Lectură de 8 minute

21 Feb 2022 - Interviuri și Analize

Bonduelle ar putea crește prețurile legumelor congelate și conservelor, introduce noi produse în portofoliu și vrea să distribuie direct în toate rețelele de retail

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Producătorul francez de legume și conserve Bonduelle, prezent pe piața românească din 1996, va lansa noi sortimente în 2022 și va crește prețurile pentru produsele expuse la raft, a declarat Roxana Nănescu, head of marketing & communications, Bonduelle South East Europe, în cadrul unui interviu pentru Retail.ro.

Bonduelle lansează noi produse și crește prețurile în 2022

Bonduelle își va extinde gama de legume la conservă vapeur la finalul anului cu trei noi produse: fasole, borlotti și linte. Producătorul va lansa anul acesta și amestecuri de legume cu orez, dar și gama de produse ready-meal.

,,O să mai avem ceva inovații, dar pe sfârșit de an. La congelate avem pe piață gama Cereali, sunt amestecuri de legume și cereale, este un prdous ce îmbină aportul de vitamine, minerale, fibre într-un mixt. În curs de lansare avem și amestecurile de legume cu orez și gama de produse ready-meal'', mai spune Roxana Nănescu.

Bonduelle aduce materia primă pe piața din România din două fabrici: conservele din Ungaria, iar congelatele sunt aduse din Polonia. Majoritatea sunt cultură locală, la mixuri există și diverse alte zone din care provine materia primă.

Retail jobs

Ca urmare a scumpirilor din ultima perioadă, Bonduelle va crește prețurile produselor, atât pentru conserve, cât și pentru congelate.

,,Se vor simți (n.red. creșterile de preț) Cu siguranță vor fi creșteri de prețuri, atât la conserve, cât și la congelate. Acum suntem în analiză de piață pe ambele categorii. Am observat creșteri în piață de anul trecut și la alte branduri. Noi anul acesta o să începem ușor. Creșteri de preț vor fi, în special, la diverse legume care se pot afla în mixuri, precum diverse ciuperci care provin din Franța, care vin cu un preț mai mare. Mai avem cu siguranță și la porumb și la mazăre'', spune Nănescu.

Bonduelle, creștere de 30% a vânzărilor din HoReCa

Bonduelle a înregistrat o creștere de 30% pe segmentul HoReCa anul trecut, față de 2020. Însă, producătorul se situează încă sub nivelul din 2019, când pentru companie a fost un an mai bun pe acest segment, spune Nănescu.

,,Diviziile sunt foarte separate la noi, HoReCa de Retail. Ca peste tot, HoReCa a căzut destul demult, în schimb anul acesta ne revenim și avem o creștere de până la 30% față de anul trecut. Însă, suntem încă sub nivelul din 2019, când pentru noi a fost un an foarte bun pentru HoReCa pe acest segment. Businessul Bonduell este mult mai dezvoltat pe retail și pe HoReCa eram în expansiune în 2019. Momentan ne menținem destul de ușor. Este destul de mult față de anul trecut, dar, cum spuneam, luăm ca și target anul 2019. Sperăm să ne permită piața să ne revenim'', explică Roxana Nănescu.

Citeste si:
Silvia Sticlea, Nestlé: Vrem ca până la finalul anului Garden Gourmet să ajungă să reprezinte 4-5% din cifra de afaceri a diviziei
Silvia Sticlea, Nestlé: Vrem ca până la finalul anului Garden Gourmet să ajungă să reprezinte 4-5% din cifra de afaceri a diviziei

Bonduelle încearcă să dezvolte produse pentru canale noi, motiv pentru care, la sfârșitul anului va dezvolta gama de legume la rece. Producătorul este prezent în toate rețelele de retail modern, dar și tradițional, cu o acoperire pe toate canalele.

,,Probabil că, la fel, la sfârșitul anului 2022, o să aducem ceva nou, vor fi o inovație și un produs potrivit pentrua ceastă perioadă. Gamele potrivite pentru această perioadă sunt legumele pe care le poți folosi la rece, direct din pungă. Categoria de legume la pungă este cea care performează cel mai bine și aici ne aducem această gamă nouă de legume la rece'', mai spune Roxana Nănescu.

Bonduelle are o echipă de 22 de oameni în România, iar o parte deservesc și alte țări. Echipa de marketing din România se ocupă și de Grecia, Croația, dar și alte țări. Compania a specificat că se discută la nivel intern de posibilitatea deschiderii unei fabrici în România, dar că nu este o prioritate.

,,Se discută la nivel intern despre posibilitatea deschiderii unei fabrici în România, dar momentan nu este o prioritate pentru Bonduelle. Avem fabricile destul de aproape, în Ungaria și Polonia și ne putem aduce ușor produsele de acolo. Costurile sunt ușor de făcut. Momentan nu ne dorim o investiție în fabrică'', mai menționează Roxana Nănescu.

Bonduelle vrea să distribuie direct în retail

Bonduelle a început în urmă cu un an și jumătate să distribuie produsele direct în retail, având în vedere că până în urmă cu doi ani produsele erau aduse în România prin intermediul altor doi distribuitori (Aquila și Serpico). În plus, anul acesta, Bonduelle vine cu o nouă poziționare pe piață.

