Lectură de 5 minute

24 Mai 2022 - Interviuri și Analize

Alina Rachieru, Pineberry: Mulți români caută și cumpără produse doar la preț redus. Colecțiile noi la preț întreg nu mai există

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Cei doi ani de pandemie și presiunile inflaționiste din ultimele luni au schimbat comportamentul de consum al cumpărătorilor, care aleg în ultima vreme articole la preț redus, ceea ce obligă producătorii să aplice discounturi inclusiv la noile colecții, a explicat Alina Rachieru, brand owner al producătorului de cămăși Pineberry, într-un interviu pentru Retail.ro.

Încă de la lansare, Pineberry a implementat conceptul de livrare a produselor acasă sau la birou, cu plata ulterioară, serviciu disponibil în București și Brașov, printr-un colaborator. Compania își dorește extinderea serviciului în toate orașele mari, unde au clienți, precum Cluj, Timișoara, Iași și Constanța, însă doar dacă va găsi un colaborator de încredere.

În ultima perioadă, definită de pandemie, muncă de acasă și presiuni inflaționiste, comportamentul clienților români s-a modificat, preferând din ce în ce mai mult reducerile, în timp ce rata de retur a produselor a crescut.

„Rata de retur a crescut în pandemie cu 10% față de alți ani. Din păcate, ne-am confruntat cu o lipsă de bun simț și dezinteres destul de mare din partea clienților noi în această perioadă. Am avut situații în care au comandat produse în provincie, le-am expediat prin firma de curierat, iar la livrare au refuzat coletul fără nici un motiv. Volumul vânzărilor a început să crească, ușor-ușor, odată cu revenirea la birou a angajaților. Dar acum ne confruntăm cu o altă situație negativă, aceea a războiului și consecințele economice ale acestuia: creșterea prețurilor în toate domeniile, implicit scăderea bugetului clientului. Prin urmare, clienții nu sunt interesați să cumpere la preț întreg și așteaptă perioada de reduceri”, a declarat Alina Rachieru, brand owner Pineberry.

Retail jobs

Vânzările din ultimii doi ani au fost semnificativ mai mici decât în anii precedenți, iar vânzările din online au generat venituri mai mari decât cele din magazinul fizic, din cauza restricțiilor impuse în centrele comerciale. Cele mai multe vânzări sunt generate de clienții din București, apoi de cei din Cluj.

Costurile de producție s-au mărit cu 50%

Războiul din Ucraina, presiunile inflaționiste, majorările de prețuri la carburanți și energie au crescut costurile de producție cu 50%. Prețurile țesăturilor, ale accesoriilor și ale materialelor pentru împachetare au crescut cu aproape 30%-40% doar în primele luni ale anului 2022. Pineberry a decis să păstreze până la toamnă actualele prețuri ale produselor, compensând prin cererile de colaborare venite de la branduri din Uniunea Europeană, odată cu închiderea fabricilor de textile din Ucraina.

„Războiul din Ucraina a adus schimbări economice pe întreaga piață, nu doar cea textilă. Au fost creșteri de prețuri la combustibil, energie, materie prima etc. Toate acestea s-au reflectat negativ în bugetul clientului final, dar și în costurile noastre de producție. Acestea s-au mărit cu aproape 50%. Prin urmare, puterea de cumpărare a scăzut, iar noi ar fi trebuit să mărim prețurile produselor ca să putem acoperi aceste scumpiri. Ne-am dat seama, însă, că o majorare a prețului produselor Pineberry nu va fi bine-venită în acest moment, motiv pentru care am decis să o amânăm până în toamnă-iarnă, și să încercăm să le susținem printr-o foarte bună și eficientă organizare a producției. Pe de altă parte, închiderea fabricilor de textile din Ucraina a determinat mulți clienți din alte țări să-și mute producția în România. Prin urmare, avem foarte multe cereri noi de colaborări cu branduri din Uniunea Europeană”, a explicat Rachieru.

„Colecțiile noi la preț întreg nu mai există”

Un motiv în plus pentru care încearcă să păstreze aceleași prețuri la produse este faptul că reducerile au devenit indispensabile, inclusiv în cazul colecțiilor noi lansate. În prezent, în online și în offline clienții pun în coș haine cu preț redus și întreabă constant de perioadele cu prețuri reduse.

Citeste si:
Auchan lansează o nouă ediție a inițiativei Clubul Mărci Emblematice Româneşti, prin care celebrează mărcile autohtone
Auchan lansează o nouă ediție a inițiativei Clubul Mărci Emblematice Româneşti, prin care celebrează mărcile autohtone

„Din păcate, toată această perioadă de pandemie și, acum, criza economică în urma războiului, i-a determinat pe mulți români să caute și să cumpere produse doar la preț redus. Cea mai bună dovadă este ziua de Black Friday, săptămâna dinainte de Paște sau Târgul de Reduceri cu 50%, când volumul comenzilor crește semnificativ. Colecțiile noi la preț întreg nu mai există, practic. De câte ori lansăm produse noi, la preț întreg, primim mesaje prin care suntem întrebați când avem reduceri. Tocmai de aceea, ca să putem vinde, lansăm colecțiile noi direct cu o mică reducere. Altfel produsele rămân pe raft, nevândute. Ceea ce e trist și ușor descurajator, mai ales pentru un brand mic, pentru că este destul de greu să menții reduceri de preț pe toată durata anului”, a explicat Rachieru.

Pentru că anul acesta a venit deja cu multe provocări, compania nu a planificat nicio investiție și se va concentra pe menținerea businessului și pe păstrarea angajaților, iar deschiderea unui magazin propriu va aștepta până la redresarea pieței.

„Ne bucurăm că pandemia s-a „liniștit” și restricțiile s-au ridicat. Clienții au început să revină în magazinul fizic. Până în aprilie nu s-au simțit modificări semnificative. Abia de la sărbătoarea Paștelui vânzările au început să-și revină la nivelul pe care îl știam și pe care îl așteptam. Însă, din cauza războiului, situația este încă incertă. Nu știm cum va escalada și ce consecințe economice vor exista. Singurele așteptări pe care le avem și pentru 2022 este să trecem cu bine și să ne menținem pe piață”, explică antreprenoarea.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Alina Rachieru, Pineberry: Mulți români caută și cumpără produse doar la preț redus. Colecțiile noi la preț întreg nu mai există