Lectură de 8 minute

01 Oct 2021 - Interviuri și Analize

Cofetăria cu dulciuri fără zahăr Celesteria Low Carb trece la offline și deschide propriul magazin fizic în București

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Cristina Dumitru a fondat afacerea cu dulciuri fără zahăr Celesteria Low Carb, după ce a încercat să diminueze cantitatea de carbohidrați din alimentația sa. Însă, în paleta de alimente cu puțini carbohidrați nu se încadrau și dulciurile, astfel că, încercând să găseasă un tort pentru preferințele sale, a ajuns să facă propria rețetă fără zahăr. Acum, la un an de la lansare, antreprenoarea face trecerea de la online la offline și deschide propriul magazin fizic în București.

Cristina Dumitru s-a apucat de dieta cu puțini carbohidrați cu câțiva ani în urmă, când s-a documentat cu privire la ceea ce trebuie să consume, ce nu îi este permis să consume și care sunt avantajele acestui stil de viață.

,,După ce am reușit să tai carbohidrații din alimentația de bază - mă refer la pâine, paste, produse de patiserie -, am ajuns inevitabil la pofta de dulce, pe care oricât aș fi încercat să o neg, invariabil ea exista și nu îmi dădea pace, motiv pentru care am căutat alternative la produsele de cofetărie clasice, am văzut că existau la momentul respectiv foarte puțini, suntem și acum puțini cei care facem asemenea dulciuri, dar la momentul respectiv erau încă și mai puțini și am contactat un asemenea furnizor care nu mi-a răspuns niciodată la mesaj'', își amintește fondatoarea afacerii Celesteria Low Carb.

Astfel, Cristina a încercat să își facă propriul tort, dar, cum nu a ieșit ce trebuia, a decis că trebuie să învețe și a început primul curs de cofetărie clasică, pentru a avea bazele și pentru a le putea adapta în produsele low-carb. Totul a venit cu multă muncă, astfel încât a încercat multe rețete până a ajunge la rezultatul dorit.

Investiția inițială s-a ridicat la aproximativ 25.000 de euro, fiind alocați pentru pregătirea laboratorului, amenajarea spațiului, ustensilele cumpărate și obținerea de autorizații.

,,Ulterior, noi am investit gradual tot ceea ce am generat. Acum suntem în proces de amenajare a unui magazin, a primului nostru magazin, dar am investit cu mult mai mult decât în laborator'', explică Cristina Dumitru.

Deși a început să pregătească deserturi low-carb pentru ea și soțul ei, fiind pe-atunci o corporatistă în ascensiune, nu se gândea că o să facă un business din asta, dar s-au înscris în programul Body Engineering, un program specializat în nutriție.

Citeste si:
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail
5 to go pregătește lansarea mai multor produse de snacking în retail

Antreprenoarea a debutat cu un „produs-vedetă”, cozonacul, foarte bine primit, cu puțini carbohidrați, dar cu gust și textură similare cozonacului clasic din făină. Produsele Celesteria pornesc de la rețeta clasică, rețeta de bază și de la procesul clasic de manufacturare al unor deserturi, dar sunt înlocuite ingredientele din rețetă cu carbohidrați sau cu alternative ale acestora.

,,Aș zice că este mai greu și mai anevoios procesul pentru că avem mai multe ingrediente de cântărit. Noi nu putem să înlocuim făina albă doar cu un anumit tip de făină. Am ajuns în urma nenumăratelor teste să avem propriile mixuri de făinuri, pe care le folosim pentru a da gust produselor. Unde rețeta clasică impune 500 grame de făină, noi, cel mai probabil, va trebui să cântărim două sau trei făinuri separate. Altfel, urmărim procedurile clasice de producție pentru un laborator de cofetărie'', explică fondatoarea Celesteriei.

Crește prețul materiei prime

Materia primă vine de la furnizorii din România, colaborând foarte mult cu majoritatea furnizorilor din HoReCa, având în vedere că nu are suficiente opțiuni precum cofetăriile clasice.

,,Nu putem alege dintre multe sortimente de ciocolată, dar cu toate acestea, folosim la acest moment, cea mai bună ciocolată care există pe piață, folosim ciocolată belgiană și ciocolată produsă în România de către Green Sugar. Observ și o creștere a prețurilor la materiile prime, însă nu am făcut nicio ajustare în privința prețurilor, pentru că am mai făcut pe parcrsul anului 2021 câteva ajustări. Mergem și vom merge cât de mult vom putea cu prețurile din momentul de față'', spune Cristina Dumitru.

