Lectură de 3 minute

20 Sep 2023 - Știri și Noutăți

Românilor le plac fructele de mare. Alfredo Seafood: Importurile de creveți s-au dublat în ultimii patru ani

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

Alfredo Seafood, companie românească pe segmentele import, procesare, distribuție de pește și fructe de mare și lider de piață pe categoria de pește proaspăt ambalat, apreciază valoarea pieței de creveți din România la circa 25 de milioane de euro. 
 

Sursa foto: Alfredo Seafood

Potrivit companiei, consumul de creveți și-a continuat creșterea. Astfel, în primul semestru din 2023, segmentul s-a majorat cu 20%, față de aceeași perioadă a anului precedent. Cererea de creveți tot mai ridicată se reflectă și în volumul și valoarea importurilor, care s-a dublat în perioada 2020-2022, conform analizei reprezentanților Alfredo Seafood, pe baza datelor Institutului Național de Statistică.

Consumul de creveți, în România, evoluează constant, începând din 2020. Odată cu pandemia, românii au devenit mai atenți cu ceea ce mănâncă și mai interesați să adopte un stil de viață sănătos. Iar conform experților în nutriție, creveții reprezintă unul dintre cele mai valoroase alimente. Cu toate acestea, consumul de creveți rămâne la un nivel modest. Media anuală a consumului de pește și fructe de mare, în România, se ridică 8–9 kilograme pe cap de locuitor, din care creveții reprezintă doar 3%.

Mihai Cristian Dărmănescu, fondator Alfredo Seafood și director general Bistromar la Timona

Datele de consum arată că românii apreciază creveții, aceștia având o pondere de peste 50% din totalul pieței locale de fructe de mare. Însă, reprezentanții Alfredo Seafood arată că, în continuare, oamenii nu au suficiente informații despre proprietățile benefice ale acestui aliment.

Alfredo Seafood este una dintre cele mai importante mărci din România, sub a cărei denumire sunt importate şi distribuite produse din peşte şi fructe de mare. Brandul a fost creat de Mihai Cristian Dărmănescu şi lansat în anul 2013. Succesul Alfredo Seafood se datorează experienţei şi relaţiilor internaţionale cu marii producători de peşte din lume, a celor patru linii de procesare și ambalare automatizate şi de înaltă productivitate din fabrica situată în Bucureşti și a unui sistem logistic de transport optimizat. Produsele cu marca Alfredo Seafood sunt distribuite în cele mai importante lanţuri de hypermarketuri şi supermarketuri din ţară. Printre acestea se numără: Kaufland, Carrefour, Mega Image, Selgros Cash&Carry, Cora, Profi, Auchan etc. şi în peste 5.000 de magazine din comerţul tradiţional, și rețeaua HoReCa. Produsele sunt transportate, procesate, ambalate și distribuite în condiții adecvate de păstrare a aromei și texturii cărnii, de la recoltarea din fermele piscicole internaționale sau capturare.

În prezent, Alfredo Seafood este una dintre cele trei divizii de business ale Bistromar la Timona, companie deținută de către familia Dărmănescu. Alfredo Seafood reprezintă divizia de procesare și distribuție a peștelui și fructelor de mare, iar celelalte două sunt: Frigonet Logistics, dedicată serviciilor de logistică și transport național al produselor congelate și refrigerate; BistroMar, restaurant - pescărie pe bază de pește și fructe de mare, situat în zona Floreasca, din București.

Citeste si:
Alfredo Seafood: Piața locală de pește și fructe de mare se situează la valoarea de aproape un miliard de euro
Alfredo Seafood: Piața locală de pește și fructe de mare se situează la valoarea de aproape un miliard de euro

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Românilor le plac fructele de mare. Alfredo Seafood: Importurile de creveți s-au dublat în ultimii patru ani