Lectură de 4 minute

25 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Platformele Mocapp și Streams.live lansează Live Shopping, platforma prin care consumatorii pot fi îndrumați de influenceri atunci când fac cumpărături online

Roxana Vasile

Abonează-te pe  

Platforma de infuencer Ads MOCAPP È™i platforma Streams.live anunță un parteneriat prin care magazinele online româneÈ™ti pot să-È™i sporească vânzările folosind Live Shopping, o nouă platformă din E-commerce-ul mondial, prin care consumatorii pot fi ghidaÈ›i de către influenceri atunci când fac cumpărături online.

Tehnologia integrează divertismentul live în conceptul de shopping È™i aduce o nouă experiență de cumpărare consumatorilor: aceÈ™tia îÈ™i pot urmări influencerul preferat È™i pot participa la sesiuni live de testare în direct a produselor, direct pe website-ul magazinelor online.

„Live Shopping este 'the next big thing' în comerÈ›ul internaÈ›ional È™i redefineÈ™te experienÈ›a cumpărăturilor online. Prin acest parteneriat oferim brandurilor acces la peste 1.000 de influenceri relevanÈ›i, pe care îi pot implica într-un nou tip de conectare cu consumatori, astfel încât shoppingul devine fun, eficient È™i o oportunitate de interacÈ›iune socială - toate în acelaÈ™i timp”, spune Florin Grozea, co-fondator MOCAPP.

Conveptul de Live Shopping îmbină beneficiile comerÈ›ului electronic cu cele ale unei vizite în magazine. Prin noua platformă cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc răspuns, schimbă impresii cu alÅ£i utilizatori ÅŸi, la momentul oportun, cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.

Influenceri, social media și comerț online

Produsul se adresează companiilor cu activitate de retail È™i tuturor brandurilor ce vând online direct către consumatori.

„Principalele industrii care au adoptat cu uÈ™urință produsele Streams.live sunt Beauty & Fashion, urmată de cea de Electronics & Gadgets. SoluÈ›ia este potrivită pentru orice companie care vinde către un consumator final È™i care îÈ™i doreÈ™te un plus de inovare È™i autenticitate, indiferent de segmentul comercial” ,spune Mihai Drăgan, co-fondator Stream.live.

Dacă până acum brandurile au implicat influencerii doar în campanii găzduite pe reÈ›ele sociale, odată cu parteneriatul MOCAPP & Stream.live ele pot aduce creatorii de conÈ›inut în transmisii live, susÈ›inute direct în magazinul online.

Mai mult de 57% dintre cumpărătorii online au nevoie să consulte opinia influencerilor în care au încredere, înainte de a face o achiziÈ›ie, însă consultarea este destul de dificilă, căci presupune accesarea mai multor canale complementare pentru a obÈ›ine toate informaÈ›iile relevante, potrivit unui studiu recent derulat de MOCAPP È™i Cult Research.

Citeste si:
Românii de la GRID au inaugurat încă un magazin și se pregătesc pentru lansarea CODE7, un magazin premium sport
Românii de la GRID au inaugurat încă un magazin și se pregătesc pentru lansarea CODE7, un magazin premium sport

„Totul se simplifică acum: îÈ›i urmăreÈ™ti, ca de obicei, influencerii preferaÈ›i È™i intri în live-uri cu ei atunci când sunt implicaÈ›i în astfel de proiecte”, spune Florin Grozea.

Ce arată studiile

Studiile legate de acest nou fenomen, foarte popular mai ales în Asia, arată că impactul pentru magazinele online este unul major. Astfel, prin noua platformă există de opt ori mai multă interacÈ›iune față de alte forme de conÈ›inut, de trei ori mai mult timp petrecut video live vs video recorder È™i de patru ori o creÈ™tere a ratei medii de conversie.

„Shopping-ul live este foarte bine primit de consumatorii din generaÈ›iile Millennials È™i Gen Z, fiind o experiență cu care sunt obiÈ™nuiÈ›i din Social Media. Mai mult decât atât, ei primesc răspuns la întrebări în timp real, acesta fiind unul dintre motivele pentru care rata de conversie este de aproape 5 ori mai mare decât media”, spune Mihai Drăgan, co-fondator Streams.live.

Noul serviciu Live Shopping este unul focusat pe conversii și relație directă cu consumatorii și poate fi utilizat inclusiv de către agențiile ce lucrează pentru companii multinaționale.

Mocapp este o platformă de Influencer Ads lansată în 2019 È™i deÈ›ine o vastă bază de date în domeniu: peste 1.000 de influenceri din nouă țări, cu peste 191.700 de data-points. Platforma a fost fondată de către antreprenorul Florin Grozea È™i a atras mai multe investiÈ›ii, cea mai recentă venind din partea NETOPIA Ventures È™i ROCA X.În 2021, MOCAPP È™i-a făcut debutul pe pieÈ›ele din Bulgaria, Polonia, iar din 2022 îÈ™i propune intrarea pe piaÈ›a britanică.

Streams.live este soluÈ›ia de Live Shopping care a introdus acest concept pe piaÈ›a din România, fiind lansată la începutul anului 2020. Platforma a atras o investiÈ›ie de 450.000 de euro, suma folosită pentru dezvoltarea È™i lansarea produsului.

La nivel global, platforma a înrolat până acum peste 1.000 de comercianÈ›i din industrii precum Fashion & Beauty, Electronics, Health Care È™i Automotive, iar până la finalul anului mai mult de 2.000 de branduri È™i magazine online îÈ™i vor desfășura sesiunile de live shopping prin Streams.live.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri È™i Noutăți /  Platformele Mocapp È™i Streams.live lansează Live Shopping, platforma prin care consumatorii pot fi îndrumaÈ›i de influenceri atunci când fac cumpărături online