Cât costă o prăjitură Celesteria

Cele mai ieftine prăjituri ale Celesteriei pornesc, ca interval de preț, de la 20 de lei, iar cele mai scumpe se opresc în acest moment la 23 de lei, în timp ce un client plătește pentru un kilogram de tort suma de 160 de lei.

Celesteria a introdus și varianta de comenzi gratuite dacă depășesc un anumit plafon pentru a încuraja consumul și pentru a-și extinde piața de desfacere până la deschiderea propriului magazin. Momentan, produsele pot fi ridicate în regim de pick-up și delivery, dar pe bază de comandă făcută la laborator.

Celesteria lucrează exclusiv în regim de comandă, motiv pentru care nu există stocuri, dar poate exista extrastoc la sfârșit de săptămână când cererea este mai mare. Cristina nu a investit foarte mult în zona de marketing și promovare și nu s-a axat pe antreprenoriat și retail investment, dar a contribuit la satisfacția clientului și în generarea de produse de calitate. Sortimentația de produse Celesteria nu s-a schimbat foarte mult față de momentul lansării produselor pe piață, însă Cristina încearcă să își atragă clienții prin pregătirea de cake-box-uri, la sfârșit de săptămână, cu sortimente noi, în ediție limitată, pentru a le putea testa.

Celesteria are doi angajați în producție, Cristina fiind cea care se ocupă de dezvoltarea rețetelor, urmărirea proceselor de producție, controlul calității și customer-care. Fondatoarea Celesteriei preia toate comenzile, le gestionează, le trimite în laborator, se ocupă și de partea de delivery, de interfața cu clientul până când produsul intră în posesia lui. Antreprenoarea are în plan să își extindă echipa odată cu deschiderea magazinului.

,,Targetăm o anumită plajă de clienți, dar paradoxal nu clienții care suferă de diabet reprezintă targetul nostru principal. Sigur că avem în portofoliul nostru foarte mulți clienți care apelează la deserturile noastre din acest considerent, dar majoritatea clienților este reprezentată de către persoane care conștientizează că au o problemă cu dulciurile, persoane care consumă în mod uzual deserturi și care caută să le înlocuiască cu deserturi mai sănătoase'', precizează Dumitru.

Celesteria, reinventare prin cake-boxuri trimise clienților

2020 a fost anul în care businessul a crescut gradual, încet, dar sigur, afacerea fiind ajutată de contextul în care oamenii au consumat produsele de acasă, fără a avea prea multe pierderi.

În 2021, Cristina și-a reinventat afacerea, a introdus cake-box-uri de testare a deserturilor low-carb și sistemul de delivery pentru parteneri și va trece la pasul următor: deschiderea unei cofetării. Pentru viitor, Cristina își propune să schimbe modelul de business.

Afaceri în creștere pentru Celesteria

Cifra de afaceri pentru 2020 a ajuns la 50.000 de euro (250.000 de lei), iar pentru anul acesta fondatoarea își propune să o dubleze.

,,Anul 2021 a fost un an provocator pentru că a trebuit să găsim alternative la modelul de bază. Ne-am adaptat situației când oamenii au ieșit în oraș și nu au mai comandat în cantități mari pentru acasă. Ne-a ajutat și contextul să ne decidem că vrem să mergem și în offline. Nu știu dacă vom dubla neapărat cifra de afaceri, dar noi cumva pe acolo am targetat, să dublăm cifra de afaceri de anul trecut, plus că magazinul va veni cu niște schimbări fără doar și poate'', mai spune Dumitru.

Întrebată dacă se gândește să ducă produsele și în marile lanțuri de retail, Dumitru explică că nu are în plan acest lucru, fiind imposibil pentru Celesteria Low Carb să gestioneze volume de acest calibru, având în vedere capacitatea de producție scăzută și faptul că produsele sunt realizate 100% artizanal.

Dar nu înseamnă că noi excludem această posibilitate pentru viitor. Sunt convinsă că această piață și interesul pentru această piața vor crește foarte mult, pentru că produsele noastre sunt fără zahăr, așa cum sunt targetate multe produse din retail, dar pe spatele produselor citești ingrdiente care în niciun caz nu se potrivesc acestei diete low-carb. Pe de altă parte, tocmai pentru că folosim ingrediente de mai bună calitate și lucrăm totul artizanal, prețurile noastre sunt cu totul altfel decât ce ar putea să apară la raft.'', mai spune fondatoarea.

Celesteria vizează extinderea și deschiderea de alte magazine proprii în București, în funcție de capacitatea de producție, dar nu exclude și oportunități de colaborare cu alte magazine din alte locații.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Cofetăria cu dulciuri fără zahăr Celesteria Low Carb trece la offline și deschide propriul magazin fizic în București