Lectură de 3 minute

12 Oct 2021 - Știri și Noutăți

Studiu: 61% dintre români aleg să își schimbe jobul pentru un salariu mai mare și peste 80% caută constant noi oportunități pe site-urile de joburi

Anca Olteanu

Abonează-te pe  

Principalul motiv pentru care românii îÈ™i schimbă locul de muncă, după cum declară 61% dintre participanÈ›i, este obÈ›inerea unui salariu mai mare, potrivit unui studiu realizat de către D&D Research la solicitarea BestJobs, privind comportamentul candidaÈ›ilor È™i evoluÈ›ia pieÈ›ei muncii.

Tot cu privire la schimbarea locului de muncă, 80,5% dintre candidaÈ›ii în căutare de noi oportunități aleg site-urile de locuri de muncă drept principală sursă de opÈ›iuni.

Când vine vorba de mobilitatea angajaÈ›ilor pe piaÈ›a muncii, motivele sunt diferite în funcÈ›ie de nivelul de specializare. Astfel, pentru categoriile white È™i blue collar, motivul principal care determină schimbarea jobului este salariul. Secundar, angajaÈ›ii din aceste categorii aleg să plece dintr-o companie atunci când apar nemulÈ›umiri privind relaÈ›ia cu colegii sau cu superiorii. În schimb, angajaÈ›ii din categoria gold collar aleg să facă o schimbare în parcursul profesional atunci când apar diferenÈ›e între viziunea È™i valorile personale È™i cele ale companiei, în primul rând, dar È™i când simt nevoie de dezvoltare profesională, iar compania nu le poate oferi noi provocări.

Salariul, criteriul principal pentru schimbarea jobului

„Observăm anumite diferenÈ›e de opinie între categoriile de angajaÈ›i, în funcÈ›ie de nivelul lor de specializare - blue collar, white collar sau gold collar - însă majoritatea românilor indică salariul ca fiind criteriul principal pentru schimbarea jobului È™i cei mai mulÈ›i dintre ei ar vrea să È™tie salariul într-o etapă cât mai incipientă din procesul de recrutare. Multe companii din România au făcut deja mai mulÈ›i paÈ™i către o transparentizare a salariilor publicate în anunÈ›urile postate pe platformele de recrutare online. Angajatorii care apelează deja la această măsură au beneficiul de a-i atrage de la bun început doar pe acei candidaÈ›i care sunt dispuÈ™i să ocupe respectiva poziÈ›ie”, declară Dan Petre, Business Developer D&D Research.

Atunci când evaluează site-urile cu locuri de muncă, românii se uită în special la numărul de joburi disponibile în oraÈ™ul unde locuiesc (64,5%), la numărul de joburi pe domeniul de interes (61,8%), la claritatea È™i detalierea anunÈ›urilor (60%) È™i la numărul de joburi pentru nivelul de pregătire (59,5%).

Nivelul de muncă a crescut, dar salariile au stagnat

În ceea ce priveÈ™te efectele pandemiei, 43,9% dintre participanÈ›ii la studiu observă cum nivelul de muncă a crescut, însă remuneraÈ›ia a rămas aceeaÈ™i.

Oferta de locuri de muncă este considerată suficient de variată, în special de către angajaÈ›ii din categoriile white È™i gold collar. Tot aceÈ™tia consideră că există o potrivire bună între criteriile de angajare È™i specializările lor, la polul opus față de blue collar, care consideră că cerinÈ›ele angajatorilor sunt greu de atins.

În plus, 71,6% dintre participanÈ›i observă că oferta de locuri de muncă este mult mai bună pe anumite domenii, dar 57% consideră că este dificil să îÈ™i găsească un loc de muncă. Mai mult decât atât, doar 31,9% consideră că salariile oferite sunt atractive.

Citeste si:
Cum schimbă tehnologia felul în care muncim? Aflăm la HR 2.0- Piața muncii, între prudență și încetinire economică, organizat de Wall-Street.ro
Cum schimbă tehnologia felul în care muncim? Aflăm la HR 2.0- Piața muncii, între prudență și încetinire economică, organizat de Wall-Street.ro

Studiul mai arată È™i că tinerii, în special absolvenÈ›ii cu studii superioare, nu îÈ™i găsesc uÈ™or un loc de muncă potrivit studiilor sau aÈ™teptărilor salariale pe care le au, în ciuda numeroaselor oferte disponibile.

Studiul cantitativ È™i calitativ privind comportamentul de mobilitate a candidaÈ›ilor È™i percepÈ›ia acestora despre evoluÈ›ia pieÈ›ei muncii a fost realizat de către D&D Research la solicitarea BestJobs, în luna august. Studiul cantitativ s-a desfășurat printr-un chestionar online, pe un eÈ™antion reprezentativ la nivel naÈ›ional, de 1.058 de oameni.

BestJobs este o platformă de recrutare online din România.

D&D Research este o echipă de psihologi È™i sociologi care analizează comportamentele sociale È™i aplicaÈ›iile psihologiei în sfera de business.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Studiu: 61% dintre români aleg să își schimbe jobul pentru un salariu mai mare È™i peste 80% caută constant noi oportunități pe site-urile de joburi