Lectură de 2 minute

24 Jan 2024 - Știri și Noutăți

Unilever dă în judecată Intermarché după acuzații de scădere a gramajului anumitor produse  

Mădălina Dinu

Abonează-te pe  

Unilever a dat în judecată lanțul francez de supermarketuri Intermarché pentru că a acuzat în mod deschis producătorul de shrinklfation (micșorarea gramajului produselor). Retailerul a folosit afișe pentru a se plânge de diminuarea cantității produselor marca Magnum, de exemplu.  
 

Sursa foto: Shutterstock

Afișele au apărut în mai multe magazine Intermarché la sfârșitul săptămânii trecute, retailerul acuzându-și furnizorul de micșorarea cantității.

"Avant, Magnum ça voulait dire grand" ("Magnum obișnuia să însemne mare"), de exemplu, era menit să denunțe faptul că ambalajele Magnum au fost reduse în dimensiune. Într-adevăr, potrivit lanțului de supermarketuri, greutatea unui Magnum a scăzut cu 70 de grame, ceea ce a dus la creșterea prețului de vânzare la kilogram cu 39 %. Alte câteva mărci Unilever, cum ar fi Carte d'Or și Knorr, ar fi, de asemenea, vinovate de micșorarea cantității, scrie retaildetail.eu.

Unilever nu este prea mulțumit de protestul remarcabil: producătorul a trimis executorii judecătorești la unele supermarketuri, cerându-le să înceteze campania "denigratoare". Cu toate acestea, producătorul îi dă acum în judecată și pe retaileri:

Am primit o citație surprinzătoare din partea Unilever", a confirmat Intermarché. O audiere este programată pentru 31 ianuarie, care, întâmplător - sau nu - este și termenul limită pentru negocierile comerciale în Franța.

Intermarché nu este primul retailer care acuză producătorii

"Denunțăm practica de micșorare a produselor de mai multe săptămâni, cu mult înainte de începerea negocierilor actuale", a răspuns Intermarché. Prin această campanie, retailerul speră să împingă producătorii spre o mai mare transparență.

Intermarché nu este primul lanț de supermarketuri care acuză producătorii de astfel de practici neloiale: în toamna anului trecut, Carrefour pusese deja afișe în raioanele sale cu mesajul "Acest produs a înregistrat o scădere a greutății și o creștere a prețului practicat de furnizorul nostru". Acțiunea a dus la acuzații de ipocrizie, deoarece retailerul însuși a redus unele ambalaje de marcă proprie.

Guvernul francez ia în considerare posibilitatea de a obliga producătorii și comercianții cu amănuntul să informeze consumatorii atunci când reduc dimensiunea sau greutatea unui produs. Totuși, acest lucru ar necesita un acord din partea Comisiei Europene.

Citeste si:
Carrefour a înregistrat o creștere mai mare a vânzărilor în România comparativ cu Spania și Italia 
Carrefour a înregistrat o creștere mai mare a vânzărilor în România comparativ cu Spania și Italia 

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Unilever dă în judecată Intermarché după acuzații de scădere a gramajului anumitor produse