Lectură de 3 minute

28 Jul 2022 - Știri și Noutăți

Visul american devine realitate pentru producătorii de Salam de Sibiu

Viorela Pitulice

Abonează-te pe  

Salamul de Sibiu ar putea să ajungă spre finele acestui an și pe piețele din SUA la comunitățile de români, în principal. Și chiar dacă pentru început nu va fi vorba de cantități foarte mari, acreditarea pentru continentul american constituie o recunoaștere a calității mărfurilor românești care până la urmă va deschide drumul producătorilor autohtoni și către alte zone ale lumii.

La acest moment, există doi producători - Salbac Bacău, parte a grupului Agricola, și Recunoștința Prodcom Impex din Prahova, care sunt pe cale să obțină acreditarea pentru SUA. Un demers, început în urmă cu aproape un an și care are toate șansele să fie finalizat spre finele anului, cu sprijinul Autorității Naționale Sanitar- Veterinar și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA), dacă nu mai apar piedici pe parcurs.

“Acreditarea pentru SUA o dorim de foarte mulți ani, noi operatorii din România, vizita a avut loc în urmă cu vreo șase luni, iar acum suntem undeva la capătul proiectului, mai avem câțiva pași de parcurs. Am lucrat, mă refer la brandul Agricola, locația Salbac, împreună cu ANSVSA național și local o lună de zile. A fost un proiect exraordinar de greu, dar care este foarte important, deoarece această acreditare ar ridica notorietatea României la nivel european și mondial”, a declarat în exclusivitate pentru Retail.ro Angelica Șmil, CEO Salbac.

Ea a mai precizat că produsele se adresează, în principal, comunităților de români din SUA, care doresc să-și "aline" dorul de acasă cu gusturile autohtone, existând deja cerere din partea mai multor distribuitori din diferite zone ale SUA.

Retail jobs

Într-o primă fază, va fi vorba, cel mai probabil, de cantități de la 500-600 kg, o tonă poate săptămânal sau lunar. ''Nu știm ce cerințe vor fi, dar având această carte de vizită vom putea dezvolta mai mult'', spune Angelica Șmil.

Salbac este principalul producător de Salam de Sibiu din România, brandul Agricola ajungând la comunitățile de români din Europa din țări precum Italia, Spania, Germania, Austria și Anglia.

Compania este lider de piață pe acest segment cu o cotă de 48% din punct de vedere și 50-52% valoric.

ANSVSA vrea să deschidă piețe noi la export

Exporturile de Salam de Sibiu în Statele Unite ale Amerciii se înscriu în strategia ANSVSA de a deschide noi piețe de desfacere.

Citeste si:
Salamul de Sibiu și-a mentinut producția în perioada pandemiei la 3.000 de tone
Salamul de Sibiu și-a mentinut producția în perioada pandemiei la 3.000 de tone

În urmă cu câteva zile, a avut loc la sediul instituției o întâlnire tehnică a reprezentanților ANSVSA, DSVSA Bacău și Prahova cu managerii a celor două companii producătoare de Salam de Sibiu care sunt pe cale să obțină acreditarea pentru SUA: Salbac Bacău și Recunoștința Prodcom Impex din Prahova. Tema discuțiilor a constituit cerințele transmise de către Departamentul pentru Agricultură al SUA (USDA), în vederea demarării exportului de salamuri crud-uscate din România în SUA.

Ca urmare a misiunii desfășurate în România de către reprezentanții Food Safety and Inspection Service (FSIS) în perioada 31 august – 29 septembrie 2021, ANSVSA a continuat demersurile pentru redobândirea echivalenței sistemului de inspecție a cărnii din România cu cel din SUA, reluarea exporturilor de produse din carne în recipiente ermetic închise (conserve) și demararea exporturilor de salamuri crud-uscate din România în SUA, a comunicat Autoritatea.

În România, există șase companii acreditate să producă Salam de Sibiu: Agricola Bacău, Aldis Calarași, H&E Reinert Brasov, Salsi Sinaia, Scandia România și Recunoștința Prod Com - Filipeștii de Pădure. În 2016, România a reușit să înregistreze la nivel european "Salamul de Sibiu" ca produs de Indicaţie Geografică Protejată (IGP),

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Visul american devine realitate pentru producătorii de Salam de Sibiu