Lectură de 4 minute

12 Jan 2021 - Interviuri și Analize

Bonami, retailer online home&deco, vrea să deschidă două magazine fizice în România în acest an

Andra Imbrea

Abonează-te pe  

Bonami.ro, retailer ceh de produse home&deco, vrea să deschidă două showroom-uri offline în România, în a doua parte a anului. Retailerul online a făcut o mișcare surprinzătoare anul trecut când, în plină pandemie, a deschis primul magazin fizic, în Cehia. 

"În 2021 plănuim să deschidem două showroom-uri în România, în a doua jumătate a anului, dacă vor fi condiții favorabile. Strategia urmată de noi este cea omnichannel, showroomul fiind atât un spațiu pentru a studia gamele noastre, cât și pentru a ridica produse, a le returna sau a le schimba. Este, de asemenea, locul în care specialiștii noștri acordă clienților consultanță. Ne dorim să putem extinde anul acesta, și în România, posibilitatea de livrare a pieselor mari de mobilier prin flota proprie. Aceasta ar însemna un transport mai sigur și mai rapid către clienți", a declarat Pavel Vopařil, CEO Bonami, pentru retail.ro.

În vara anului trecut, într-o perioadă în care pandemia de Covid-19 a închis magazinele fizice și a afectat grav activitatea retailerilor care nu vindeau și online, Bonami a inaugurat primul magazin offline, în zona de cumpărături Cerný Most din Praga, Republica Cehă. Retailerul a continuat expansiunea rețelei offline, cu focus pe extinderea regională. Mai mult, pentru anul în curs retailerul dorește deschiderea unui showroom mare în Praga.

Într-un interviu acordat retail.ro în septembrie, Pavel Vopaři, CEO Bonami, spunea: „Pentru perioada imediat următoare, prioritatea o reprezintă deschiderea cât mai rapidă a unei rețele ample de magazine, ce servesc și ca showroom și ca puncte de ridicare a comenzilor, în primul rând în Slovacia și Ungaria, urmând apoi România și Polonia. Este un mod mult mai plăcut și comod pentru clienții noștri de a-și ridica produsele de dimensiuni mici și mijlocii. Aceste locații reprezintă, de asemenea, oportunitatea de a vedea diferite colecții, de a primi sfaturi privind amenajarea, de a studia mostre textile, și, nu în ultimul rând, de a returna comenzi sau folosi perioada de garanție".

Cum a fost 2020 pentru Bonami

Anul trecut, retailerul home&deco a bifat afaceri de 10 milioane de euro pe piața românească, în creștere cu 45%. "Începutul de an a fost mai lent, însă ulterior vânzările s-au accelerat și au crescut constant, culminând, bineînțeles, de Black Friday. Suntem mulțumiți de rezultate, deja privim cu încredere către 2021", spune Pavel Vopařil.

Bonami a bifat, în ciuda pandemiei, o creștere a vânzărilor cu 19 milioane de euro față de 2019. Creșterea față de anul trecut, a fost de peste 40%. EBITDA neauditat a fost mai mare cu 209% față de 2019.

„Deși situația din primăvară a fost foarte incertă, am decis să urmăm calea investițiilor și a dezvoltării. Am investit aproape 3 milioane de euro în creșterea capacității depozitelor, a transportului, tehnologiei, marketingului și, nu în ultimul rând, în magazinele noastre fizice, deschizând 6 unități în acest an.”, a menționat Pavel Vopařil, CEO Bonami.

Anul trecut, segmentul textil și cel al accesoriilor pentru casă au înregistrat creșteri importante. Mobilierul pentru exterior este o altă categorie care a bifat rezultate bune. Pe de altă parte, mobilierul a avut o evoluție mai lentă, a mai spus reprezentantul Bonami.

Citeste si:
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine
Schwarz Group, proprietarul Lidl și Kaufland, investește 200 de milioane de euro în extinderea online a celor două lanțuri de magazine

2021, 13 mil. euro în România, mărci și curierat proprii

Pentru 2021 retailerul ceh țintește afaceri de 13 milioane de euro în România și 100 milioane de euro în toate țările în care este prezent: Cehia, Slovacia, Polonia, România și Ungaria.

„Vrem să dezvoltăm propriul nostru transport, Bonami Kurýr, ce operează deja în trei țări (Cehia, Slovacia, Ungaria), pe toate piețele unde operăm, inclusiv în România, precum și strategia de a avea cât mai multe bunuri în stoc. Împreună cu transportul propriu, ne oferă atât o viteză sporită de livrare către client, cât și un control mai bun asupra întregului proces”, a adăugat Pavel Vopařil. Depozitele vor fi în continuare extinse în 2021, dublându-și suprafața, de la 10.000 mp la 20.000 mp.

O altă noutate vor fi și mărcile private Bonami, pe care clienții le vor putea recunoaște în categoriile de mobilier de interior, exterior și decorațiuni.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Bonami, retailer online home&deco, vrea să deschidă două magazine fizice în România în acest an