Lectură de 7 minute

13 Aug 2021 - Interviuri și Analize

BCheese, povestea Mac’N’Cheese-ului american din filme, adusă de doi frați în România

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

BCheese este o afacere pornită în pandemie de George și Florin, doi frați din Constanța, stabiliți în București, unul inginer și unul corporatist cu experiență în arta bucătăriei, care au renunțat la joburile lor în 2020 pentru a face Mac'N'Cheese, șase sortimente de macaroane cu brânză pe conceptul de cloud kitchen. Cei doi frați au creat primele sortimente de macaroane cu brânză într-o perioadă în care majoritatea restaurantelor și afacerilor din România se închideau.

În timp ce Florin a cochetat cu bucătăria în vacanțele de vară din timpul liceului și al facultății, George nu a avut nicio legătură cu bucătăria, fiind inginer de meserie. Au ajuns, însă, să scoată pe piață BCheese: șase sortimente diferite de macaroane cu brânză care pot fi livrate în orice colț al Capitalei, o mare parte a brandului fiind construit ca urmare a mutării activității în online.

,,Totul a început în pandemie când ne-am hotărât să începem un business având la bază ceea ce ne place amândurora și ce avem în comun: să gătim. Și am făcut un mic research pe produsul de Mac'N'Cheese, noi am mai mâncat în citybreak-uri când mai mergeam în Londra și erau super mișto făcute acolo la ei. La un moment dat am vrut să mâncăm și la noi, făcute la noi în țară, doar că nu prea am găsit sau nu era ce trebuie.

Atunci am început să aprofundăm mai mult piața și ne-am dat seama că nu este nimeni care să facă Mac'N'Cheese autentic. Și ne-am zis că noi putem să facem asta și cred că vreo două sau trei săptămâni am stat să mâncăm Mac and Cheese în fiecare zi ca să dăm de cap la rețetă, să aibe gustul super bun. Și după ce am fixat rețeta, am început să desfășurăm și restul activităților pentru a putea avea primul food-truck’’, spun cei doi fondatori BCheese.

Conceptul de Mac'N'Cheese a fost primit rapid pe piața din România, comenzile venind din prima zi în care fondatorii au lansat produsul. BCheese a trecut printr-o serie de schimbări în ceea ce privește locația. Afacerea a început în zona de Nord a Capitalei, ulterior fiind mutată în zona Victoriei, ca mai apoi să fie mutată în sectorul 4.

,,Stăteam cu fratele meu în food truck și râdeam pentru că nu ne venea să credem. Și la o săptămână, sau maxim două, deja oamenii au început să ne scrie pe Instagram și pe Facebook că este destul de greu să ajungă la noi, având în vedere că aveam foodtruck-ul în zona de nord'', explică Florin.

George spune că trecerea de la domeniile în care au lucrat la propria afacere nu a fost una dificilă, pentru că au ales să facă un produs pe care l-au exersat pe o anumită perioadă de timp, fiind atenți și la partea de organizare. În timp ce Florin a venit cu partea de bucătărie și gătit și modul în care trebuie să fie organizată, George s-a ocupat de partea de marketing și administrație, motiv pentru care au ales să facă o bucătărie online în care să își vândă produsul.

Citeste si:
Programul magazinelor Kaufland de Paște: când vor fi acestea închise
Programul magazinelor Kaufland de Paște: când vor fi acestea închise

Mac’N’Cheese în șase sortimente

Bcheese are șase sortimente de macaroane cu brânză: Mac’N’Cheese Clasic, care conține brânză maturată Cheddar și Mozzarella, cu un sos Roux pe bază de lapte, unt, făină și peste care se presară Panko, pătrunjel și bucăți de brânză Cheddar; Capri Flavor, care conține mozzarella, roșii deshidratate și sos pesto; Crunchy bacon, care conține bucăți de bacon, cu usturoi și bacon; 5 Cheese, care are cinci tipuri de brânză (cheddar, blue cheese, mozzarella și parmesan), Chili beef, care conține vită Angus, roșii mărunțite, ceapă, chimen, paprica și chili, amestecate cu ardei roși și fasole roșie și Magic Schrooms, ciuperci cu usturoi, ceapă și peste care se presară cimbru, pătrunjel și ulei de trufe. În plus, o porție de Mac'N'Cheese clasic are aproximativ 350 de calorii.

