Lectură de 7 minute

25 Aug 2021 - Interviuri și Analize

AnTanTe Design, brandul în care pictura este personajul principal: „Îți trebuie puțină îndrăzneală, copilărie în stilul pe care îl ai”

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

AntTanTe Design a început în 2009, fiind un brand de haine pictate manual, fondat de Raluca Văleanu și Ioana Vlăsceanu, două foste colege de la Academia de Studii Economice din București (ASE), Facultatea de Marketing. Pasiunea pentru modă este cea care le-a adus împreună, motiv pentru care au decis să facă primele tricouri pictate manual, în joacă, pe care le-au pus la vânzare pe conturile personale de Facebook. De aici până la un brand care este îmbrăcat de tot mai multă lume a fost doar un pas.

,,Prima idee a fost cea de tricouri pictate manual, de acolo am pornit, iar feedback-ul pozitiv pe care l-am primit de la primii clienți ne-a făcut să mergem mai departe. Astfel, afacerea noastră a escaladat de la an la an cu povești și picturi noi și este din ce în ce mai complexă. Este un business care a crescut cumva organic’’, povestește Raluca Văleanu, una dintre fondatoarele brandului.

Au pornit la drum cu o pregătire în ceea ce privește partea financiară, iar partea artistică a fost cultivată în paralel, fiind vorba despre ani de muncă și investiție în AnTanTe Design.

Povestea brandului a început cu cinci tricouri, cu diferite modele pictate manual, precum o girafă și o balerină, care, așa cum povestește Raluca Văleanu, s-au vândut foarte repede. Fondatoarele au încărcat fotografii cu produsele pe paginile de Facebook și au reușit să le vândă în mai puțin de o oră. Ulterior, Raluca Văleanu și Ioana Vlăsceanu (FOTO) s-au înscris la un târg local, la Fabrica, unde au expus un stander cu câteva produse.

,,Feedback-ul acolo nu mai venea de la prieteni, ci era un public diferit, un public interesat de produse hand-made, lucrate cu suflet. Am dat aproape toate produsele la acel târg. Acest lucru ne-a făcut cumva să gândim lucrurile la o scară mai mare și să vedem care este următorul pas pentru afacere'', își amintește Raluca.

Antreprenoarele au început cu sume mici pentru creșterea brandului într-un mod organic și reinvestesc constant din profitul pe care îl obțin. Important pentru vizibilitatea AnTanTe Design a fost și conceptul de ''world of mouth'', mare parte din clienți fiind atrași pe bază de recomandări de la prieteni, familie sau alți clienți. În plus, majoritatea produselor AnTanTe sunt realizate pe bază de comandă, iar clienții au posibilitatea să îmbunătățească un produs sau să îl facă de la zero.

,,Într-adevăr, la început am venit cu niște sume de acasă, însă infime practic. Reinvesteam în prima parte și eram susținute de acasă și nu era o problemă, motiv pentru care acordam timp acestui business și am reușit cumva să îl punem pe picioare'', explică Raluca Văleanu.

Citeste si:
Cristina Pîrjol preia conducerea companiei Fashion Days
Cristina Pîrjol preia conducerea companiei Fashion Days

Echipa AnTanTe Design are șapte angajați permanenți și apelează la colaboratori pentru momentele mai aglomerate din an. De asemenea, AnTanTe Design are o gamă diversificată de clienți care vor ceva nou de fiecare dată, însă fondatoarele precizează că acest lucru nu este posibil tot timpul. Astfel, brandul nu cumpără cantități foarte mari de material, motiv pentru care au ales să colaboreze cu producători și negustori din România care fac triajul și importă din alte țări materia primă.

,,Industria noastră este extrem de volatilă și, cum am văzut și anul trecut, sunt momente când ești foarte aglomerat și momente când nu ești atât de încărcat, și de aceea am ales să nu exagerăm cu numărul de angajați, pentru că atâta timp cât ești angajat la noi vrem să îți oferim și o siguranță și să nu dăm pe nimeni afară. De aceea am ales să căutăm colaboratori externi, să căutăm ajutor din exterior când avem momente mai aglomerate. În ceea ce privește materia primă, noi mergem direct în depozitele oamenilor care importă materiale și ne alegem noi ceea ce avem nevoie și materialele pe care le considerăm bune'', spune Raluca Văleanu.

