Conform Organizației Mondiale a Sănătății, aproximativ unul din cinci europeni se confruntă cu o formă de dizabilitate. Odată cu lansarea colecției de fashion adaptabil, Zalando dorește să facă un prim pas și să răspundă nevoilor celor care trăiesc cu o dizabilitate, precum mobilitatea și dexteritatea reduse, sau hipersensibilitatea senzorială. De asemenea, se adresează celor care îngrijesc copii cu deficiențe. Stilurile ce se regăsesc în prima colecție de fashion adaptabil includ haine compatibile cu scaunele cu rotile, materiale adaptate sensibilității tactile, articole cu închidere ușoară și modele utilizabile cu proteze sau bandaje.
Anterior lansării colecției, Zalando a realizat ample cercetări de piață calitative și cantitative, în mai multe țări, pentru a înțelege mai bine experiența și nevoile persoanelor cu dizabilități.
Ne dorim să fim Starting point for Fashion, un reper în domeniu și un spațiu deschis tuturor. Iar pe piața de fashion am observat că există discrepanțe – pentru persoanele cu dizabilități din România este în continuare o provocare să găsească haine adaptabile, dar care în același timp să fie la modă.
Daniel Rogiński, Manager General pentru România și regiunea Europa Centrală și de Est, Zalando
În procesul de creație și producție al colecției pentru brandurile proprii, Zalando a lucrat cu agenția creativă All is for All, specializată în susținerea brandurilor să fie cu adevărat incluzive și accesibile pentru persoanele cu dizabilități.
Zalando va păstra un dialog deschis cu membrii comunității persoanelor cu dizabilități în următoarele luni, pentru a îmbunătăți experiența de căutare și achiziție de fashion adaptabil a clienților.
Zalando este una dintre principalele platforme de fashion și lifestyle online din Europa. Fondată la Berlin în 2008, compania oferă o gamă largă de articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii și beauty celor peste 49 de milioane de clienți activi în 25 de țări.
STUDIU I Care sunt cele mai frecvente produse comandate online de femei