Macaroanele cu brânză sunt produse în bucătăria din spațiul închiriat în Sectorul 4, iar 80% din activitate se desfășoară din online, aceasta fiind ideea de la care a pornit BCheese.

,,Cum spuneam, ideea a pornit de la un out kitchen, nu de la un restaurant. Din păcate, nu avem un spațiu la interior unde oamenii să mănânce și să stea. Ulterior, se va naște și acest restaurant cu Mac'N'Cheese, unde oamenii ar putea să vină să aibă experiența unui Mac'N'Cheese la restaurant'', spun fondatorii.

George și Florin au investit 10.000 de euro, inițial, în dezvoltarea brandului, pentru închirierea și amenajarea spațiului și pentru ustensilele pentru bucătărie. ,,Ne-am pus amândoi economiile de la saltea la bătaie și am vrut să vedem ce iese'', își amintește George.

BCheese, despre experiența HoReCa Business Accelerator

Fondatorii BCheese au participat și la HoReCa Business Accelerator, un accelerator pentru noi idei de business. În cadrul acceleratorului a fost oferit un grant de 2.000 de euro pentru cel mai bun pitch de finanțare și granturi de 3.500 de euro pentru digitalizare, ca discount la achiziționarea produselor BitSoft. Fondatorii BCheese au primit premiul pentru cel mai bun pitch în cadrul acceleratorului și grantul de digitalizare pentru afacere.

,,Cred că am fost aleși datorită conceptului și produsului în sine. A fost super interesant pentru că am avut contact cu foarte mulți oameni de succes, nu numai din HoReCa. Cursurile au fost organizate foarte bine și ne-au ajutat să ne clădim un drum, ne-au luminat puțin calea și ne-au deschis ochii'', spun fondatorii.

Pandemia a accelerat vânzările în online, toate eforturile fondatorilor fiind îndreptate în această direcție. BCheese a vândut aproximativ 30.000 de porții de Mac'NCheese de la lansare până în prezent și are lunar 770 de comenzi cu câte două produse, în medie, și ajung la 1.500 de produse vândute doar online. BCheese vinde aproximaiv 50 de boluri pe zi, 35-40 dintre acestea fiind doar din comenzile online. Un Mac'n'Cheese este găsit pe site la 28-33 de lei, în timp ce la rulotă poate fi găsit și cu 5 lei mai ieftin.

Întrebați dacă vor să dezvolte produsul și în lanțurile de retail, fondatorii spun că produsul are și această posibilitate.

,,Produsul ne oferă și posibilitatea de a-l băga în retail, așa cum sunt pizza congelate, paste congelate. Sau îl putem pune măcar ca pe un semipreparat. Însă, pe termen mediu, planul nostru este sa deschidem primul restaurant de Mac'N'Cheese în Romania și speram ca la începutul anului sa avem deja planul foarte bine făcut și demersurile cât mai înaintate în direcția asta'', precizează George.

Fondatorii Cheese vorbesc și despre sustenabilitate. Bolurile și tacâmurile sunt biodegradabile, plicurile în care sunt depozitate tacâmurile sunt biodegradabile și au renunțat la tot ceea ce înseamnă plastic. Deși nu au putut renunța la capacul bolului în care sunt depozitate produsele, 90% din procesul de ambalare este biodegradabil. În plus, fondatorii vor să ajungă la vânzări în valoare de 90.000 de euro până la finalul acestui an.

,,Dacă vom continua în stilul în care a mers până acum, cu siguranță ne vom apropia de suma pe care ne-am propus-o. Pe tot ceea ce înseamnă promovare, cifrele au crescut considerabil și asta s-a văzut automat în vânzări. Businessul a cunoscut diferite etape și fiecare etapă a avut vibe-ul ei și cifrele ei, să zic așa. Acum da, în punctul în care suntem astăzi și la cifrele pe care le avem astăzi suntem foarte încrezători că până la sfârșitul anului ajungem la 90.000 de euro'', spun fondatorii.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  BCheese, povestea Mac’N’Cheese-ului american din filme, adusă de doi frați în România