Lectură de 4 minute

21 Apr 2023 - Interviuri și Analize

Unul din patru români are card bancar. Cât de departe e România de o societate fără cash? Ce spune Laura Pup, director general myPOS

Cristina Marin

Abonează-te pe  

Cele mai recente statistici arată că unul din patru români are card și doar 33% dintre antreprenorii mici și mijlocii au dispozitive POS. Cât de departe e România de o societate fără cash și care sunt avantajele plăților contactless sunt câteva din întrebările adresate Laurei Pup, director general myPOS. 

Sursa foto: myPOS

Plata contactless continuă să se dezvolte, companiile căutând soluții personalizate pentru a ajuta la accelerarea veniturilor și pentru a construi relații de durată cu clienții.

”Oamenii se așteaptă și caută o oportunitate de a face o tranzacție oricând doresc. Este noua normalitate în lumea afacerilor de astăzi”, a declarat Pup, într-un interviu acordat retail.ro.

Aceasta recunoaște, însă, că, în ciuda evoluției plăților contactless, România e foarte departe de o societate fără numerar.

”Nici măcar primii care adoptă plățile digitale, cum ar fi Suedia, nu vor avea o țară fără numerar în viitorul apropiat”, a completat Laura.

Mentalitatea, principalul inamic al digitalizării

Tendința generală este către digitalizarea economiei. Cele două tendințe identificate în studiul recent privind atitudinile consumatorilor de plată, realizat de Banca Centrală Europeană, arată că sunt în creștere plățile online sau la POS și în scădere cele cu numerar.

”În România, mentalitatea oamenilor este o mare provocare – mulți oameni au o atitudine sceptică atunci când vine vorba de plățile digitale, în special vârstnicii. În plus, mai avem afaceri care funcționează fără conturi bancare sau persoane care nu au carduri. Recent, totuși, mulți oameni au descoperit comoditatea plăților cu cardul, iar afacerile românești trebuie să țină pasul. Realitatea este că adoptarea plăților digitale va crește și toate afacerile, indiferent de tipul și dimensiunea lor, trebuie să profite de noile tehnologii”, a completat Laura.

Să nu credem că mentalitatea afectează doar consumatorii, ci și companiile, mai ales în cazul celor care nu au posibilitatea plății cu cardul, așa cum precizează Laura mai sus.

Citeste si:
Programul Promenada Mall de Paște: în ce zile va fi deschis centrul comercial
Programul Promenada Mall de Paște: în ce zile va fi deschis centrul comercial

”Adevărul este că majoritatea oamenilor se tem de schimbare și sunt reticenți în a încerca noi tehnologii. Cu toate acestea, când ajung să vădă că este mai convenabil și mai sigur, nu se mai pot întoarce înapoi. Este exact cazul plăților digitale. Sunt rapide, comode și sigure”, a mai spus aceasta.

Care va fi viitorul POS-urilor

Lumea plăților a suferit transformări semnificative în ultimul deceniu. Dispozitivele POS nu mai sunt legate de ghișeu, iar software-ul POS este doar un exemplu - comercianții pot accepta plăți pe telefoanele lor fără a fi nevoie de software sau hardware suplimentar.

”Viitorul sistemelor POS constă în oferirea clienților de noi modalități pentru a plăti oriunde s-ar afla, oricum doresc. În plus, nevoile IMM-urilor vor dicta sisteme POS care oferă nu numai tranzacții rapide, sincronizare și analiză puternică a datelor, ci și capacitatea de a gestiona o experiență consecventă și conectată dintr-un singur loc”, a adăugat Laura.

De asemenea, aceasta a amintit și de influența pe care răspândirea omnichannel o are asupra companiilor, dar și consumatorilor, deopotrivă.

”Modalitatea de cumpărare a consumatorilor devine tot mai complexă și, pentru a valorifica acest lucru, IMM-urile trebuie să investească în experiența omnichannel. Trebuie să caute mai multe modalități de vânzare încrucișată și de integrare a tuturor vânzărilor într-o singură platformă, astfel încât să poată face față provocărilor retailului omnichannel”, a precizat directorul general myPOS.

Care ar fi ”dezavantajele” plăților cu cardul

Ca orice altă soluție pe care companiile trebuie să o implementeze, și introducerea unui sistem de plată cu cardul presupune un cost. Ei bine, acest cost este cel pe care Laura îl identifică drept ”dezavantaj” pentru antreprenorii care încă se declară reticenți în folosirea soluției.

”Sistemele POS moderne îi ajută pe comercianți să gestioneze inventarul, să urmărească performanța vânzărilor și tendințele sezoniere, să accepte plăți oriunde și multe altele”, a explicat aceasta.

Nu în ultimul rând, Laura Pup a precizat că myPOS se pregătește de deschiderea mai multor magazine în România, amintind și de beneficiile pe care un client de-ai companiei pe care o conduce le are.

”Dispozitivele myPOS oferă avantajul myPOS AppMarket, unde comercianții pot găsi peste 200 de aplicații pentru a-și dezvolta afacerea. Toți clienții myPOS au opțiunea de a folosi aplicația și de a găsi instrumentul potrivit pentru industria lor prin intermediul dispozitivelor inteligente POS. Dar clienții noștri primesc mult mai mult decât dispozitive POS. Aceștia primesc un cont de comerciant gratuit, un card de debit de afaceri gratuit și o platformă puternică cu un set în continuă creștere de instrumente suplimentare de gestionare a afacerii, care sunt ușor accesibile, nu numai pe desktop, ci și prin aplicația myPOS”, a conchis aceasta.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Unul din patru români are card bancar. Cât de departe e România de o societate fără cash? Ce spune Laura Pup, director general myPOS