AnTanTe Design la AList Designers Boutique

Raluca Văleanu a vorbit și despre experiența AListDesigners Boutigue, un târg dedicat designerilor români, organizat în mall Vitan. AnTanTe Design a participat și la târgurile Half is free, organizate de AList Magazine, dedicate afacerilor mici la început de drum.

,,Ne-am bucurat foarte mult când am auzit de proiectul din mall Vitan, a fost o experiență specială pentru noi, mai ales că este un business mic. Dar când intri în mall, principiile de funcționare sunt puțin diferite. Dacă tu încercai să lași acolo niște produse, publicul care trecea pe acolo trebuia să se regăsească și ne-a luat ceva timp să ne adaptăm, trebuia să trecem mereu pe acolo, să schimbăm cumva fața standului nostru, să avem cât mai multe produse, să schimbăm mereu manechinii, dar să pară că este ceva diferit'', menționează una dintre fondatoare.

Fondatoarele au luat în calcul și varianta de a intra cu produsele în marile malluri din București și nu numai, însă drumul până în acest punct este destul de dificil. Stilul din mall este unul diferit, iar capacitatea de producție este cu totul alta, având în vedere conceptul brandului de realizare a hainelor pe comandă.

,,Stilul din mall nu cred că se potrivește 100% cu stilul nostru, având în vedere că noi avem produse foarte variate. Într-un mall ai 50 de modele și trebuie să ai în spate toate mărimile. Trebuie făcută cumva o adaptare și nu știu dacă ar funcționa pe termen lung cu toate chiriile, cu toate actele și cu toate costurile. Trebuie cultivat și publicul, pentru că nu toată lumea gustă stilul designerilor români care pictează manual. Noi poate avem piese care se asortează mai greu sau care poate costă mai mult, pentru că au în spate mai multă muncă'', spune Raluca.

AnTanTe Design a avut o colaborare cu un magazin din mall Promenada, însă aceasta a fost încheiată la doar câteva luni, în contextul pandemiei. În plus, produsele au fost expuse în mai multe magazine din țară, printre care și câteva unități din Brașov, Sibiu și Craiova. În acest moment, produsele AnTanTe sunt expuse pe propriul site, în showroom-ul din București, dar și în câteva magazine din Sibiu, Brăila și Constanța. Mai mult, fondatoarele și-au propus să înceapă o colaborare și cu Fashion Days, care va fi anunțată în curând.

,,S-au schimbat destul de mult regulile jocului în pandemie. Dacă până atunci știai ce evenimente ai, îți făceai un plan la început de an, te mulai pe evenimentele care urmează și te pregăteai într-un anumit mod cu modele și stocul, cumva s-au dat lucrurile peste cap la începutul lunii martie ( n.red. martie, 2020). Noi am vrut să avem grijă atunci de angajații pe care îi avem și ne-am gândit ce putem face. Ne era greu să nu o luăm foarte personal și nu poți să îl percepi doar ca pe un business care nu merge și unde tragi linie și începi altceva. Și am venit cu idei noi, am încercat să fructificăm atunci articolele pe care le aveam pe stoc, dar au fost magazine care ne-au anunțat din start că închid'', își amintește Raluca.

În acel moment a luat naștere și jocul „Stop, AnTanTe-ul meu'', prin care mai multe persoane comentează la postare, iar primul care postează este sunat și primește un colet cu produse la prețuri reduse. Fondatoarele au decis să păstreze jocul și să îl organizeze în anumite perioade ale anului. În plus, brandul a mers în direcția online-ului, iar antreprenoarele s-au axat pe promovarea produselor, pe interacțiunea cu clienții la un alt nivel și au încercat să compenseze lipsa magazinelor fizice.

În prima parte a anului 2021, AnTanTe Design a fost prezent la Alist Designers Boutique, dar focusul a rămas în partea de online, motiv pentru care vor să colaboreze cu platforma Fashion Days.

,,Într-adevăr, este un brand destul de nișat, nu toată lumea poartă haine pictate manual, îți trebuie puțină îndrăzneală, copilărie în stilul pe care îl ai, dar știu că sunt persoane care încă nu ne-au cunoscut și ne-ar aprecia produsele'', încheie una dintre fondatoare.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  AnTanTe Design, brandul în care pictura este personajul principal: „Îți trebuie puțină îndrăzneală, copilărie în stilul pe care îl ai”