”Obor21 s-a născut în era marilor încercări. În primul rând, însuși conceptul nostru înregistrat sub numele Meatbooking - prin intermediul căruia clienții rezervă carne înainte de sacrificare, este o noutate. Mai știți pe cineva care vinde rezervări de carne? Și nu carne generalistă, anonimă, ci carne de la țară, carne care provine de la animale din gospodăriile țărănești din nordul Moldovei. Adică, în premieră, carnea de la țară ajunge la clienți de la oraș în 72 de ore de la sacrificare, în perfecte condiții sanitar veterinare. Iar pentru a pune capac și ieși cu totul din sfera banalului, nu există un magazin fizic, experiența clientului, de la rezervare la plată și livrare, este integral online”, a completat Mateiță, într-un interviu retail.ro.
Obor21, businessul care îi întoarce pe români la produsele locale
Unul dintre obiectivele businessului online este acela de a atrage atenția românilor asupra producătorilor locali, care se străduiesc să facă față provocărilor pieței.
”De la nivelul nostru vedem o orientare a clienților către produse bune românești, deși statisticile naționale ne contrazic cât timp deficitul comerțului cu produse alimentare depășește 5 miliarde de euro în anul 2022, poate un pic îndulcit cu excedentul obținut în comerțul cu materii prime (cereale, animale vii etc). Așadar, suntem optimiști-realiști și ne menținem obiectivul patriotic și de bun gust ca din ce în ce mai mulți orășeni să poată, la un click distanță, găti sănătos și delicios cu carne de la țară”, a adăugat Mateiță.
În acest sens, în 2023, Obor21 vrea ca portofoliul businessului să cuprindă și fructe sau legume proaspete, direct de la producătorii autohtoni.
”Ne dorim să atragem cât mai mulți clienți înspre consumul de produse locale, proaspete, disponibile în cele mai bune versiuni, funcție de sezon. Ne propunem să găsim formula logistică prin care să adăugăm portofoliului nostru de produse fragilele fructe și legume de sezon, și, în loc să acoperim prin importuri penuria de produse proaspete din extrasezon, mai degrabă să le orientăm către condiționare exact atunci când sunt în exces, dar teribil de bune: congelare, diverse conserve, murături, sosuri etc”, a mai spus fondatorul businessului.
În plus, Mateiță a precizat că există discuții de extindere cu Frigonet, curierul frigorific cu care livrează majoritatea coletelor și care asigură transportul produselor în fiecare noapte de miercuri.
”Am fost contactați de crescători de animale și producători de carne din Curtea de Argeș și din Brașov și ne pregătim să punem în funcțiune fluxuri pentru desfacerea produselor din aceste zone”, a explicat acesta.
eBay și Poșta Română devin parteneri: ce presupune proiectul

De asemenea, tot pentru dezvoltarea relației dintre consumatori și producătorii locali, Obor21 lucrează împreună cu parteneri din HoReCa pentru crearea unor meniuri care să conțină produse autohtone.
”Dezvoltăm împreună cu parteneri din HORECA un concept drag nouă, acela de a avea în meniu câteva feluri de mâncare gătită cu carne de la țară. În acest sens avem deja colaborări cu restaurante care vând carnea noastră în ciorbă de văcuță, de burtă, coaste de vițel sau obrăjori la cuptor cu diverse garnituri”, a completat Mateiță.
Sursa Foto: Obor21/ Facebook
Ce carne ”românească” a fost vândută cel mai bine în 2022
Mateiță a explicat faptul că Obor21 raportează consumul la nivel de volum, proporțional cu cantitatea de produs ce se poate obține de la un animal.
”Rezervarea înaintea sacrificării, MEATBOOKING-ul, în plus față de garantarea trasabilității și a prospețimii, are o mare particularitate de care suntem nevoiți să ținem cont, respectiv, numărul de piese relativ fix ce se poate obține dintr-un animal. Adică un animal are o limbă, o coadă, doi obrăjori și așa mai departe. Dintr-un animal se pot scoate 3 pachete de oase cu măduvă și, ce să vezi, acest produs este primul în top căutări. La fel coada de mânzat, mușchii, cotletele de oaie, mușchiuleții de oaie și de capră”, a declarat acesta.
Prin urmare, cele mai bine vândute produse în 2022 au fost antricoate, T-Bone, pulpă și spată ca atare sau transformate în șnițele și fâșii, pachetele pentru ciorbă, vrăbioarele, carnea tocată. Încep să prindă viteză coastele de mânzat, mai ales după un eveniment la unul din restaurantele partenere.
Totodată, cea mai mare comandă a fost în valoare de 3.000 lei și a venit din partea unui expat din Irlanda, îndrăgostit de România și produsele autentice.
”Comanda a fost cu ocazia zilei de naștere, iar meniul a fost ales special cu produse destinate preparării la grătar pentru 80 de invitați. Produsele preferate s-au numărat T-bone de mânzat, antricot de mânzat, vrăbioara de mânzat, mușchi întreg de mânzat, picanha de mânzat, burgeri de mânzat precum pulpe, cotlete și coaste de miel”, a precizat Mateiță.