Lectură de 2 minute

23 Feb 2023 - Știri și Noutăți

Studiu Glovo România: Directori din HoReCa și retail nu se simt pregătiți în fața unei crize globale

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Glovo a realizat o cercetare de piață cu 304 respondenți, factori de decizie în întreprinderi mici și mijlocii din industriile de restaurante și retail din România. Potrivit acestui studiu, 30% dintre companii consideră că afacerea lor se află „pe linia de plutire”. Totodată, circa 40% dintre antreprenori sunt de părere că afacerile acestora nu sunt pregătite în fața unor crize globale.

Sursa foto: Glovo

Glovo, alături de compania de research Ipsos, a realizat această cercetare de piață la finalul anului 2022. Printre respondenții participanți la studiu s-au aflat antreprenori, directori de achiziții, factori de decizie în IMM-uri din industriile de restaurante și retail din România.

Tehnologia, partener de încredere pentru IMM-urile din România

Analiza arată că IMM-urile românești din industriile cercetate sunt din ce în ce mai deschise noilor tehnologii, iar conform datelor, jumătate dintre acestea se declară „early adopters” când vine vorba de soluții inovatoare.

59% dintre IMM-urile chestionate sunt încrezătoare că un partener de tehnologie le va ajuta să rămână competitive pe piață, să inoveze și să se extindă. 3 din 10 companii susțin că se află pe linia de plutire, în timp ce aproape jumătate din toate afacerile care au fost deja digitalizate înainte de 2020 au înregistrat o creștere lentă, dar constantă în ultimii 2-3 ani.

Antreprenorii rămân sceptici când vine vorba de viitor. Circa 40% dintre IMM-urile chestionate se consideră nepregătite pentru viitor, mai ales în contextul unor crize globale, iar pentru a rămâne competitive și relevante acestea doresc să înțeleagă mai bine piața și nevoile în schimbare ale clienților lor și consideră benefică implicarea unui partener tehnologic în această direcție.

Jumătate dintre afacerile din HoReCa și retail au început să livreze în pandemie

Contextul pandemic a împins companiile să fie mai atente la mediul digital:

  • 49% dintre afacerile participante la studiu au început să lucreze cu parteneri de livrare în timpul pandemiei,
  • Mai mult de jumătate (57%) dintre reprezentanții acestor companii susțin că experiența digitală (livrare la domiciliu) a clienților lor devine mai importantă decât experiența obișnuită de consum în restaurant.
  • Totodată, mai mult de jumătate dintre IMM-uri (52%) susțin că pandemia le-a determinat să asculte mai mult consumatorii.

În luna decembrie 2022 Glovo a lansat Glovo Local, un nou program pentru întreprinderile mici și mijlocii din industria de retail și restaurante, program ce susține digitalizarea acestora. Compania Glovo a fost fondată în 2015, la Barcelona. Operează în 25 de țări din Europa, Asia Centrală și Africa.

Grupul internaţional de origine franceză Ipsos, companie în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris şi este prezent în 90 de ţări. Ipsos este cel mai mare grup de cercetare prezent în România, cu peste 1.000 de angajaţi. În 2021, Ipsos România, agenția de cercetare full-service, a sărbătorit 20 de ani de prezență pe piața locală.

Citeste si:
Care sunt cele mai empatice branduri în ochii românilor
Care sunt cele mai empatice branduri în ochii românilor

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Studiu Glovo România: Directori din HoReCa și retail nu se simt pregătiți în fața unei crize globale