Lectură de 2 minute

03 Mai 2022 - Interviuri și Analize

GLAMI: 67% dintre români simt că prețurile articolelor fashion au crescut după începerea războiului din Ucraina

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Platforma GLAMI.ro a realizat un sondaj online pentru a monitoriza și analiza impactul avut de criza energetică, întreruperile aprovizionării și incertitudinea geopolitică provocate de războiul din Ucraina asupra clienților locali. Această nouă inițiativă face parte din Fashion (Re)search, un studiu periodic al obiceiurilor și tendințelor consumatorilor.

După aproape doi ani și jumătate sub spectrul pandemiei Covid-19, Europa se află acum în apele supărătoare ale instabilității financiare și ale reglărilor majore de consum, inflația devenind mai puternică în diferite segmente ale vieții cotidiene, după cum o arată conflictul de la granițele noastre, din Ucraina.

Instabilitatea geopolitică recentă din regiunea noastră este un factor cheie, fie direct, fie indirect, care influențează un conglomerat cu mai multe laturi, începând cu lanțuri de aprovizionare, producție, depozitare, transport, până la alegerile consumatorilor, în final.

Desigur, achizițiile de haine, pantofi și accesorii nu reprezintă o excepție - și, pentru a contura mai puternic modul în care consumatorii de modă online reacţionează și țin cont de această perioadă, GLAMI a realizat un nou sondaj pe platformele sale locale (Cehia, Slovacia, Grecia, Ungaria, România, Bulgaria, Slovenia, Croația, Spania), la care au participat aproximativ 26.000 de vizitatori.

Retail jobs

Obiceiurile de cumpărare sunt entuziaste, dar precaute în 2022

67% dintre vizitatorii www.glami.ro consideră că prețurile la haine, pantofi și accesorii au crescut recent, însă 75% dintre aceștia au declarat că vor cheltui mai mult sau cel puțin aceeași sumă de bani ca în 2021 pentru achizițiile de modă din acest an.

Cei care intenționează să diminueze cheltuielile vor recurge la reducerea achizițiilor vestimentare (70%) - dar nu vor trece la segmente mai ieftine. Cu toate acestea, un procent interesant, 73% dintre cei care vor cumpăra la fel de mult ca în 2021, vor continua achizițiile din același segment, însă vor acorda o atenție deosebită articolelor aflate la reducere.

Întrebați direct cum simt că războiul din Ucraina a afectat cumpărăturile vestimentare, 66% dintre respondenți au afirmat că au redus consumul pentru a economisi bani, în cazul în care situația ia o întorsătură și mai nefericită. Instinctul umanitar al românilor pare să fie prezent, deoarece 9% dintre participanți au spus că vor cheltui mai puțin pentru a putea dona mai mult, în timp ce un procent mic, dar interesant, de 6%, a răspuns că intenționează să cumpere mai multe produse de bază, precum șosete, lenjerie etc., pentru a face un kit de supraviețuire.

Datele au fost colectate, în perioada 12-16 aprilie 2022, printr-un chestionar pus la dispoziția tuturor vizitatorilor GLAMI.ro.

Citeste si:
Alina Rachieru, Pineberry: Mulți români caută și cumpără produse doar la preț redus. Colecțiile noi la preț întreg nu mai există
Alina Rachieru, Pineberry: Mulți români caută și cumpără produse doar la preț redus. Colecțiile noi la preț întreg nu mai există

GLAMI România a fost lansată în iunie 2017. Glami este o platformă online europeană de descoperire a modei și are peste 300 de magazine partenere înregistrate pe www.glami.ro și peste un milion de produse, de la aproape 12.000 de branduri. GLAMI Fashion (Re)search este singurul sondaj în derulare dedicat segmentului modei, care observă, monitorizează și înregistrează tendințele actuale din 9 țări europene.

Sursa foto: Pexels

Retail.ro /  Retail.ro /  Interviuri și Analize /  GLAMI: 67% dintre români simt că prețurile articolelor fashion au crescut după începerea războiului din Ucraina