În contextul macro-economic actual, piața de lactate din România a trecut prin numeroase schimbări și provocări. Și Napolact a resimțit efectul inflației, scăzând, așa cum era de așteptat, pentru un timp, volumul achiziționat.
„Aș vrea să pot descrie anul 2023 într-un singur cuvânt, însă, în realitate, acest an s-a resimțit ca mai mulți ani într-unul singur. În 2023, în industria lactatelor au existat mai multe perioade destul de diferite una de cealaltă. Primul trimestru a fost marcat de contracția de consum, care a reverberat la nivel de FMCG. În mod special, această industrie s-a văzut afectată de presiunea asupra veniturilor gospodăriilor românești, s-a văzut foarte clar o scădere a numărului de gospodării care cumpără lactate, mai ales în cantitatea achiziționată. În plus, în același trimestru, un dublu impact a venit din orientarea către mărcile proprii ale retailerilor, din același motiv de gestionare a venitului absolut”, a declarat Șerban, pentru retail.ro.
Începând cu trimestrul al doilea, odată cu acordul voluntar inițiat de Guvern, la care au participat și marii retaileri, dar și procesatorii de lapte, reprezentanta FrieslandCampina spune că nu s-au produs schimbări notabile în ceea ce privește creșterea consumului. Abia în a treia parte a anului lucrurile s-au așezat, având loc o ușoară redresare a consumului de lactate.
Cu toate acestea, în ciuda faptului că a fost un an dificil pentru Napolact, fiind resimțită o presiune de volum semnificativă, producătorul se regăsește în continuare pe podiumul mărcilor românești, situându-se pe locul 3 în topul clasamentului celor mai puternice branduri autohtone.
Produse noi Napolact pe rafturile magazinelor
Recent, retailerul a repus la raft un produs consumat des de români, în special în perioada sărbătorilor, și anume Napolact Burduf. Mai mult decât atât, producătorul a lansat pe piață o nouă gamă de brânzeturi și lactate, precum mozzarella pentru preparate calde, cașcaval și untul în format de 125 de grame.
În altă ordine de idei, printre produsele Napolact preferate de români se numără laptele, fiind îndeaproape urmat de laptele bătut, chefir și sana. Potrivit FrieslandCampina, aceste produse s-au regăsit cel mai des pe mesele românilor în utlimul an.
Studiu Danone: românii consumă tot mai multe produse pe bază de plante de la an la an
Mai multe lactate bio Napolact, în viitorul apropiat
Atât pe termen lung cât și pe termen scurt, producătorul are planuri de a crește și de dezvolta consumul de brânzeturi și de lactate bio. De asemenea, pentru anul următor, Napolact și-a propus să surprindă românii cu povești de brand, „în care să se regăsească și prin care să-i inspirăm sau să-i motivăm la un stil de viață sănătos, autentic, sustenabil și în echilibru”.
„Știm că a fost greu pentru gospodăriile românești care, cu toată presiunea pe venituri, au făcut alegerile necesare la raft și cum spuneam, înțeleg perfect. La rândul nostru, am luat anumite decizii privind produsele la raft, dar rămâne pentru noi un obiectiv să dezvoltăm consumul de lactate bio”, a conchis directorul de marketing FrieslandCampina.
FrieslandCampina România face parte din compania olandeză Royal FrieslandCampina. FrieslandCampina este prezentă pe piața din România cu brandurile Napolact, Frico, Campina, Milli, Oke și Dots și oferă o gamă largă de produse: lapte de consum, iaurt, brânză, unt și gustări pe bază de lapte.