Lectură de 3 minute

22 Nov 2023 - Știri și Noutăți

Povestea Footshop, businessul cu încălțăminte sport care a pornit de la o pereche de sneakers, cumpărată din economiile unui băiat de 11 ani

Redacția Retail.ro

Abonează-te pe  

De la visul unui băiat la o companie listată la bursă, recunoscută la nivel global și un suporter al manifestărilor urbane de prestigiu sau de nișă. Când Peter Hajduček avea doar 11 ani, și-a cumpărat cu toate economiile sale o pereche de sneakers Osiris D3. Deja era pasionat de skateboard și grafitti de 2 ani. A început să se familiarizeze cu webdesign-ul lucrând cu clubul de skate local.  

Sursa foto: Footshop/ Valentin Răzvan

În 2008, s-a mutat la Praga pentru studii de online marketing. În 2011, din toată experiența acumulată, și-a combinat pasiunile, înființând Footshop – o companie care nu comercializa doar încălțăminte sport, ci și creativitate și stil de viață urban promovand ideea de a vinde lifestyle, nu doar încălțăminte de skateboard, așa că au fost adăugate în portofoliu branduri ca Adidas, Nike, Asics și multe altele.

În 2015 avea loc un salt spectaculos în universul magazinelor premium de articole sport, deoarece Footshop devenea parte din familia adidas Consortium, astfel căpătând acces la colecții limitate Adidas, inclusiv YEEZY by Kanye West. Vans, Reebok, Puma și multe alte branduri continuă să ofere distribuția globală pentru Footshop pentru colecții capsulă sau de sezon.

Dincolo de aspectul comercial, Footshop colaborează atât cu artiști locali din țările în care e prezent, cât și cu lideri globali de streetwear, pentru crearea unor evenimente urbane de excepție, de la expoziții de artă la festivaluri de muzică. Dar susținerea unui stil de viață nu se oprește la fashion și artă, ci înseamnă responsabilitate socială. Footshop militează pentru libertatea de exprimare, comunitatea LGBTQA+, sustenabilitate pe scară largă și respect față de oameni și mediu. Crescând într-o cultură urbană, Peter a continuat să susțină talentul în numeroase domenii și genuri. Parte din profitul companiei se întoarce întotdeauna în comunitate, pentru a descoperi și crește viitoare legende.

În 2018, a apărut prima colecție sustenabilă ZERO WASTE, urmată de participări la festivaluri internaționale de fashion, artă și cultură. Tot în acest an, a fost deschis și cel de-al treilea magazin în Budapesta.

În 2019, a continuat implicarea socială odată cu lansarea colecției Tolerance și transformarea depozitului central într-un showroom. Se deschide un nou magazin în Cehia și se organizează evenimente stradale sau în spații neconvenționale atât în locații celebre, cât și în orașe mici. În același an, se lansează magazinul din București printr-un eveniment la care participă rapperi, artiști și influenceri români.

În 2023, Footshop a intrat într-o nouă eră, fiind listat la Bursă. Portofoliul său se extinde semnificativ. Se lansează aplicația de mobil, pentru o experiență cât mai plăcută cu magazinul.

Pe viitor, magazinul început cu 50 de perechi de pantofi este și va deveni tot mai mult un hub internațonal, cu colecții exclusive, experiențe culturale și inițiative sociale din ce în ce mai ample și de impact.

Citeste si:
Luna ofertelor: reduceri MARI la Hervis Sports, Intersport și Sport Vision
Luna ofertelor: reduceri MARI la Hervis Sports, Intersport și Sport Vision

Footshop.ro este astăzi o destinație de top pentru pasionații de sneakers și modă, pe care o puteți găsi și la adresa Str. Ion Câmpineanu nr. 10, București.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Povestea Footshop, businessul cu încălțăminte sport care a pornit de la o pereche de sneakers, cumpărată din economiile unui băiat de 11 ani