Lectură de 4 minute

25 Nov 2021 - Știri și Noutăți

Platformele Mocapp și Streams.live lansează Live Shopping, platforma prin care consumatorii pot fi îndrumați de influenceri atunci când fac cumpărături online

Roxana Vasile

Platforma de infuencer Ads MOCAPP și platforma Streams.live anunță un parteneriat prin care magazinele online românești pot să-și sporească vânzările folosind Live Shopping, o nouă platformă din E-commerce-ul mondial, prin care consumatorii pot fi ghidați de către influenceri atunci când fac cumpărături online.

Tehnologia integrează divertismentul live în conceptul de shopping și aduce o nouă experiență de cumpărare consumatorilor: aceștia își pot urmări influencerul preferat și pot participa la sesiuni live de testare în direct a produselor, direct pe website-ul magazinelor online.

„Live Shopping este 'the next big thing' în comerțul internațional și redefinește experiența cumpărăturilor online. Prin acest parteneriat oferim brandurilor acces la peste 1.000 de influenceri relevanți, pe care îi pot implica într-un nou tip de conectare cu consumatori, astfel încât shoppingul devine fun, eficient și o oportunitate de interacțiune socială - toate în același timp”, spune Florin Grozea, co-fondator MOCAPP.

Conveptul de Live Shopping îmbină beneficiile comerțului electronic cu cele ale unei vizite în magazine. Prin noua platformă cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc răspuns, schimbă impresii cu alţi utilizatori şi, la momentul oportun, cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.

Retail jobs

Influenceri, social media și comerț online

Produsul se adresează companiilor cu activitate de retail și tuturor brandurilor ce vând online direct către consumatori.

„Principalele industrii care au adoptat cu ușurință produsele Streams.live sunt Beauty & Fashion, urmată de cea de Electronics & Gadgets. Soluția este potrivită pentru orice companie care vinde către un consumator final și care își dorește un plus de inovare și autenticitate, indiferent de segmentul comercial” ,spune Mihai Drăgan, co-fondator Stream.live.

Dacă până acum brandurile au implicat influencerii doar în campanii găzduite pe rețele sociale, odată cu parteneriatul MOCAPP & Stream.live ele pot aduce creatorii de conținut în transmisii live, susținute direct în magazinul online.

Mai mult de 57% dintre cumpărătorii online au nevoie să consulte opinia influencerilor în care au încredere, înainte de a face o achiziție, însă consultarea este destul de dificilă, căci presupune accesarea mai multor canale complementare pentru a obține toate informațiile relevante, potrivit unui studiu recent derulat de MOCAPP și Cult Research.

Citeste si:
Floria.ro începe un parteneriat cu VTEX pentru dezvoltarea digitală și își propune să își extindă rețeaua de florării partenere

„Totul se simplifică acum: îți urmărești, ca de obicei, influencerii preferați și intri în live-uri cu ei atunci când sunt implicați în astfel de proiecte”, spune Florin Grozea.

Ce arată studiile

Studiile legate de acest nou fenomen, foarte popular mai ales în Asia, arată că impactul pentru magazinele online este unul major. Astfel, prin noua platformă există de opt ori mai multă interacțiune față de alte forme de conținut, de trei ori mai mult timp petrecut video live vs video recorder și de patru ori o creștere a ratei medii de conversie.

„Shopping-ul live este foarte bine primit de consumatorii din generațiile Millennials și Gen Z, fiind o experiență cu care sunt obișnuiți din Social Media. Mai mult decât atât, ei primesc răspuns la întrebări în timp real, acesta fiind unul dintre motivele pentru care rata de conversie este de aproape 5 ori mai mare decât media”, spune Mihai Drăgan, co-fondator Streams.live.

Noul serviciu Live Shopping este unul focusat pe conversii și relație directă cu consumatorii și poate fi utilizat inclusiv de către agențiile ce lucrează pentru companii multinaționale.

Mocapp este o platformă de Influencer Ads lansată în 2019 și deține o vastă bază de date în domeniu: peste 1.000 de influenceri din nouă țări, cu peste 191.700 de data-points. Platforma a fost fondată de către antreprenorul Florin Grozea și a atras mai multe investiții, cea mai recentă venind din partea NETOPIA Ventures și ROCA X.În 2021, MOCAPP și-a făcut debutul pe piețele din Bulgaria, Polonia, iar din 2022 își propune intrarea pe piața britanică.

Streams.live este soluția de Live Shopping care a introdus acest concept pe piața din România, fiind lansată la începutul anului 2020. Platforma a atras o investiție de 450.000 de euro, suma folosită pentru dezvoltarea și lansarea produsului.

La nivel global, platforma a înrolat până acum peste 1.000 de comercianți din industrii precum Fashion & Beauty, Electronics, Health Care și Automotive, iar până la finalul anului mai mult de 2.000 de branduri și magazine online își vor desfășura sesiunile de live shopping prin Streams.live.

Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Platformele Mocapp și Streams.live lansează Live Shopping, platforma prin care consumatorii pot fi îndrumați de influenceri atunci când fac cumpărături online