,,Focusul brandului este pe produse, pe dezvoltări de produse și imediat pe distribuția directă. Momentan suntem pe conserve și congelate la Kaufland, Metro, Mega Image, iar pe conserve suntem la Kaufland, Selgros și Auchan. Planul este să intrăm în mai toți retailerii direct și să renunțăm la distribuția prin alți distribuitori'', mai specifică Roxana Nănescu.

În 2021 Bonduelle a înregistrat o creștere a volumului de 3% comparativ cu anul precedent, neluând în calcul creșterea din martie 2020, care a avut o vânzare de aproximativ trei ori mai mare decât în mod normal. Pentru 2022, Bonduelle estimează o creștere de 5% a cifrei de afaceri comparativ cu 2021.

La nivel de Grup, veniturile Bonduelle sunt stabilite la 2,799 milioane de euro, iar 54,2% din veniturile companiei sunt realizate în Zona Non-Europa, în timp ce 45,8% sunt realizate în Europa, potrivit companiei.

Românii și-au îmbunătățit comportamentul de consum în perioada octombrie-noiembrie, potrivit unui studiu realizat de Bonduelle. Astfel, consumul de legume și de fructe este în creștere, românii aleg alimente de o mai bună calitate, dar crește și consumul de mâncăruri gătite acasă.

,,Avem un trend crescător către o alimentație echilibrată, mai sănătoasă, și crește și interesul pentru diverse diete. De la cea vegetariană și vegană acum au apărut tendințe pe diete mai nișate ca plantbased de care începem să auzim tot mai mult și pe care eu aș recomanda să o traducem pe înțelesul consumatorului român, adică să fie o dietă bazată integral pe alimente vegetale, care nu conțin deloc produse de origine animală și pot fi preparate termic. O altă dietă destul de nișată este cea flexitariană, dar care începe să devină și ea cunoscută. Acest tip de dietă îți permite flexibilitate în planul tău alimentar, se consumă în marea majoritate a timpului fructe, legume și lactate, însă îți permite să consumi și carne'', explică Roxana Nănescu.

Românii consumă legume la conserve și congelate de 1-2 ori pe săptămână

77% dintre oameni raportează o dietă omnivoră, 15% spun că încearcă să reducă aportul de carne, în timp ce doar 7% raportează o dietă care este fie pescatariană, vegetariană, vegană, potrivit Bonduelle. Ca frecvență de consum, consumăm în medie 2,8 mese pe zi, din care 2,2 sunt gătite acasă și 0,5 sunt pe bază de elemente vegetale. 42% din target consumă legume congelate de cel mult trei ori pe săptămână, în timp ce 29% din target consumă legume în conservă de mai mult de trei ori pe săptămână. Majoritatea consumă în prezent conserve și congelate de una-două ori pe săptămână, spune Nănescu.

Categoria de conserve este una matură, dar care are în continuare un trend crescător în România, conform Nielson. Principalele segmente din categorie rămân produsele din roșii, murăturile și legumele gătite în prealabil.

,,Bonduelle este unul dintre cei mai mari retaileri în ceea ce privește legumele la conservă, după Private Label, dar și mazăre și porumb. Bonduelle are o cotă de 17,6% valoare, într-o piață de legume în conservă care a crescut cu aproximativ 1,5% în perioada noiembrie 2020- octombrie 2021, în raport cu aceeași perioadă anterioară.

La congelate piața nu este matură, este în dezvoltare, aici este destul loc de creștere. În ultimii trei ani consumul de congelate a crescut mult, fiind influențat de pandemie. La nivel de vânzări, congelatele au avut un boost puternic în 2020 și s-a atenuat în 2021, atunci când au început să se mai relaxeze restricțiile. Creșterile sunt semnificative la congelate, un driver pentru acest lucru fiind expansiunea din comerțul modern'', spune Roxana Nănescu.

Participanții la studiul realizat de Bonduelle declară că legumele congelate sunt a doua cea mai bună opțiune după fructele fresh și susțin că ar fi cel mai bun mod pentru ca legumele să își păstreze nutrienții.

,,Cumva începe să se mai educe consumatorul pentru legumele congelate, având în vedere că până acum nu exista încă mentalitatea că ele conțin coloranți. Bonduelle are o cotă de 10,8% în valoare în piața legumelor congelate, care a crescut total în piață cu 2,5 în aceeași perioadă, noiembrie 2020 - octombrie 2021. Bonduelle crește în categoria de mazăre, proumb și mixuri în principalele hipermarketuri. Considerăm că este loc de creștere în continuare pe ambele categorii.

Driverele pot fi reprezentate de inovații, pentru că la conserve este o piață matură, dar dacă venim cu ceva inovator mai este loc de creștere. Pe categoria de miniconserve am primit un feedback pozitiv din digital și suntem foarte încrezători'', mai spune Roxana Nănescu.

Sursa foto: ricochet64, Shutterstock

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Bonduelle ar putea crește prețurile legumelor congelate și conservelor, introduce noi produse în portofoliu și vrea să distribuie direct în toate rețelele de retail