Lectură de 4 minute

10 Feb 2022 - Interviuri și Analize

Carrefour pregătește noi deschideri de magazine și angajează 500 de persoane: „Dezvoltăm serviciul de livrare rapidă anul acesta”

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Retailerul francez Carrefour extinde anul acesta rețeaua de magazine sub toate formatele, în România și angajează cel puțin 500 de persoane, după ce anul anterior a deschis un total de 27 de unități. În online, compania va continua dezvoltarea serviciului de livrare rapidă prin Bringo, astfel încât să acopere mai multe orașe mari din țară.

„Anul acesta intenționăm să continuăm să ne extindem rețeaua. Un magazin are nevoie de un număr de angajați cuprins între 8 și 400, în funcție de format, și putem spune că avem în plan să angajăm cel puțin 500 de persoane”, a declarat Vincent Arnault, director achiziții&supply chain Carrefour România, în cadrul unui interviu pentru Retail.ro.

Planul pentru anul acesta include și deschiderea a cel puțin zece magazine de proximitate în România, după cum anunța Cătălin Samara, la conferința retailArena din luna octombrie a anului trecut.

Bringo se extinde în orașele mari din România

În 2021, compania a deschis în România trei hipermarketuri, un supermarket și 23 de magazine express și a ajuns la o rețea de 365 de magazine, cu 43 de hipermarketuri, 188 de supermarketuri, 108 magazine expres și 26 de magazine Supeco.

Retail jobs

„Accentul nostru rămâne pe strategia omnichannel. Pentru a aduce la viață viziunea noastră, vom continua să ne extindem offline, prin rețeaua noastră de magazine multiformat, precum și online prin Carrefour.ro și Bringo. În mediul online, mai precis, intenționăm să ne dezvoltăm nu doar portofoliul de produse, ci și serviciile. Pentru a exemplifica, am lansat serviciul de livrare rapidă în 30 de minute prin Bringo, în urmă cu aproape jumătate de an, care în prezent este deja disponibil în 9 orașe din țară - livratorii aduc în cel mai scurt timp la ușa clienților produsele preferate din supermarketurile și magazinele noastre express din vecinătatea lor. Astfel, am integrat proximitatea într-un mod de operare omnicanal. Ne propunem să dezvoltăm serviciul de livrare rapidă anul acesta, astfel încât să acoperim mai multe orașe mari din țară. Acesta completează rețeaua noastră de livrări din hipermarketuri, într-un interval de 90 de minute, sub conceptul de personal shopper pe care l-am promovat împreună cu Bringo”, a explicat Arnault.

Vânzările mărcilor proprii Carrefour au crescut

Carrefour are în plan extinderea gamei proprii de produse pe segmente precum electrocasnice mici, articole de sezon, aparate de aer condiționat, accesorii și textile. Vânzările categoriei electro & IT, mai ales în ceea ce privește electrocasnicele mari, au crescut cu 15-20% anul trecut.

„Produsele marcă proprie sunt solicitate de clienți în special în categoria alimentelor. De exemplu, vânzările acestor produse în segmentul de preparate congelate au crescut cu 64% anul trecut”, a explicat reprezentantul companiei.

Creșterile de preț la materii prime, problemele din lanțul de aprovizionare și costurile ridicate de la energie au început să se vadă deja la raft și vor continua în perioada următoare.

Citeste si:
Kaufland retrage de la comercializare o răzătoare multifuncțională
Kaufland retrage de la comercializare o răzătoare multifuncțională

„Creșterea bruscă a prețurilor la energie și a costurilor cu materiilor prime ne afectează atât costurile operaționale, cât și prețurile de achiziție. Ca strategie, încercăm întotdeauna să absorbim mai întâi orice creștere pentru ca acest cost suplimentar să nu fie resimțit de către consumatorul final, dar este adevărat că inflația ne afectează în mod direct și, din moment ce nu este ușor să menținem prețurile constante având în vedere toate aceste perturbări, unele modificări ale prețurilor la raft nu pot fi evitate”, a mai spus Arnault.

Întrebat despre rezultatele financiare înregistrate de Carrefour anul trecut, Arnault a răspuns că „sunt în linie cu proiecțiile noastre și cu impactul estimat al provocărilor pe care le-am avut în 2021”.

Carrefour este al treilea cel mai mare retailer alimentar din România, după cifra de afaceri, primele locuri în clasament fiind ocupate de Lidl și Kaufland. Compania a trecut de pragul de 9 miliarde de lei, în 2020, când a angajat 313 persoane, potrivit unei analize realizate de Retail.ro. La finalul anului 2020, francezii aveau la nivel local 10.523 de salariați și un profit de 235,5 milioane de lei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Carrefour pregătește noi deschideri de magazine și angajează 500 de persoane: „Dezvoltăm serviciul de livrare rapidă anul acesta”