Lectură de 3 minute

06 Oct 2020 - Știri și Noutăți

Marketplace-urile domină piața europeană de eCommerce

Angela Alexandru

Abonează-te pe  

Piața europeană de eCommerce este dominată de marketplace-uri, Amazon deținând deja un sfert din această industrie în Europa. Mai mult, se estimează că până în 2025 marketplace-urile vor reprezenta 65% din totalul vânzărilor online din Europa.

Cu excepția călătoriilor, piața totală de eCommerce din Europa a înregistrat anul trecut o cifră de afaceri de 143 miliarde de euro. Cu toate acestea, un anumit tip de retailer online pare să domine din ce în ce mai mult această piață: marketplace-urile au ajuns să reprezinte 59% din valoarea acestei piețe, adică până la 84 de miliarde de euro, scrie Retail Detail.

Gigantul american Amazon are o cifră de afaceri de 32 de miliarde de euro în Europa, reprezentând aproape un sfert din piață, cu o creștere de 18,5% în 2019 față de 2018. Ebay ocupă locul al doilea cu o cifră de afaceri de 17 miliarde de euro, în timp ce bronzul se îndreaptă către retailerul chinez Alibaba.

Fii alături de noi la retailArena 2020 - RetailAboveCorona: Retailing in times of crisis pe 27 și 28 octombrie pentru a afla ultimele trenduri din industria de retail și eCommerce. Te poți înscrie gratuit AICI.

Cota de piață a marketplace-urilor va crește până la 65% în 2025. Amazon va rămâne lider cu o cifră de afaceri europeană estimată de 50 de miliarde de euro. Important de menționat este și că utilizatorii au început să-și vândă produsele direct între ei: potrivit unui studiu CBCommerce jumătate din vânzări vor fi de la consumator la consumator.

Second-hand depășește fast fashion

Produsele second-hand sunt la mare căutare, iar această categorie continuă să crească: în prezent, 41% din cele mai mari marketplace-uri vând produse second-hand, cu Vinted lider de piață pe acest segment. CBCommerce estimează că până în 2025 vânzările second-hand vor fi de 1,5 ori mai mari decât vânzările hainelor fast fashion și vor reprezenta în jur de 13% din garderoba unui consumator.

Millennials și generația Z stimulează această creștere, deoarece copiii cu vârste cuprinse între 18 și 37 de ani cumpără haine uzate de 2,5 ori mai multe decât alte grupe de vârstă.

Marketplace-urile europene au reprezentat 11% din piața totală de eCommerce din Europa anul trecut, adică cu 17% mai mult decât un an mai devreme. Cei mai mari jucători sunt Vinted, G2A, Farfetch și Zalando.

Citeste si:
Sondaj: Cheltuielile de logistică și transport rămân cele mai mari provocări pentru magazinele online românești care vând produse în străinătate
Sondaj: Cheltuielile de logistică și transport rămân cele mai mari provocări pentru magazinele online românești care vând produse în străinătate

Cele mai mari zece marketplace-uri internaționale din Europa sunt următoarele: Amazon, eBay, AliExpress, Etsy, Discogs. Wish, Vinted, G2A, Farfetch și Bandcamp.

Marketplace-uri în România

În România sunt mai multe marketplace-uri care activează, iar printre cele mai cunoscute se număra platformele eMAG Marketplace, Evomag Marketplace, Allsops.ro, Esteto.ro, Doraly, Cel.ro, Breslo.ro, Favi.ro, Marketplace (lansat de Facebook), Bizoo sau Shopmania, fiecare cu un domeniu diferit asupra cărora se adresează.

Despre cum poți deveni partener online al eMAG pentru a putea vinde pe marketplace, poți citi aici toate informațiile de care ai nevoie.

Perioada panemiei a obligat foarte multe companii să facă diverse schimbări pentru a asigura supraviețuirea afacerii. Una dintre cele mai inventive și bune idei a fost lansarea programului #VreauOnline, lansat de 17 companii românești, care au vrut să ajute magzinele fizice să se relanseze prin vânzări online.

Vivre, deschis ca marketplace recent, a susținut antreprenorii români și a deschis platforma proprie retailerilor de mobilă și decorațiuni. Același lucru l-a facut și Fashion Days, unul dintre cei mai importanți retaileri de modă, care și-a deschis platforma către retailerii offline care fuseseră obligați să își suspende activitatea, în plină criză de coronavirus. Și Elefant permite listarea cu propriul business, adresată atât micilor companii cât și retailerilor mai mari.

Retail.ro /  Retail.ro /  Știri și Noutăți /  Marketplace-urile domină piața europeană de eCommerce