Aproximativ 13% din clienții retailului alimentar sunt clienți digitali noi, de mai puțin de șase luni, în timp ce circa 29% sunt clienți digitali pe termen lung, de mai mult de șase luni. Pentru retailul de fashion, 21% sunt clienți digitali noi, iar 42% sunt cumpărători de mai bine de jumătate de an.
Circa 65% dintre cumpărătorii care au apelat la varianta de retail alimentar în online au între 25 și 54 de ani. Grupa de vârstă majoritara, cu 25% din totalul creșterii în retailiul alimentar, este de 35-44 de ani. Pentru fashion, trendul este similar, 69% din consumatori având vârsta între 25 și 54 ani, grupa de vârstă majoritara fiind între 25 și 34 de ani, conform unui studiu realizat de McKinsey & Company în ultimele șase luni.
Per total la nivel de țară, diferența dintre sexe este minoră, 51% din noii consumatori digitali fiind femei. La nivel de industrie totuși, diferențele sunt mai mari. Spre exemplu, în fashion, 60% dintre cumpărători sunt femei, iar 40% sunt bărbați. Retailul alimentar, divertismentul și călătoriile sunt cele trei industrii în care diferențele dintre bărbați și femei sunt abia perceptibile, mai puțin de 3%.
10% din utilizatorii retailului alimentar vor să renunțe la online
În toate sectoarele sunt utilizatori care ar putea folosi mai puțin sau chiar renunța la serviciile digitale după ce pandemia se va încheia. Aproximativ 10% din utilizatorii digitali din sectorul de retail alimentar și fashion consideră să își reducă sau chiar să renunțe la activitatea online. Prin comparație, în educație ponderea este de 26%, iar în sectorul bancar ajunge la 6%.
La nivelul tuturor industriilor, aproximativ 2,5 milioane de români intenționează să își reducă activitățile online după încheierea pandemiei, în contextul în care rata de utilizare a serviciilor digitale în România a crescut într-un ritm accelerat, iar aproximativ 4,1 milioane de români devenind utilizatori începând cu 2019, ceea ce a ridicat numărul total la 10,8 milioane de persoane.