Lectură de 4 minute

01 Dec 2023 - Interviuri și Analize

Afaceri românești cu tradiție|Cosmetic Plant, cosmeticele unei farmaciste din Cluj, care au trecut testul timpului

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Ileana Mester, o româncă farmacistă, înființa în 1991, la Cluj-Napoca, Cosmetic Plant, un brand autohton de cosmetice pe care îl regăsim pe rafturile magazinelor. Compania a fost lăsată moștenire fiicei sale, Dr. Susana László, care ne-a povestit provocările prin care trece brandul de cosmetice la mai bine de 30 de ani de la înființare. 

 

Sursa foto: Cosmetic Plant/ Facebook

Într-un interviu pentru retail.ro, Susana László, director general Cosmetic Plant, a afirmat că există o competiție acerbă în industria cosmeticelor, adăugând la aceasta și consumul tot mai prudent al românilor.

Nu a fost un an ușor, iar această concluzie vine pe fondul unui context economic instabil, a unei competiții acerbe la nivel de industrie și a unui comportament de consum mai prudent. În pofida dificultăților, însă, ne bucurăm totuși de multe reușite la nivelul companiei: am lansat două game noi de care suntem foarte mândri: GOOD Skin și BAKUCHIOL, am extins gama Vitamin C Plus cu produse noi și am adăugat în palmares al 17-lea premiu internațional, unicul Gold Award din Europa pentru un produs cosmetic, respectiv pentru Serul antirid concentrat Hyaluron 4D”, a spus dr. László.

În ceea ce privește deschiderea de magazine Cosmetic Plant, producătorul a asigurat că nu există, momentan, astfel de intenții în viitorul apropiat, o astfel de investiție nefiind posibilă în contextul economic actual.

Ce produse Cosmetic Plant preferă românii

Cosmeticele reprezintă un domeniu ”pretențios”, fiecare om având grijă de el cum poate mai bine, cum este sfătuit sau cum crede de cuviință.

”Clienții români se împart în multe segmente, foarte diferite între ele, deci este greu să generalizăm. Există segmente de consumatori pentru fiecare gamă din portofoliul nostru, iar așteptările și nevoile devin tot mai complexe, astfel că portofoliul este un organism viu, în continuă evoluție”, dr. László.

Totuși, există câteva game care se bucură de un feedback consistent din partea consumatorilor, în special la gama HYALURON 4D și gama BAKUCHIOL. Rămân în topul preferințelor și gamele ce au la bază ingrediente esențiale, tradiționale, precum cătina, arganul și gălbenelele, dar și cele nișate, așa cum este gama Me&Mom.

Citeste si:
Mircea Turdean, Farmec: Plănuim să deschidem magazine stradale în zone ușor accesibile consumatorilor
Mircea Turdean, Farmec: Plănuim să deschidem magazine stradale în zone ușor accesibile consumatorilor

Fără magazine proprii, dar în farmacii și la alți retaileri

Pentru Cosmetic Plant, comerțul offline rămâne în continuare cel mai profitabil canal de vânzare, dar s-a observat o evoluție de la an la an și online, în primul rând pe shop-ul propriu, apoi pe alte magazine online.

În ceea ce privește adăugarea de noi produse și îmbunătățirea celor deja existente, producătorul a afirmat că atât din punct de vedere al sortimentației, cât și din perspectiva formulărilor și al designului, întotdeauna este loc și de mai bine.

„Ne place să creăm produse noi, drept dovadă în cei peste 30 de ani de activitate am dezvoltat sute de produse în propriile noastre laboratoare din Cluj-Napoca”, a mai spus directorul general al Cosmetic Plant.

Cosmetic Plant, de mai bine de 30 de ani în România

În ceea ce privește secretul longevității, compania susține că au rămas fideli viziunii, misiunii și valorilor care au fost puse la temelia Cosmetic Plant de către Ileana Mester, fondatoarea companiei.

Cu toate acestea, în peste 30 de ani de existență, producătorul a fost nevoit să facă față mai multor provocări din care a învățat lecții importante.

„În primul rând, am învățat că este necesar să investești continuu, atât în business, inclusiv din surse proprii, dar și în tine, ca persoană, și în oamenii care pun zi de zi umărul la dezvoltarea businessului. În egală măsură, este important sa investești constant în legături de durată și reciproce cu partenerii de afaceri”, a adăugat dr. László.

Întrebată care au fost cele mai importante schimbări cărora Cosmetic Plant a trebuit sa le facă față, aceasta a menționat imprevizibilitatea cauzată de pandemie, dar și modificările legislative care au forțat o serie de schimbări în planul economic, dar și la nivel de producție.

„Rebrandingul din 2019 a fost un moment de cotitură în viața Cosmetic Plant, dar și pandemia, care a adus cu sine imprevizibilitatea și nevoia de management al situațiilor de criză. Nu în ultimul rând, modificările legislative care vin cu implicații pe multe planuri, atât economice, cât și la nivel de producție”, a conchis dr. László.

Cu o tradiție de peste 30 de ani, COSMETIC PLANT este unul dintre cei mai importanți producători de cosmetice din România. Compania a fost înființată în 1991 la Cluj-Napoca de către farmacista Ileana Mester, iar acum este condusă de fiica ei, Dr. Susana László.

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  Afaceri românești cu tradiție|Cosmetic Plant, cosmeticele unei farmaciste din Cluj, care au trecut testul timpului