Lectură de 3 minute

11 Jul 2021 - Știri și Noutăți

Lege în Rusia: Șampania devine băutură rusească, iar brandurile franceze trebuie să folosească pe etichetă ,,vin spumant''

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

O nouă lege din Rusia rezervă termenul „shampanskoye” (șampanie) pentru vinul spumant din țară. Brandurile franceze de șampanie trebuie acum să folosească termenul „vin spumant” pe etichetă, scrie Retail Detail. Astfel, doar ce e produs în Rusia poate fi vândut sub numele de șampanie, în timp ce orice băutură de acest fel din import va primi o altă denumire.

 

 

Președintele rus Vladimir Putin a semnat o lege care impune tuturor producătorilor străini de vinuri spumante să folosească termenul „vin spumant” pe eticheta de pe spate - în scriere chirilică. Termenul rusesc „shampanskoye” va fi rezervat producătorilor interni.

Legea, care își propune să protejeze „șampanskoye”, acordându-i un statut unic și scutindu-o de regulă, a stârnit revoltă în Franța, care protejează „șampania” produsă din regiunea sa Champagne ca un produs unic care diferă de orice produs din alte regiuni franceze sau restul lumii.

Într-o reacție, Comite Champagne numește legea drept una „scandaloasă”, astfel încât denumirea de origine Champagne este protejată din 1843 și este recunoscută în peste 120 de țări.

Copreședinții grupului francez Champagne, Maxime Toubart și Jean-Marie Barillere, solicită membrilor să suspende temporar exporturile de șampanie către Rusia și, între timp, solicită guvernului francez și Uniunii Europene să intervină.

„Comite Champagne deplânge faptul că această legislație nu asigură faptul că consumatorii ruși au informații clare și transparente despre originile și caracteristicile vinului”, a spus acesta, adăugând că legea a subminat două decenii de discuții între Rusia și Uniunea Europeană.

Cu toate acestea, nu există unanimitate în această opinie: grupul de lux LVMH, proprietar al mărcilor de șampanie precum Moët et Chandon, Veuve Cliquot și Dom Perignon, a spus deja că suspendă temporar livrările, dar pentru a se conforma etichetelor.

Casele de șampanie ale Moët Hennessy au respectat întotdeauna legislația în vigoare oriunde operează și vor relua livrările cât mai repede după ce aceste ajustări vor fi făcute”, transmite compania.

Citeste si:
Louis Vuitton a anulat producția genții în formă de gofre care urma să fie lansată pe 21 martie 
Louis Vuitton a anulat producția genții în formă de gofre care urma să fie lansată pe 21 martie 

Rusia este doar a cincisprezecea piață de export pentru producătorii de șampanie, reprezentând un volum anual de două milioane de sticle dintr-un total de 150 de milioane vândute în afara Franței.

În prezent, Rusia importă aproximativ 50 de milioane de litri de vin spumant în fiecare an, dintre care 13% este şampanie franţuzească.

„Diferite segmente de preț”

Producătorul rus de vin Abrau-Durso a declarat că o nouă lege care impune sticlelor de șampanie din Franța și din alte țări străine să aibă o referință cu „vin spumant” pe sticlă nu va face prea mult pentru a stimula vânzările de „șampanskoye” din Rusia.

Pavel Titov, președintele Abrau-Durso și coproprietar alături de tatăl său, a declarat pentru Reuters că nu crede că noua lege va schimba nivelul concurenței pe piața rusă.

Suntem în segmente de preț complet diferite - șampania franceză importată este de multe ori mai scumpă", spune Pavel Titov.

Abrau-Durso își exportă vinurile în 24 de țări, dar nu în Franța, mai spune președintele Abrau-Durso. Acțiunile producătorului de vin, care anul trecut și-a redenumit marca „Russkoye shampanskoye”, „Russkoye igristoe”, au crescut cu peste 3%, după ce au crescut cu 7,77% în comerțul timpuriu, potrivit ESM Magazine.

Unii producători francezi de șampanie au spus că vor respecta legea pentru a păstra accesul pe piața Rusiei.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Lege în Rusia: Șampania devine băutură rusească, iar brandurile franceze trebuie să folosească pe etichetă ,,vin spumant''