Întrebat cum ajută soluțiile software retailerii sau companiile FMCG, Cătălin Bordei a subliniat importanța procesului de informare, adăugând că retailerii pot avea mari avantaje datorită digitalizării.
„Digitalizarea ne poate ajuta și în procesul de informare, acolo avem la dispoziție un spațiu mult mai mare, nu ne limităm doar la o etichetă mică, ci putem afișa mult mai multe informații într-un mod mult mai detaliat”, a declarat Cătălin Bordei, managing partner la Innobyte, la evenimentul organizat de Retail.ro, Retail & FMCG: from logistic challenges to understanding the consumer’s behaviour.
Mai mult, acesta a menționat că retailerii pot profita de tehnologie în mai multe moduri, iar cel mai simplu mod este direct prin intermediul vânzărilor online.
„La Innobyte ajutăm companiile și retailerii să vândă online și nu doar să listeze niște produse, care este, poate, un lucru ușor. Ideea de la care pornim este cum să facem procesul de cumpărare mai simplu pentru consumatori și cum să facem procesul de informare mai accesibil. Procesul online nu începe cu o vizită, nu începe nici cu magazinul, ci începe de la pregătirea tuturor acestor elemente și se termină după ce produsul ajunge la consumator”, a mai spus Bordei.
Cum pot fi ajutați micii producători locali
Despre cum pot fi ajutați micii producători locali și soluțiile pe care Innobyte le poate oferi, Cătălin Bordei a spus că există mai multe modalități prin care comerțul online poate ajuta. Cea mai rapidă ar fi asocierea cu magazinele de tip marketplace, care sunt din ce în ce mai numeroase pe piața românească.
Bordei consideră, de asemenea, că este recomandabil ca acești mici producători să vină cu o soluție proprie. Spre exemplu, propriul lor magazin online unde își pot lista produsele și, la rândul lor, pot adăuga alți mici producători în același loc.
„Comerțul electronic este despre ușurință și utilitate. Oamenii vor să intre și să găsească o varietate suficient de mare, să poată găsi orice produs își doresc. Poate că avem 50 de soiuri de mere pe site-ul nostru, un magazin online îți permite să listezi 50 de astfel de produse, ceea ce, probabil, într-un magazin fizic este imposibil de listat. Acesta este unul dintre cele mai mari puncte forte ale canalelor de distribuție online", a adăugat el.
PwC România: ANAF a devenit inovativ în controale. Ce trebuie să știe contribuabilii
Conferința Retail Logistics & FMCG: From logistic challenges to understanding the consumer’s behaviour a fost organizată de Retail.ro și Wall-Street.ro, în parteneriat cu DKV.