Sezamo: retailerul a creat o secțiune cu 100 de rețete sănătoase și lansează un concurs cu 150 de premii

Grace Couture Cakes vinde acum online prăjituri pe care le livrează acasă cu mașinile frigorifice proprii și echipa proprie de distribuție. Pe segmentul HoReCa, în această perioadă, atelierul de cofetărie permite clienților reorganizarea comenzilor private – nunți, botezuri- cu flexbilitatea datei. Astfel, clientii îşi aleg pachetul de dulciuri, achită avansul în perioada aceasta şi transmit ulterior data certă a evenimentului şi numărul de persoane.

„Am luat măsuri sporite de igienă și siguranță atât în laborator cât și în magazin, monitorizăm starea de sănătate a echipei și tratăm cu responsabilitate recomandările autorităților. Producem într-un laborator cu un spațiu amplu, care respectă toate normele de siguranță alimentară. Dezinfectăm des toate suprafețele, atât în atelier cât și în cake-shop. Livrăm cu personal și mașini frigorifice proprii, autorizate ANSVSA, astfel încât putem controla siguranța procesului de livrare. Comenzile se pot ridica din Cake Shop Dorobanți sau pot fi livrate acasa”, explică fondatoarea Grace Couture Cakes creșterea din eComm.

Mai sunt românii doritori de produse de cofetărie couture în condițiile în care mare parte din cheltuielile zilnice sunt direcționate către produse de strictă necesitate și medicamente?

„Produsele Grace Couture Cakes aduc un moment de bucurie şi răsfăţ în această perioadă tulbure pentru mulţi dintre noi şi însoţesc aniversările, chiar dacă acum sunt în cadru restrâs. De asemenea, păstrăm tradiția începută în urmă cu 8 ani, aducând clienților Grace Couture Cakes dulciurile și prăjiturile preferate, pentru sărbători pline de bucurie alături de cei dragi. Pentru noi toţi Paștele acesta va arăta diferit față de anii trecuți. Am gândit colecția specială ”Easter Hope” ca pe o invitație la a ne cultiva speranța, păstrându-ne o parte din tradițiile care ne fac sărbătoarea frumoasă: surpriza aromată de la iepuraș, vânătoarea de ouă de ciocolată și mesele în familie”, spune Alina Sudriu.

Colecţia Easter Hope, care cuprinde o gamă largă de deserturi premium personalizate precum ouă de ciocolată belgiană Callebout, choux, eclere, prăjituri Essentials, torturi Drip Cake, turtă dulce personalizată, precum și cozonac și pască tradițioanală, este disponibilă în magazinul fizic și online la aceleași prețuri anterior crizei.

„Am păstrat preţurile pe care le-am avut şi în anii trecuţi, chiar dacă măsurile pe care le-am luat intern - investiţii în proceduri noi de producţie şi livrare la norme şi mai înalte de siguranţă- reprezintă un procent semnificativ în costul final”, încheie Alina Sudriu.

În 2019, Grace Couture Cakes a înregistrat vânzări de 1,65 milioane euro, cifră cumulată pentru cele două direcții de business - evenimente și retail.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cofetăria Grace Couture Cakes, cu pierderi de până la 80% în HoReCa și retail, pariază pe online